FYI: Mailade Johan Linander precis och frågade om status... hoppas han är sitt gamla jag och svarar inom 48h.

20 mars 2013, 10:11:
Svar ifrån Johan Linander på min fråga ang. status och att jag inte får nogon respons ifrån Gustav;
Notering: Jag är ganska säker på att Johan missade ordet inte i slutkommentaren ovan, därav tillagt av mig inom [].Tyvärr händer inte saker så snabbt i den politiska världen. Allt ska
beredas, samordnas osv. Bara en normal remissrunda tar 2-3 månader.
Tror helt enkelt [inte] han har något nytt att svara. Jag har inte heller någon ny
info att komma med.
Med vänlig hälsning, Johan
Mitt svar tillbaka;
Han sa tidigare till mig att frågan låg hos JuDep för beredning så. Därav min följdfråga. Börjar tappa hoppet lite här nu alltså... Återigen, för låg prio och brist på dialog och respons.Hej Johan,
OK, det har jag absolut förståelse för, men även om inget konkret händer eller har hänt så är det alltid bra att veta status.
Bara för att bekräfta tidigare kommunikation. Ärendet/frågan ligger på JuDeps officiella agenda för beredning?
Om ja finns det något referensnummer eller så vi kan hålla koll på?
Tack för svaret!

Men, om de försöker slingra sig så får vi alla väl börja skicka mail, brev och ringa dom

20 mars 2013, 10:25:
Svar ifrån Johan;
Så bekvämt för domHej, jag har tyvärr inget referensnummer eller liknande. Så länge frågan bereds så är det arbetsmaterial och därmed inte offentlig handling, så det är nog inte så mycket som kan hållas koll på.
Mvh Johan

Det ligger i pipen men inte officiellt så inte spårbart eller uppföljningsbart ÖHT...

Aja, får väl låta det gå ett tag till och sen på dom igen...
Droppen kommer väl när man läser i Aftonbladet till sommaren om nya vapenlagar och inte hört ett skit och frågan "missas" igen...