Hjälp med att fixa avtryckaren!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Dantheman

Hjälp med att fixa avtryckaren!

Inlägg av Dantheman »

Tja! Jag tänkte höra med er här på AS om ni skulle kunna hjälpa mig att fixa min avtryckare på min G&G M4 V2 gearbox!
Det är så att när jag skjuter semi så får jag trycka fram avtryckaren lite lätt så den "Resettar" Och jag har köpt ett Fjäder set som har fjädern jag fattas. Jag vet hur fjädern ser ut för 2a gången jag öppnade gearboxen så gick den sönder i ena änden och sköts ut. Gearboxen har jag öppnat nu men jag vet faaen inte vart den ska sitta! Jag hoppas ni kan hjälpa mig hade varit härligt och kunna skjuta semi igen lol!
Slänger upp en bild på gearboxen och vilken fjäder det är som jag fattas.
Tacksam för alla svar jag kan få! :)
Bild
Bild

Stygge

Re: Hjälp med att fixa avtryckaren!

Inlägg av Stygge »

Vad jag kan se sitter den fjädern redan där den ska. I piggen på ovanslidan på släden i SA och till en pigg i boxskalet.
Frågan är om det inte är själva fjädern under triggern som sitter galet och ställer till det för dig. Lite mer högupplösta/närbilder skulle underlätta felsökningen.

Dantheman

Inlägg av Dantheman »

Yes det ser så ut men denna fjäder är bra mycket mindre! Dock väldigt lika. Och jag vet att den fattas då jag såg när den sköts ut hehe! Har kollat som bara den på youtube men inte hittat nåt!
aa jag ska försöka fixa när bilder nu! Tack för svaret :) här kommer en förhoppnings vis lite bättre bild!

Edit: Jo det kan du väldigt rätt i! Men vad som är konstigt är ju att jag såg den flyga ut och sedan ville inte semi funka ordentligt. Men får kolla upp hur den fjädern under avtryckaren ska sitta! Tack för svaret: :)

Stygge

Inlägg av Stygge »

Fjädern som sitter på triggern, har den suttit som den gör nu?
Den delen på fjädern som ligger till vänster om triggern ska sitta i ett hål igenom triggern och inte på sidan av... Kan vara att den halkat ut vid demontering men ta en titt på det.

Att fjädern du fick med är mindre är inte omöjligt, sett lite olika storlekar som gör samma sak.
Fjädrarna som sitter i en ver. 2:
1. Den vid triggern
2. Den vid släden på SA.
3. Den som drar tillbaka tappetplaten.
4. Den som sitter mellan selectorplate och cutofflever.
5. Den som sitter på safetyn.
6. Den till ARL
Nr 1, 2, 4 och 5 syns på bilden. Det var inte nr 3 som for iväg?

*edit*
Glömde nummer 5.

*edit 2*
Glömde ju ARL fjädern med. Just ver. 2 tänker jag aldrig när jag skruvar då det sitter i ryggmärgen, lätt att glömma vad man faktiskt gör :)
Senast redigerad av 1 Stygge, redigerad totalt 0 gånger.

Dantheman

Inlägg av Dantheman »

det var nog fjädern på triggern som satt fel! aa jag hittade en video på youtube där jag kunde se hur den fjädern skulle sitta. Nej den fjädern har jag haft hela tiden. Tagit av och satt på när jag demonterat gearboxen. aha okej då måste det ju vara den fjädern som bara är lite mindre. Men vad som är skumt är ju att jag har den fjädern som sköts ut men jag kan fan inte hitta vart den ska sitta eller har suttit! Jag demonterade allting idag, Selector plate. Trigger assembly osv för att se om jag kunde hitta vart den skulle sitta men hitta icke det. Nu har jag precis fått ihop gearboxen med fjädern rätt på avtryckaren så ska se nu strax om det funkar! Tack så hemskt mycket för hjälpen du har givit mig! Det uppskattas rejält och jag är väldigt tacksam! :)

Edit: Men den nummer 3 som ska dra tillbaka tappetplaten, Hur ska den sitta då? hehe för jag har ju den mini fjädern som sitter på tappet platen. Men är där någon annan som också ska på?
Edit 2 ! Det löste sig nu! Semi funkar felfritt och även auto! Det var fjädern på avtryckaren som satt knasigt till! Tack för alla hjälp du gett mig! :D:D

Acepalm

Inlägg av Acepalm »

Stygge du glömde även en till fjäder som är ganska kritisk för bössans funktion ;)

Bra att det löste sig!
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Stygge

Inlägg av Stygge »

Ja men den räknar jag inte till boxen. Tillika räknar jag inte cylinderpaketet till boxen som sådan utan mer som en egen enhet.

Kul att man kunde vara behjälplig. Har nog f*n gjort alla fel man kan göra med ver. 2 boxar genom åren och oftast så lyckas man lära sig av misstagen.

Dantheman

Inlägg av Dantheman »

Ja det var väldigt roligt att det löste sig nu! Får väl bli en PEQ box och SRC frontwiring så jag kan använda min PTS stock fullt ut! Thnx for all the answers!: )

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Vilken PTS stock menar du? Syftar du på PRS så kan man modda den lite så att man får plats med ett Lipo i stocken. Har gjort en liten guide som ligger i "artiklar" Det må vara en fulmoddning och ser inte allt för fagert ut, men.. det fungerar :)

Dantheman

Inlägg av Dantheman »

Ahh ok. Vet inte riktigt vilka det finns. Men detta är Röda stjärnans billiga variant av "Magpul PTS" stock.
En sådan här. http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... vart-16477.
Också fick det bli front wiring med Mosfet och lite extra kablar som jag kommer att köra med i Handguarden. :)

Skriv svar