Sugru Flat hop up
Re: Sugru Flat hop up
Principen här är ju densamma som R-hop - endast materialet verkar skilja - är det någon som har möjlighet att testa dem emot varandra? R-hop är ju erkänt bra, och funkar utmärkt i kyla, men det är mycket möjligt att detta material ger bättre effekt. Ser åtminstone fram emot lite tester av Kimjoh och Cpt!
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
Jag fick precis hem mitt sugru.
Har slängt ihop ett "gummi" till min vsr-10 (aeg-pipa visserligen) och gjort lite modifikationer på mitt PDI hophus, närmare bestämt armarna. Jag verkligen hatar deras grej med att ha o-ringar som håller armarna nere, ger upphov till mycket flex. Tänker helt enkelt testa sugru för att hålla armarna i position!
Får se hur detta presterar!
Har slängt ihop ett "gummi" till min vsr-10 (aeg-pipa visserligen) och gjort lite modifikationer på mitt PDI hophus, närmare bestämt armarna. Jag verkligen hatar deras grej med att ha o-ringar som håller armarna nere, ger upphov till mycket flex. Tänker helt enkelt testa sugru för att hålla armarna i position!
Får se hur detta presterar!
Ministry>>
Samma princip som R-Hop, men R-Hopen kräver mycket mek att få till, slipa den rätt, superlimma rätt. Lyckades aldrig få till det när jag provade(3st) den och de är kostsamma att lära sig göra bra
Sugrun är mycket lättare att hantera och med tanke på resultatet på i stort sett den första pipan jag gjorde, så är inlärningskurvan snällare.
Samma princip som R-Hop, men R-Hopen kräver mycket mek att få till, slipa den rätt, superlimma rätt. Lyckades aldrig få till det när jag provade(3st) den och de är kostsamma att lära sig göra bra
Sugrun är mycket lättare att hantera och med tanke på resultatet på i stort sett den första pipan jag gjorde, så är inlärningskurvan snällare.
-
Vad är meningen med att trycka i nåt klet i pipan istället för vanligt gummi?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Det är jag helt med på Cpt! Ser med stor förväntan fram emot ett test.
И если в поход cтрана позовет
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
TwinkleDew: Sök lite på R-hop så kommer polletten nog att ramla ner.

Mycket intressant! Beställde ett åttapack, nu har jag ju fått till r-hoppen på ett gäng pipor, men om det där håller så känns det ännu bättre, spec till ptwn.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------
-
Ok... Så det blir lite som en Ghetto-R-Hop?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Ghetto och ghetto... Jag skulle snarare kalla den en thinking-outside-the-box-R-hop. Det är ju egentligen fullständigt logiskt att gjuta den på plats istället för att kapa, fila och limma. Jag har som sagt haft samma idé men tänkte använda silikon. Sugru verkar som ett lämpligare material.

Re: Sv: Sugru Flat hop up
Hur filar ni bort knoppen på gummit på bästa sätt?
Nu har jag inte testat Sugru som hopupgummi än, men använt det bland annat för att göra greppytor på WSAD och cutomiza min mus. (Kan fixa bilder om någon är intresserad) Men det känns väldigt glatt och plastigt. Det dock bara härdat i ca 12 timmar nu.. blir det mer silikonartat sen tro?
Nu har jag inte testat Sugru som hopupgummi än, men använt det bland annat för att göra greppytor på WSAD och cutomiza min mus. (Kan fixa bilder om någon är intresserad) Men det känns väldigt glatt och plastigt. Det dock bara härdat i ca 12 timmar nu.. blir det mer silikonartat sen tro?
Lgt. Skalptagare