Hejsan.
Jag har ett problem med min TM G36. Eller om det är magasinen jag vet inte.
Det är nämligen så att när jag poppar i ett nyladdat mag (50 rds) så matar den konstigt på något vänster.
Dom första 5-10 skotten kommer inte ens ut ur pipan, utan kan tippa vapnet framåt och se kulan (bara testat single än) trilla ur.
Sen efter att dom första X antal skotten är avtrykta, så fungerar bössan precis som den ska.
Jag undrar lite vad som kan vara problemet? Är det något jox med hopuppen, magasinet eller vad kan vara problemet?
Är väldigt grön på airsoft och skulle uppskatta all hjälp jag kan få.
Tack på förhand!
//Marks
Matar konstigt, hjälp?
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Re: Matar konstigt, hjälp?
Det där låter som ett problem med gummit. Det behöver nog bytas ut men har du tur sitter det bara fel.

Tack för svaret 

Jag hade ett liknande problem med min M4 - de första ca 10 kulorna flög ca 2 meter men sen fungerade det som det skulle.
Vet fortfarande inte varför, men jag laddade i 10 skott mindre i magasinen och då gick det jättebra. Så prova att inte pressa i fullt bara så kanske det går bättre ^^
Vet fortfarande inte varför, men jag laddade i 10 skott mindre i magasinen och då gick det jättebra. Så prova att inte pressa i fullt bara så kanske det går bättre ^^
Det blir vad man gör det till!
Är precis det problemet jag har. Och jag har fundrat på samma lösning. Men man vill ju ha ett fullt fungerande vapen i stridens hetta.
Inte något som fungerar lite på måfå...
Inte något som fungerar lite på måfå...