CTW stts problem
-
Re: CTW stts problem
jag vill bara först säga att, GT är väldigt tillmötes gående.
Synd för dom bara att det har vart skit produkter.
men man känner sig lite smått lurad/besviken.
Synd för dom bara att det har vart skit produkter.
men man känner sig lite smått lurad/besviken.
Problemet blir ju ÅF och inte tillverkaren. Där är många som är riktigt duktiga på det när det gäller mag, små saker, gear mm men när det gäller som tex dyra vapen så vill man inte ta i det för ÅF menar i många fall att det inte gäller någon garanti för att man mecket med bössan MEN det är inte upp till åF det är tillverkaren som godkänna eller fälla.
Så lämna tillbaka är tyvärr svårt för att man får oftast en bortförklaring
Så lämna tillbaka är tyvärr svårt för att man får oftast en bortförklaring
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Well, man har konsumentköplagen i ryggen så det är inte mycket att snacka om.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 127&t=3244
Den ÅF som inte hedrar lag och god sed förtjänar en ARN-anmälan. Kunden har inte alltid rätt men kunden har alltid rättigheter. Vi har än så länge bara avvisat en enda reklamation och då hänvisade vi själva kunden till ARN.
Kreator: Jodå, vi har testat plattformen som sådan men felen uppstår tyvärr inte på precis alla vapen. Vi har heller inte haft resurser att gå igenom alla vapen innan vi har skickat dem, vilket har straffat sig. Det borde vi ha gjort och kommer förmodligen också att göra det i framtiden, om vi någon gång tar risken att börja sälja hela vapen.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 127&t=3244
Den ÅF som inte hedrar lag och god sed förtjänar en ARN-anmälan. Kunden har inte alltid rätt men kunden har alltid rättigheter. Vi har än så länge bara avvisat en enda reklamation och då hänvisade vi själva kunden till ARN.
Kreator: Jodå, vi har testat plattformen som sådan men felen uppstår tyvärr inte på precis alla vapen. Vi har heller inte haft resurser att gå igenom alla vapen innan vi har skickat dem, vilket har straffat sig. Det borde vi ha gjort och kommer förmodligen också att göra det i framtiden, om vi någon gång tar risken att börja sälja hela vapen.

Ok. Så, ni som har läst denna tråd innan vet hur många problem jag haft med min CTW MX3. Nu har jag fått tillbaka från tekniker på GT-airsoft. Fick de dåliga Celcius magasinen ersatta med Vanaras Pmags.
Men jag har fortfarande problem. Med M130 cylindern skjuter den bara ~ 90 m / s som mest! M90 cyl är ännu värre. Och då jag har inte ens nämnt den dåliga träffsäkerheten! Kulorna sprutar åt alla håll. Uasch!

Se min video där jag testskjuter vapnet med min chrono så får ni se: http://www.youtube.com/watch?v=oe-To2vzB-U
Men jag har fortfarande problem. Med M130 cylindern skjuter den bara ~ 90 m / s som mest! M90 cyl är ännu värre. Och då jag har inte ens nämnt den dåliga träffsäkerheten! Kulorna sprutar åt alla håll. Uasch!

Se min video där jag testskjuter vapnet med min chrono så får ni se: http://www.youtube.com/watch?v=oe-To2vzB-U
Min STTS cylle satte jag in en m110 fjäder i. Kulorna hade ingen kraft alls utan nästan seglade i slowmotion i luften. Jag fick ta fram ett rakblad och skära av lite av cylinderhead bumpergummit.
Om ditt problem är liknande så mät cylinderhuvudet med bumbergummit från sidan sett, gummi->cylinderhyvudets fransida och gämför de båda cylinderhuvudena du har med varandra. Glöm inte märka upp dem så du vet skillnad på dem.
Kan ju vara så att nozzlen inte trycks ända fram så du får lekage runt kulan innan den skickas iväg.
Hoppas det kan vara till någon hjälp
Om ditt problem är liknande så mät cylinderhuvudet med bumbergummit från sidan sett, gummi->cylinderhyvudets fransida och gämför de båda cylinderhuvudena du har med varandra. Glöm inte märka upp dem så du vet skillnad på dem.
Kan ju vara så att nozzlen inte trycks ända fram så du får lekage runt kulan innan den skickas iväg.
Hoppas det kan vara till någon hjälp

Är det ctws 6.00 pipa som sitter i?
-
En tanke som kan vara fel men jag har märkt att med en sådan crono så blir värdena märkliga med dåligt ljus. Jag har alltid pipan utanför tratten. Jag kan ha väldigt fel men det är min erfarenhet. Blir det någon skillnad för dig om du inte stoppar in flamdämparen in i cronon? Men om kulorna går konstigt är det nog inte där det failar. Bara en tanke medan jag nattar lillkillen 

Senast redigerad av 1 gsa bengan, redigerad totalt 0 gånger.
+1 På Gas Bengan. Bättre att ha pipan utanför tratten till chronnen.
Kan inte påstå att jag märkt någon skillnad på i eller utanför.
Något jag dock reagerar på är att du kör chronon i skarpt motljus. Det lär inte vara optimalt då det är precis ljus som används internt.
Något jag dock reagerar på är att du kör chronon i skarpt motljus. Det lär inte vara optimalt då det är precis ljus som används internt.
Kanske är olika beroende på chronograf märke?