Byta saker via post?
Byta saker via post?
Säg att jag vill byta min bössa mot "Pelles" bössa. Pelle bor i Stockholm och jag bor i Skåne.
Finns det något säkert sätt att sköta detta bytet via post eller fraktbolag? Eller det är bara att skicka sina grejor och lita på att motparten skickar sitt?
Finns det något säkert sätt att sköta detta bytet via post eller fraktbolag? Eller det är bara att skicka sina grejor och lita på att motparten skickar sitt?
Re: Byta saker via post?
Jag brukar lita på motparten, annars finns ju postförskott och grejer.
Men airsoftare är ju vanligtvis ärliga.
Du kan ju kolla affärsredovisningar som brukar ge en sjysst bild av personen i fråga.
Men airsoftare är ju vanligtvis ärliga.
Du kan ju kolla affärsredovisningar som brukar ge en sjysst bild av personen i fråga.
Om man inte litar på personen i andra änden:
Trygga gott om uppgifter, byt person nr, mobnr osv. Bekräfta med ett SMS.
Affärsredovisningar brukar kasta ett vettigt ljus över användarna här.
Var redo att åka och skipa rättvisa "Deathwish"-style!
Annars kan man nyttja internetgiro lr vadfan det heter?
Trygga gott om uppgifter, byt person nr, mobnr osv. Bekräfta med ett SMS.
Affärsredovisningar brukar kasta ett vettigt ljus över användarna här.
Var redo att åka och skipa rättvisa "Deathwish"-style!
Annars kan man nyttja internetgiro lr vadfan det heter?
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
Det ni kan göra är ju att sätta ett belopp som båda parterna måste betala när man hämtar ut det, självklart samma. Om Pelle inte skickar sin bössa så måste han fortfarande betala för att hämta ut din och vice versa.
Jag brukar sätta en dag då bytessakerna ska postas, sen får man lita lite på människors ärlighet.
Som tidigare nämnts, se till att all kommunikation är skriven och konsekvent (alltså samma media hela konversationen) samt spårbar, be om hemtelefonnummer (eller åtminstone ett abbonemang för mobil), personnummer och skicka bara till hemadressen. Vill personen inte uppge dessa är det ju bara att tacka för sej.
Jag sålde en bössa till en person här på forumet innan det gjordes om, jag hade ingen affärsredovisning, så han var lite osäker först. men han kände sej trygg nog när han fick mitt namn och hemtelefonnummer, och affären blev av och flöt på fint för båda.
Jag sålde en bössa till en person här på forumet innan det gjordes om, jag hade ingen affärsredovisning, så han var lite osäker först. men han kände sej trygg nog när han fick mitt namn och hemtelefonnummer, och affären blev av och flöt på fint för båda.
- HrodgarHippie
- Hippie
- Lag / förening: Cannibal Hippies
- Aktiv sedan: 2004
Ärlighet borde ju genomsyra även affärerna här, eftersom det är vad vår hobby går ut på.
MEN, för den nojjiga; Blocketpaketet.
https://www.blocket.se/blocketpaketet/b ... aketet.htm
MEN, för den nojjiga; Blocketpaketet.
https://www.blocket.se/blocketpaketet/b ... aketet.htm
Tackar för alla svar. Gjorde en deal med en kille som bor en smula närmre så det löste sig automatiskt.
Kan dock säga att jag aldrig stött på något problem vid någon tidigare affär. Det var bara ett tillfälle just då och en fråga som dök upp. Tråden kan låsas om det inte r någon mer som har nåt liknande tips.
Kan dock säga att jag aldrig stött på något problem vid någon tidigare affär. Det var bara ett tillfälle just då och en fråga som dök upp. Tråden kan låsas om det inte r någon mer som har nåt liknande tips.
har bytt massor via det här forumet och aldrig haft nåt problem.
Få bara namn och adress så brukar det gå bra!
Få bara namn och adress så brukar det gå bra!

Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?
- Coolt, resten av ansiktet då?