Länka ihop en potent bössa

Patet

Länka ihop en potent bössa

Inlägg av Patet »

God afton mina herrar! Tänkte mest för skoj skull starta denna tråd då jag kraftigt funderar på en boltsniper..
Vet att det finns många som tycker det är kul med att bygga ihop vapen ( Så även mig själv, kan dock NOLL om snipers.. ) så jag tänkte kika med er här om någon har intresset av att bygga ihop en riktigt BRA sniper utan sikte och annat lull lull utan att plocka det värsta av allt, dvs en bra komponerad bössa som når långt! Önskemål vore ju om dwn har "riktiga" mag, absolut inget krav och att den har en RS förlaga inget keav det heller men ack så mycket roligare. .

Har suttit och kikat en hel del på grymma bössor så som hakkotsu m40a3 eller vad den heter, BP M200 etc och där efter kikat efter nödvändiga uppgrades, där har hjärnan kokat över! Jag kan inget om vad som är kompatibelt mm så hjälp uppskattas som sagt.. Saker som påstås vara tex VSR kompatibelt är helt plötsligt inte det enligt en annan sida -.-

Mvh Robban

Gjorde en rät stor edit då jag tänkte om lite såhär på kvällsskvisten ;)
Senast redigerad av 1 Patet, redigerad totalt 0 gånger.
OMG!!! FICK DU OCKSÅ VERSALER I JULKLAPP!!?!?!?!
FANTASTISKT!!
....lägg ner med CAPS. - PFT Kether

fet_apa

Re: Bygga en bössa!

Inlägg av fet_apa »

Kolla denna tråden: APS-SR2 guide
Senast redigerad av 1 fet_apa, redigerad totalt 0 gånger.
<insert 'cool' one-liner here>

Patet

Re: Bygga en bössa!

Inlägg av Patet »

Har kikat den och har den i baktanke! Tänkte se om det fanns fler roliga alternativ =)
OMG!!! FICK DU OCKSÅ VERSALER I JULKLAPP!!?!?!?!
FANTASTISKT!!
....lägg ner med CAPS. - PFT Kether

kimjoh560

Re: Länka ihop en potent bössa

Inlägg av kimjoh560 »

Jag byggt många olika bössor, provspelat, provskjutit testat andras vapen mm. och har hittat mina preferenser som definitivt skiljer sig från många andras. När jag bestämde mig för att bygga vapnet i tråden som länkas visste jag vad jag precis vad jag ville ha eftersom jag testat mig fram till vad som passar mig och min spelstil. Jag valde sedan APS-SR2 modellen och skräddarsydde den lite så att den passar mig perfekt. Alla vill ha en bössa som skjuter bra och långt, det går att åstadkomma med typ alla modeller på marknaden för det är mest en fråga om olika mycket pengar och arbete. Men det finns otroligt mycket mer att tänka på om man ska bli helt nöjd.

Som nybörjare är det jättesvårt att ha koll på allting och framförallt att veta hur det är att spela som prickskytt. Stygges tråd är väldigt spot-on och innehåller mycket bra läsning:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... f=84&t=269
Framförallt är stycket "Hur spelar en sniper" av intresse. Om du läser det förstår du nog att vissa modeller av vapen gör sig bäst på väggen eller inom impression-grenen av airsoft. t.ex. .50 cal-modellerna. Ta en funderare på hur du tror att du kommer att spela eftersom det är direkt avgörande för vilken modell som passar bäst.

Om du vill att någon ska bygga ett vapen åt dig måste du vara väldigt specifik för att bli nöjd eller vara väl införstådd med att personen i fråga antagligen kommer att göra det efter sina högst personliga preferenser. Det går såklart att safa med och slänga 8000kr på en PDI bössa av valfri modell. Det brukar falla de flesta i smaken ;)
Lgt. Skalptagare

Skriv svar