Vad är rekommenderad utgångshastighet på en sniper vid spel?
Vad är rekommenderad utgångshastighet på en sniper vid spel?
Tja, jag undrar lite över vad som är rekommenderad utgångshastighet på en sniper vid spel på ett större fabriksområde? är 130 m/s alldeles för låg eller måste man upp mot en 170 typ 

-
Re: Vad är rekommenderad utgångshastighet på en sniper vid s
Det är ju en smaksak. Har du bra pipa och gummi kan du säkert träffa många med M130. Avtrycket blir dessutom trögare och bolten blir trögare med styvare fjäder.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Tack för svaret 

Dock kan man bli lite fundersam på när du säger fabriksområde med.
Tänk på att med högra styrka i bössan så ökar säkerhetsavtondet. Så om det är blandat CQB och långdistans så skulle jag nog säga klenare vapen är att föredra.
+ att styrkan på fjäder endast är en av flera komponenter som skall stämma överäns för att få en bra kulbana och längre räckvidd.
Pipor, hoppgummi, pistong, täthet mm spelar stor vikt.
Tänk på att med högra styrka i bössan så ökar säkerhetsavtondet. Så om det är blandat CQB och långdistans så skulle jag nog säga klenare vapen är att föredra.
+ att styrkan på fjäder endast är en av flera komponenter som skall stämma överäns för att få en bra kulbana och längre räckvidd.
Pipor, hoppgummi, pistong, täthet mm spelar stor vikt.
Styrkan är ofta inte avgörande i det avseendet heller. Har du en bössa som chronar ~200M/s men har usel hopp effekt så har du enbart ett ännu längre säkerhetsavstånd som du inte kommer träffa alls på. Det är en avvägning som man själv måste göra, testa dig fram, men börja ~150-160 M/s och jobba på hopuppen till en början är mitt råd. Ju högre utgångshastighet desto mer slitage har du på alla delarna, det är värt att notera.
I dont do karate, i do Ka - Razy!