En "Bössan matar inte tråd igen..."
Re: En "Bössan matar inte tråd igen..."
Byta hophus till en annat g3 hophus? G3 hophus är nästintill omöjliga att hitta, finns på kina sidor. Men att beställa endast ett hophus därifrån blir dyrt. Pipan är en madbull python v2, tror icke de är något fel på den direkt. Ser precis likadan ut som när jag satt i den.
De svider när jag kissar.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Defekt hopuphus förklarar inte varför den funkar först och sen slutar mata. Något förändras mellan det där första magasinet och nästa, men vad? Det enda jag kan tänka mig är att det har något med värmeutveckling och materialexpansion att göra.

De är just de jag inte fattar... Kan hophuset blir varmt på grund av att nozzlen åker fram o tillbaks inuti den? O liksom gnuggas, om den nu gör de? Har aldrig haft de problemet innan... Men man vet aldrig.
Ska skruva sönder bössan igen o leta efter fel, men har ingen aning om vad jag ska leta efter längre. Har kollat igenom allt.
Ska skruva sönder bössan igen o leta efter fel, men har ingen aning om vad jag ska leta efter längre. Har kollat igenom allt.

-
Skulle ju kunna vara nozzeln som är mongo. Testa att byta nozzel till metall?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
-
läste i en annan tråd tror det var i ak5c tråden med de matninsproblemen att om
om jag nu inte är helt fel om bössemodelenSkepparn skrev: viewtopic.php?f=78&t=3527&start=275 En teori runt dåligt matande AK5or kan vara att boxen inte är fixerad i framkant, bara i bakkant, vilket gör att den kan resa sig i framkant. Jag kommer ihåg att en SIG jag haft sönder fixeringen i framkant på slutade att mata som följd.
Helvetes! Den där är ju stenhård!
@TwinkleDew Det är en dream army nozzle med o-ring i den.
@[KAS]Björn Angående, att boxen reser sig i framkant låter nästan som en grej... Fast samtidigt sitter gearboxen där den ska sitter den stenhårt!
@[KAS]Björn Angående, att boxen reser sig i framkant låter nästan som en grej... Fast samtidigt sitter gearboxen där den ska sitter den stenhårt!
Har du testat byta hoppgummi?
Nope, då jag kollade på de o inget fel på de. Tycker dessutom inte att ett gummi som funkat innan bara kan förstöras utan att man ser de o göra så bössan inte matar... Förstår om man monterar in något random gummi o de är helt fel o den slutar mata, men när den har funkat perfekt innan blir de jobbigare.
Edit, testade med en ungefär 1 cm kortare nozzle, den tätar fan inte en mellan nozzle o hopgummi. Mest som test om nozzlen var för lång, den matade ett 50 kulors mag utan problem. Testas mer imorgon då de är ganska sen för att skjuta i lägenhet just vid denna tiden
Men OM det nu är nozzlen som varit för lång...? Hur kan de komma sig att de inte märktes alla andra gånger jag spelat med den?
Edit, testade med en ungefär 1 cm kortare nozzle, den tätar fan inte en mellan nozzle o hopgummi. Mest som test om nozzlen var för lång, den matade ett 50 kulors mag utan problem. Testas mer imorgon då de är ganska sen för att skjuta i lägenhet just vid denna tiden

Men OM det nu är nozzlen som varit för lång...? Hur kan de komma sig att de inte märktes alla andra gånger jag spelat med den?

Kan du filma när du skjuter och lägga upp?
Det är svårt att ställa någon form av diagnos enbart baserat på text.
Det är svårt att ställa någon form av diagnos enbart baserat på text.
Skall göra de imorgon, om nu mitt lilla trix inte funkar. 
28 februari 2013, 14:43:
Nu är problemet löst, om nu den inte lurar mig bara
Men de tror jag icke, gått igenom 5 magasin utan problem.
De som var felet av någon jävligt skum anledning var nozzlen? Att nozzlen är viktig vid matning förstår jag, men hur kan de komma sig att den helt plötsligt ger upp?!
Tog en gammal mp5k galaxy nozzle som var i samma längd som g3ans, kortade in den ungefär 2-3mm. Trycke in den i bössan, funkade galant, fast kulbanan var inget o hurra över då nozzlen var ovalformad där den sitter i tappet platen... haha!
Så bestämt tog jag min gamla alu nozzle med o-ring o började slipa för fosterland!
Gjorde den lika kort som jag gjorde med mp5k nozzlen, polerade den med pelarborr o en polertrissa. Nu kan man inte se skillnad på den elr någon annan alu nozzle
In i bössan gick den, sen skött jag hejvilt rakt in i en låda med massa överblivet skräp. Matade på perfekt, gick ut o testade den. Kan inte se var kulorna landar, även fast jag har elcan sikte med 4x zoom, 90 fjäder o kör med .28g's...
Ska bli mycke intressant att få chrona detta monstret.
fortfarande ett mysterium hur den bara kunde ge upp med den normala original g3 nozzle längden? Har liksom inte rört något...

28 februari 2013, 14:43:
Nu är problemet löst, om nu den inte lurar mig bara

De som var felet av någon jävligt skum anledning var nozzlen? Att nozzlen är viktig vid matning förstår jag, men hur kan de komma sig att den helt plötsligt ger upp?!
Tog en gammal mp5k galaxy nozzle som var i samma längd som g3ans, kortade in den ungefär 2-3mm. Trycke in den i bössan, funkade galant, fast kulbanan var inget o hurra över då nozzlen var ovalformad där den sitter i tappet platen... haha!
Så bestämt tog jag min gamla alu nozzle med o-ring o började slipa för fosterland!
Gjorde den lika kort som jag gjorde med mp5k nozzlen, polerade den med pelarborr o en polertrissa. Nu kan man inte se skillnad på den elr någon annan alu nozzle

In i bössan gick den, sen skött jag hejvilt rakt in i en låda med massa överblivet skräp. Matade på perfekt, gick ut o testade den. Kan inte se var kulorna landar, även fast jag har elcan sikte med 4x zoom, 90 fjäder o kör med .28g's...

fortfarande ett mysterium hur den bara kunde ge upp med den normala original g3 nozzle längden? Har liksom inte rört något...