GBB pistol från utlandet!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
kawabunga

GBB pistol från utlandet!

Inlägg av kawabunga »

Hej

vet att det tydligen är olagligt att köpa in en gaspistol från kina, gäller det även magasin?

Hur är det att köpa en GBB pistol från ett annat EU land?? är det samma regler då??

mvh

kawabunga
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

MakingPeopleCrazy

Re: GBB pistol från utlandet!

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Samma regler oavsett land utanför Sverige, samma sak gäller allting som är gas relaterat d.v.s även magasin :)
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!

Affärsredovisningar

kawabunga

Inlägg av kawabunga »

sjukt att man inte ens kan beställa magasin från tex polen! :evil:
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

Lolzer

Inlägg av Lolzer »

Har hört att magasin kan släppas igenom men vet ej om detta stämmer bara något jag snappat upp här på forumet.
"On my command, unleash hell!"

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Postaldude

Inlägg av Postaldude »

Jag har säkert gjort 15-20 ordrar från polen och tjeckien och INGET paket har varit öppnat eller nått.

Jag har beställt både gas och gbb. så vad jag vet så kollar dom inte ens paketen som går via lastbil....

kawabunga

Inlägg av kawabunga »

tänkte satsa på att köpa extra magasinen från utlandet då det verkar bara mycket billigare än här i sverige!

Nu ska jag bara fundera ut vilken pistol jag ska slå till på.
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

Kimale

Inlägg av Kimale »

För att göra det klart, nej det är inte lagligt att ta in magasin!
Ibland har man tur att de kommer igenom tullen - vissa får igenom alla sina paket och vissa inga alls :)
How to win a war? Buy a Kalashnikov

Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801

Jockelino

Inlägg av Jockelino »

bara för att fråga, dom som säger det inte går är de egen erfarenhet eller elaka rykten?

Visst att det är olagligt men är de 80/20 att de går eller kanske ännu större så kanske många anser det är värt de om man köper några magasin.
Alltså är de fler som får in gasrelaterade produkter än som blir av med dem så kanske man ska framtona det men också att det är en risk.

Jag läser som så många andra att de är ju big NO NO ta hem Gas från utlandet men hör både från airsoft vänner och läser på forum hur andra beställt gas och tatt hem.

då blir de dubbelmoral när man säger NEJ man ska inte göra det sen läser man i en annan tråd jag köpte den i polen och den i kina osv osv..

Har du blivit av med en pry genom tullen så tycker jag varna och säg som det är för då har du fakta, men annars så är de bara rykten/vad du läst i någon annans tråd och då kanske 10 personer säger det som hänt en gång bara.

Jag är själv nyfiken på beställa från utlandet och väger ju riskerna medveten att om de fastnar så e de min förlust men i nuläget så känns de som man ska ha en rejäl otur för att det ska fastan i tullen.

MiqaFox

Inlägg av MiqaFox »

Går är det klart att det gör, slinker alltid igenom saker oavsett om det är knark, vapen eller annat olagligt. Det finns ingen statistik på hur det ligger till så alla vänliga själar här på forumet brukar avråda folk från att beställa. Allting sker förstås på egen risk, men om jag säger till någon att det är lugnt och det sedan skiter sig så uppstår lite onödig förargelse.

Det hela handlar bara att vara medveten om riskerna. Sen får man göra som man vill. Exempel på risk man tar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =20&t=4824

Läs runt och bilda dig en uppfattning. Gör sedan som du vill.

För att även förtydliga så är det inte olagligt att importera GBB's utan de är licenspliktiga. Du får alltså inte ha en om du inte har licens för det. Det är alltså inte mindre olagligt att köpa inom Sveriges gränser. Sedan är vi alla glada att polisen inte jagar pojkar med leksakspistoler men de är ändå olagliga och det är en risk som de flesta airsoftare tar.

EDIT: Ändrade länken till rätt topic.
Senast redigerad av 1 MiqaFox, redigerad totalt 0 gånger.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

kawabunga

Inlägg av kawabunga »

Intressenat disskution detta. Helt klart är ju att det är olagligt att ta in ett gasvapen eller magsin från utlandet. Dock tycker jag det är skumt att det är det då vi tillhör EU och det ska ju var "gränsfritt" osv osv..

Vad jag har hört så kollar inte tullen speciellt ofta om de inte har en misstanke på att det ska vara något olagligt i paketet. Hur ofta riskerar vi vanliga svenskar att bli kollade för något sånt??

Klart risken finns att man kanske åker dit men vad är då straffet?? Förlorar man det man beställt och får böter?
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

Skriv svar