Byta prec. Pipa G36

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
TwinkleDew

Re: Byta prec. Pipa G36

Inlägg av TwinkleDew »

Så alltså får man sämre precsion om man köper en tightare pipa? I så fall skulle ju INGEN köpa dom.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004

Inlägg av HrodgarHippie »

Stopp och halt.
Jag vill gärna läsa mer om detta, men det känns som denna diskussion nu måste knoppas av till en egen tråd, alternativt omdirigeras till de trådar som mångfalt pratat om detta redan. :geek:

Jonny

Inlägg av Jonny »

Tack för alla svar börjar känna mig lite klokare nu!
Men om jag har förstått allt rätt så köper jag en prometheus 6,03 pipa så ska det vara bra?

ohman

Inlägg av ohman »

Japp, prometheus gör bra skit.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

TwinkleDew: Nej, det där är ett logiskt felslut. Man använde sig av åderlåtning i århundraden men idag vet vi att det gjorde mer skada än nytta.

Problemet här är att man utan någon egentlig vetenskaplig bakgrund har överfört det som gäller för skarpa kulvapen med räfflade pipor och avlånga projektiler på airsoftvapen med slätborrade pipor och en rund kula med backspinn. Detta har visat sig vara fel. Till och med tillverkarna är med på detta. PDI marknadsför tex sin 6.01 som "performance" (dvs högre utgångshastighet) och sin 6.05 som "precision".

Enklast är om ni själva söker på widebore/wide bore på utländska forum. Det finns mängder av information och resultat av praktiska tester, samt en hel del teorier om varför det är så.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar