Glappande g36

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
ohman

Re: Glappande g36

Inlägg av ohman »

Hmm, det vore onekligen en bedrift om du får vapnet att suga åt sig kulor :D
Men ja, om man löder om kablarna så håll tungan i rätt mun! Annars är det lätt att få motorn att vilja gå åt fel håll (ps, det går inte, anti-reversal latchen sätter stopp), inte svårt att fixa, men ack så irriterande när man tror att man är klar :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

veduren

Inlägg av veduren »

Har inte Umarex g36c microswitch? Och inte en SA?

Jag tvivlar starkt på att det är något med SA'n iallafall, då den uppenbart glappar. Vad är det för batterikontakter? Du har inte nött kabeln som Dariantel nämde?

Sitter motorkablarna fasrsatta?

Mvh//

ohman

Inlägg av ohman »

Det beror på vilken version, SLA-versionen (som säljs av Cybairgun mfl) är en JG internt (vanlig SA, ingen quick spring change, standardlösning på pipa) med skal från Umarex. De i en aning högre prisklass som tillverkas av Ares och S&T har microswitch, quick spring change och den nya varianten på pipa.

Jag har en av varje, min SLV hade ett liknande problem vilket diskuteras här: viewtopic.php?f=20&t=5531&p=36187
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Lolzer

Inlägg av Lolzer »

Jag köpte min från cabom för snart 1-2 år sedan, vet att cabom inte är så uppskattade här, men all var vi nybörjare någon gång XD

edit: slog på entertangeten för snabbt... :? det som är planen är att byta ut SA och fjädern just nu. Få det att funka och sen får jag se. Håller er uppdaterade när jag får det nya SA.
"On my command, unleash hell!"

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Skriv svar