laddkabel tamiya mini

Jockelino

laddkabel tamiya mini

Inlägg av Jockelino »

http://www.hobbex.se/sv/artiklar/laddkabel-tamiya.html liknande denna fast en mindre version av tamiya kontakten sökt som en dåre men finns bara utan banankontakterna som jag hittat köpte min imax och nu kan man inte nyttja den..

besvära mig inte med förslag om deans mm jag har varken tid eller lust att börja löda just nu..

Omegamortis

Re: laddkabel tamiya mini

Inlägg av Omegamortis »

Köp en tamiya kontakt utan kabel och tryck fast på laddkabeln till Imaxen då? Krävs ingen lödning. Krävs dock att du skalar kablarna.

Jockelino

Inlägg av Jockelino »

kollade lite på hur tamiyan ser ut.. verkar ju bara klämmas så de e ju ett alternativ iofs..

Paxz

Inlägg av Paxz »

Jag tror att jag har en sån liggandes hemma som jag inte använder. Hittar jag den så kan jag skicka den till dig 4free. Annars så borde jag ha möjlighet att göra en om jag har några banankontakter hemma.

Vet tyvärr inte var man kan köpa dem färdiga. Kollade lite snabbt utan någon lycka. I värsta fall så har jag annars en adapter från stor kontakt till liten om du nu skulle köpa från hobbex.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Jockelino

Inlägg av Jockelino »

de va ju synd haha köpte en av en här precis..
men ska väl köpa några tamiyan sen lära mig klämma dit dom.. ville ha en som funka nu direkt liksom..

Jobbigt meka med saker som inte funkar..

Paxz

Inlägg av Paxz »

Ärligt talat så bjuder jag isf hellre på ett vänligt tips. Kör på deans istället för Tamiya. De leder ström tusen gånger bättre och är (oftast) betydligt lättare att byta. Inte bara till utan även när du väl byter batterier. Det finns bara fördelar med dem jämfört med tamiya imo.

Annars så är tamiya kontakter smidiga. Det finns speciella tänger att nypa åt stiften med, men det funkar även med en vanlig tång. Efter det är det bara att trycka in dem i hålen. Var bara nog med att kolla att piggarna på sidorna av stiften sticker ut och att du för in rätt kontakt i rätt hål, alltså plus och minus.

Jag kan kolla om jag har några tamiya liggandes hemma, jag använder dem aldrig ändå. Annars så har jag nog några deans jag kan avvara.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Jockelino

Inlägg av Jockelino »

deans kanske jag byter till i framtiden..
Hört de ska vara bra , men i nuläget så kör jag med de jag har.
Har varken lödkolv el lött ipå 20 år, inte så svårt om jag minns rätt men skulle nog beh öva lite innan och ska jag köra deans så vill jag kunna byta kontakt själv.

Skriv svar