Lathund för import?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Re: Lathund för import?

Inlägg av Twist »

Det är olika tullsats på olika varor. Gå in på http://www.tullverket.se och läs själva. Där finns till och med en kalkylator som man kan använda för att räkna ut hur mycket tull man behöver betala för sin försändelse.

Med det sagt brukar airsoftprylar (vapen, delar, tillbehör) landa på dryga 3%. Textilier (gear, uniformer) har en högre sats.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Butcher82

Inlägg av Butcher82 »

Rättelse på mitt inlägg, det ska vara 2,82% och inte 3,82% så Twist är närmare sanningen än mig.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

tuppen

Inlägg av tuppen »

Sitter här o tittar runt men har svårt för att välja......

står mellan UnC....WgC....TaiwanGun....

skiljer i priser och utbud....

vilket är bäst o billigaste...

det ja ska köpa är:gas magg....väst..hölster...flippsikte+holosigt....och i framtiden en gbbr

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Kolla i Omdömen om återförsäljare och skapa dig en uppfattning. Den här tråden handlar om hur man importerar och vad man bör tänka på, inte vilken butik som är bäst.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Cryxter

Inlägg av Cryxter »

Tänkte fråga nu då jag inte riktigt hänger med. Om jag lägger en order från Taiwangun på 3000kr hur mkt kommer detta sammanlagt då kosta mig? (Första gången jag beställer utomlands och vill gärna veta vad jag ger mig in på)
Tack så länge hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig. ;)
If soldiers were to begin to think, not one of them would remain in the army.
- Frederick II the Great, King of Prussia

Namboy

Inlägg av Namboy »

Det kommer bara kosta dig den summan (om frakten är inräknad där). :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Dj_komodo

Inlägg av Dj_komodo »

Frakten från TG ligger på ca 15€ med UPS och tar ca 6 dagar, nackdelen är att du måste vara hemma då dem levererar... Annars tillkommer inga andra avgifter när du beställer från TG eller några andra butiker inom Europa;)

Cryxter

Inlägg av Cryxter »

Tack så mkt angående detta med att vara hemma ringer dom och bestämmer en tid eller hur funkar de där man kan ju inte vara hemma 2 veckor och vänta på paket? :D Kanske dumma frågor men de är första gången jag beställer så kan nada. Tack så mkt för alla snabba svar guld!!

Dj_komodo

Inlägg av Dj_komodo »

Cryxter skrev:Tack så mkt angående detta med att vara hemma ringer dom och bestämmer en tid eller hur funkar de där man kan ju inte vara hemma 2 veckor och vänta på paket? :D Kanske dumma frågor men de är första gången jag beställer så kan nada. Tack så mkt för alla snabba svar guld!!
Nä bara den dagen dem ska leverera, du får ett nummer då dem skickar beställningen som du kan använda till att spåra paketet... Har du tur ringer dem till dig några minuter innan, men dem har ingen skyldighet att göra det. By end of day har det alltid stått när jag beställt så dem kom mellan 15 och 19... Är du inte hemma första dagen försöker dem 3 gånger till, efter första misslyckade leveransen kan du ringa och be dem ändra leveransadress. Dem 6 gångerna jag beställt har det inte tagit mer än 1 vecka att få grejerna...

Cryxter

Inlägg av Cryxter »

Okej då borde inte det vara några problem tack så mkt för all hjälp! ;)

Skriv svar