Defender 2000

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
defender

Defender 2000

Inlägg av defender »

Halloj nu har min käraste gått sönder..

använt ett 11v lipo då 7v inte orkade dra runt på semi.
16910_4888123839038_397214579_n.jpg
602166_4888124279049_518157612_n.jpg
Vad rekommenderar ni att man ska trycka i gearboxen för att den skall klara av 11v? :)

Mvh Sebastian

kungaron

Re: Defender 2000

Inlägg av kungaron »

Vad har du för fjäder i boxen?

Allt hänger ju ihop i en box och man får experimentera för att hitta det optimala. Jag är inte någon expert i det ännu men jag skulle ju säga att det viktiga är ju att inte stirra dig blint på utväxlingen på kuggarna utan kvaliteten. Köper du det billigaste billigaste i kombo med t.ex en pistong med ståltänder(hela pistongen) ökar risken för kuggras. Väljer du dyrare(inte alltid bäst dock) eller ett kuggset många talar grymt bra om så har du större chans att din box rullar längre.

Kan ju vara viss fördel att satsa mer på kuggarna och ta en pistong med plasttänder eller plast+metall(sista kuggarna på pistongen) Lättare att bara byta pistong än kuggar då du kan få shimma om vilket kan ta tid.

Sen varför inte köpa bore-up kit? Finns ju massa olika på Taiwangun

Mosfet?

Kalle

Inlägg av Kalle »

OT
Varför ska man köra bore-up i en m4? Finns väl ingen anledning att göra det.
/

Öppnade min G&P för första gången ever häromdan. Haft den i dryga 3 år, roffat 26.7 i sekunden @ 115m/s på 7.4V, säkert kört 100k bul genom den. Gissa vad jag hittade? Jovars, ett sector gear med trasig axel precis som du har. Axelbiten satt kvar i boxskalet.
Det verkar vara G&Ps svaghet, att kuggarna inte är helgjutna utan axeln är separat.
Jag vet inte hur länge den har rullat med trasig sector gear-axel men faktum är att jag stoppade tillbaka allt precis som det var efter lite rengöring och smörjning och den funkar lika bra som alltid. Har du kvar den lilla biten kan du alltid pröva att sätta in den i motsvarande hål i boxskalet så att den ligger mot sector gear och stödjer. Med lite tur så funkar det lika bra som för mig, annars så kanske det går en liten stund tills du fixat ny kugg.

Släng i nya kuggar bara så kommer det rulla fint. Du behöver inte köpa nån super-tjofräs bautakugg som kostar 1 miljon, det räcker fint med hyfsad standardkugg. Sen byter du prylar allt eftersom (om) de går sönder, finns ingen anledning att byta ut något som fungerar bra bara för att, pengar i sjön.
Eventuellt kanske du ska tänka på en mosfet för att spara elsystemet men det är inte ett måste.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Rosberg

Inlägg av Rosberg »

Har under årens lopp knäckt flertalet gp kugg.
Har ersatt dom med ICS kugg efter det så har dom rullat på.

När jag ändå har haft boxen delad så har jag passat på att sätta i en dreamarmy pistong med ståltänder.
----OPTIMUS----
Futurum nobis est

kungaron

Inlägg av kungaron »

Miss av mig.

Gjorde dålig research om vapnet!

defender

Inlägg av defender »

Jag var ju dum nog att lyssna på försäljaren om att 7v var för klent och köpte 3st 11v "då jag har 2 liknande gevär"
Vapnen funkade inte på semi så det var egentligen därför jag plockade isär den o skulle kika lite och tyckte då det såg riktigt kladdigt ut därinne. Sen såg jag kuggen, precis som du kalle så fungerar den nog utmärkt utan att byta kuggar haha :lol:

Men det verkar vara billigare att byta delarna inuti till bättre kvalité och behålla batterierna som kostade 1200:-
än att byta batteri och byta till billigare delar inuti, är det är kugg och pistong som tar mest stryk av 11v då alltså?

Vart kan man köpa enbart sectorgear "samt se vilken hastighet de andra kuggarna är av"

Tror största anledningen till ras var att den kan ha vart dålig shimsad faktiskt.

Stygge

Inlägg av Stygge »

Är du inte jättekräsen när det kommer till kugg kan du med största sannolikhet hitta begagnat här på ASS. Ett öst gear av tex XYT brukar landa på runt 50-lappen + frakt begagnat.
Alternativt köper du ett komplett XYT-set och kör på, riktigt prisvärda och stabila kuggar som oftast är lätta att hitta begagnade.

Köpte du 3 11.1 för 1200:- blev du skinnad btw, kolla utomlands inför nästa köp ;)

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Ojjjj! Vad många batterier + laddare jag skulle kunna köpa på hobbyking för 1200kr.

Genocide

Inlägg av Genocide »

För det första ska du ju banta ner boxen på allt överflödigt fett du har i....jesus vilken soppa.
När jag ser något så horribelt så plockar jag ner allt i detaljer och handdiskar allt. Kuggar, boxskal, pistong etc.

Sen sätter du ihop gearboxen men bra fett och mindre mängder!

Kuggar kan du ju köpa typ vad som. Köp tex en XYT sats eller Element sats så har du det som behövs.
Men du behöver absolut bara byta ut kuggen för att den ska rulla igen.

Däremot så tror jag att anledningen till varför den inte skjuter semi är att dina 11.1v rostat switchassemblyt. Köp ett nytt eller rensa det gamla. Samt köp en simpel billig mosfet så slipper du framtida problem med det.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

defender

Inlägg av defender »

Var tyvärr så att när jag köpte dom så fanns det inte många andra alternativ tyvärr..

Men men nu har jag hittat dessa kuggar:
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/hel ... 26:1-15628

Samt att jag passar på att byta pistong när jag ändå är i farten:
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/ene ... nder-14237

Samt som du säger genocide så bör switchassemblyt vara rostat så mosfet från vapenbutiken kanske skulle vara en bra investering
http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=10485

1: Bör jag byta till torque motor då min är speed?
2: Skall jag satsa på aluminium pistong istället?

26 februari 2013, 12:59:

Förra veckan så gick kuggarna på min Classic army ak där kuggar pistong och pistong huvud rök när jag använde 11,1v lipo
Skjöt max 3000 boll med den under ca 4-5 spel.
Butiken jag köpte den i lagade den men bad mig inte använda så starkt batteri i den.
Det är ju en svindyr bössa så tycker ju att den borde hålla eller?

Hört talas om folk som kört med 11v lipo i sina cyma kinakloner utan problem, hade jag bara otur eller vad? :P

Skriv svar