Tokyo Marui
Tokyo Marui
Jag har en fråga om detta märke, Tokyo Marui!
Som jag har förstått det verkar Tokyo Marui vara ett mycket stort och bra märke utanför Sveriges gränser. De har dyra vapen och säkert med mycket bra kvalitet...
Nu var jag intresserad av att köpa en Tokyo Marui G18C GBB pistol men just TM verkar vara väldigt litet här hemma i Sverige, hur kommer det sig??
mvh
kawabunga
Som jag har förstått det verkar Tokyo Marui vara ett mycket stort och bra märke utanför Sveriges gränser. De har dyra vapen och säkert med mycket bra kvalitet...
Nu var jag intresserad av att köpa en Tokyo Marui G18C GBB pistol men just TM verkar vara väldigt litet här hemma i Sverige, hur kommer det sig??
mvh
kawabunga
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18
Re: Tokyo Marui
Det beror nog på att det kostar lite mer, och är typ jämt i plast. Så det är väl mer svårsålt för de svenska återförsäljarna.
Batalj har en del TM pistoler annars, kan kanske vara värt att kolla med dem?
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
Tokyo Maruis pistoler är av plast och har en mantel som flyger åt gud-vet-var om du använder green gas. Sendan kan även tilläggas att de kostar dubbelt så mycket jämfört med exemplevis en we som är i fullmetall.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Att det är plast behöver inte vara så himla hemskt. Det går definitivt inte sönder av green gas, så slut sprid en massa trams. Priset är en faktor som vissa här har problem med, men att jämföra en TM med WE är nästan sorgligt. WE('s pistoler) må vara prisvärda men knappast den bästa skiten på planeten. Kan förstå dem som gör valet att gå med WE, men TM's grejer är bland det bättre, om inte bäst på marknaden.
TM gör väldigt mycket bra grejer, speciellt om man tittar på nyare produkter.
Men överlag kan priset förmodligen vara en faktor som gör att många ÅF undviker dem. Deras hemsida är även endast på Japanska, vilket möjligen kan innebära att det är svårt att kontakta dem, inget jag vet något om dock.
TM gör väldigt mycket bra grejer, speciellt om man tittar på nyare produkter.
Men överlag kan priset förmodligen vara en faktor som gör att många ÅF undviker dem. Deras hemsida är även endast på Japanska, vilket möjligen kan innebära att det är svårt att kontakta dem, inget jag vet något om dock.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch
Njaue... Att TM inte går sönder på Green Gas och att det skulle vara trams, det kallar jag trams! Nu har vi fördelen att vara på bredgrader med lite kallare klimat, men man ska absolut inte säga att TM grejer klarar Green Gas utan problem oavsett.
Jag vill inte gå in på någon långdragen diskussion på detta men TM's vapen är endast utryckligen rekommenderade att köra på lättare gas, aka. 134a (~90PSI).
Jag vill inte gå in på någon långdragen diskussion på detta men TM's vapen är endast utryckligen rekommenderade att köra på lättare gas, aka. 134a (~90PSI).
Dumt sagt kanske, allt kan och kommer att gå sönder förr eller senare. Har kört min stock(köpt begagnad) TM G17 på Guarder Power Up Gas under längre tid utan märkvärdigt slitage(inget jag rekommenderar dock). Det är iofs ingen garanti för att det håller för andra.
Man behöver inte ljuga om att alla TM's vapen är gjorda för den japanska marknaden och dess gräns på 0,9 J om jag inte minns fel.
Det som verkligen vill sägas är att man inte ska oroa sig över lite plast. De har dessutom förmodligen marknadens största urval av eftermarknadsdelar om något skiter sig. Köper du en TM så tror jag att du kommer bli väldigt nöjd.
Man behöver inte ljuga om att alla TM's vapen är gjorda för den japanska marknaden och dess gräns på 0,9 J om jag inte minns fel.
Det som verkligen vill sägas är att man inte ska oroa sig över lite plast. De har dessutom förmodligen marknadens största urval av eftermarknadsdelar om något skiter sig. Köper du en TM så tror jag att du kommer bli väldigt nöjd.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch
När jag började spela var det TM som fanns *punkt* CA började krypa fram men höll så usel kvalité så man undvek dem.
TMs AEGs håller i evigheter om man inte pillar med dem, perfekta för tex CQB.
Vad gäller deras GBB är det lite upp och ner när det kommer till starkare gas. Kör med en TM HC 5.1. Testat ett flertal gaser och kan inte direkt säga att någon verkar värre än någon annan. Ibland har manteln fastnat i bakre läget när man kört med någon starkare gas men inget ett välriktat slag inte kunnat åtgärda. Detta är inte heller något som hänt konsekvent så att det absolut inte skulle gå att köra starkare gas i dem är lite att ta i.
När det kommer till tillförlitlighet, träffsäkerhet/kulbana osv ligger TM helt klart i toppskiktet när man ser till vad de visar på chrono, vill du ha ett vapen du kan lite på i ur och skur och inte (som mig) har lite svårt för det där med plast eller absolut måste ha en bössa som chronar 120 så är TM en bra väg att gå.
Kör på TM, testa med den gas du tänkt spela med och om det verkligen strular så köp en beg metallmantel och släng på. Blir dyrare än att köpa en helmetall av annat märke men du får en väldigt driftsäker GBB men kanonbra hopup.
TMs AEGs håller i evigheter om man inte pillar med dem, perfekta för tex CQB.
Vad gäller deras GBB är det lite upp och ner när det kommer till starkare gas. Kör med en TM HC 5.1. Testat ett flertal gaser och kan inte direkt säga att någon verkar värre än någon annan. Ibland har manteln fastnat i bakre läget när man kört med någon starkare gas men inget ett välriktat slag inte kunnat åtgärda. Detta är inte heller något som hänt konsekvent så att det absolut inte skulle gå att köra starkare gas i dem är lite att ta i.
När det kommer till tillförlitlighet, träffsäkerhet/kulbana osv ligger TM helt klart i toppskiktet när man ser till vad de visar på chrono, vill du ha ett vapen du kan lite på i ur och skur och inte (som mig) har lite svårt för det där med plast eller absolut måste ha en bössa som chronar 120 så är TM en bra väg att gå.
Kör på TM, testa med den gas du tänkt spela med och om det verkligen strular så köp en beg metallmantel och släng på. Blir dyrare än att köpa en helmetall av annat märke men du får en väldigt driftsäker GBB men kanonbra hopup.
-
Tror nog att en Dboys, cyma eller JG håller minst lika bra som en TM om man sätter i en 90-fjäder i...
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!