M4 skjuter bara semi (!!!!)

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
TwinkleDew

Re: M4 skjuter bara semi (!!!!)

Inlägg av TwinkleDew »

Du menar den där till cutoffen med en fjäder på?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Stygge

Inlägg av Stygge »

Nej den lilla brickan på insidan av kroppen som flyttar Selectorplaten. Den sitter skruvad i själva eldväljaren på kroppen.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Jaha hur ser man och fixar det då?

Paxz

Inlägg av Paxz »

Att kolla blir inte så svårt. Kolla bara ner i kroppen ovanifrån och se om brickan som är på andra sidan kroppen av eldväljaren sitter löst. Verkar den göra det så kan det bli lite klurigare. Du blir tvungen att knacka bort plutten som täcker hålet för eldväljaren på den andra sidan av kroppen. Alltså eldväljaren som inte finns på M4.

Sen så kan du skruva åt brickan igenom hela kroppen. När du väl är klar så får du limma brickan på plats igen.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Stön... Kan ju tillägga att den funkade utmärkt på både semi och auto innan jag bytte skalet. Ge mig en AK någon.. Jag behöver avgiftas ;)

27 februari 2013, 14:06:

Nu när jag tagit bort fjädern till cutoffen skjuter den såklart fint, auto på både semi och auto. Men om man vrider till safe så blir allting som safe till du släpper lite på uppern.

Skriv svar