Behöver råd innan köp
-
Re: Behöver råd innan köp
Knä skydd och armbågs skydden känns lite överflödiga om du inte tycker att du verkligen måste ha dem. Jag har både armbågs och knäskydd men föredrar oftast att spela utan då jag rör mig mycket snabbare och tystare utan har mest dem när jag ska efterlikna någon verklig styrka under något större spel. samt två par skyddsglasögon känns onödigt också, du klarar dig med ett par.
-
- Lag / förening: Team Irony
- Aktiv sedan: 2008
Två par skyddsglas förstår jag varför man köper. Finns absolut ingen anledning att tumma på säkerheten. Har man otur så kan ju brillor gå sönder när man packar skiten innan spel och då står man där utan skyddsglas och kan inte åka på sitt efterlängtade spel.
Knäskydd är behagligt att ha. Väldigt bra om man gärna går ned på knä i sin skytteställning.
Armbågsskydd kan dock kännas överflödigt, men spelar man inomhus alternativt ligger mycket ned, så är det rätt skönt.
I övrigt skulle jag väl tycka att det du plockat ned i varukorgen känns vettigt, även om jag personligen ratar G36 med M4-junk. Men det är ju bara min personliga preferens och du väljer ju såklart det du tror att du är bekväm med.
Knäskydd är behagligt att ha. Väldigt bra om man gärna går ned på knä i sin skytteställning.
Armbågsskydd kan dock kännas överflödigt, men spelar man inomhus alternativt ligger mycket ned, så är det rätt skönt.
I övrigt skulle jag väl tycka att det du plockat ned i varukorgen känns vettigt, även om jag personligen ratar G36 med M4-junk. Men det är ju bara min personliga preferens och du väljer ju såklart det du tror att du är bekväm med.
Ja, 85 fjäder är att föredra. Kör själv med de i min aksu o den landar på stadiga 100ms, jag kör inte ens cqb... Perfekt ställd hop med 100ms o ett par .28g's kulor kan du lätt skjuta ut folk med semi snipers på 60-70 meter, svårt som fan att se sina egna kulor på de avståndet men de går. 
En i laget ville gör sin ak redo för cqb, han tryckte i en o-ring nozzle o 90 fjäder... Den hamnade på 115ms, vilket var synd. För där sket sig hans CQB helg
Dessutom, den där nätmasken du tänkt dra hem. De är skit med nätmasker med bara ett "snöre" runt huvudet! Om du inte har din keps bakåt vänd så den ligger på skärmen, annars bara flyger den runt! Att ta en med två stycken är att rekommendera, finns billiga på ebairsoft. Runt 100kr, inget frakt/tull dessutom!

En i laget ville gör sin ak redo för cqb, han tryckte i en o-ring nozzle o 90 fjäder... Den hamnade på 115ms, vilket var synd. För där sket sig hans CQB helg

Dessutom, den där nätmasken du tänkt dra hem. De är skit med nätmasker med bara ett "snöre" runt huvudet! Om du inte har din keps bakåt vänd så den ligger på skärmen, annars bara flyger den runt! Att ta en med två stycken är att rekommendera, finns billiga på ebairsoft. Runt 100kr, inget frakt/tull dessutom!
De svider när jag kissar.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Ingen tull från eb? Ligger de inom EU numera? Annars kan man alltid åka på tull och moms. Små billiga paket slinker iofs ofta igenom men det är absolut inte säkert.

saker under 500 är det väl ingen tull på? 

Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?
- Coolt, resten av ansiktet då?
-
Ebairsoft fular sig bara. Dom ligger fortfarande i Kina, men dom markerar sina paket som "Gift".
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
http://www.tullverket.se/innehallao/g/g ... 05731.html
Gränsen går vid 400 kr och det ska faktiskt vara en gåva skickad från en privatperson. Kinabutikerna envisas dock med att skriva "gift" på precis allt så i praktiken blir det ett lotteri. Jag har nyligen fått betala tull, moms plus Postens expeditionsavgift på 100 kr på en försändelse från DX som var på strax över 200 kr.
Gränsen går vid 400 kr och det ska faktiskt vara en gåva skickad från en privatperson. Kinabutikerna envisas dock med att skriva "gift" på precis allt så i praktiken blir det ett lotteri. Jag har nyligen fått betala tull, moms plus Postens expeditionsavgift på 100 kr på en försändelse från DX som var på strax över 200 kr.