Vilken airsoftk-ksp är bäst; M240 eller PKM?
Re: Vilken airsoftk-ksp är bäst; M240 eller PKM?
Boxen på M240 är lackad och med tyg runt om. Inga problem när det regnar, (läs berget 2012 med apregn sista natten). Men boxen kan vara ivägen när du ska sk skjuta stående.
I dont do karate, i do Ka - Razy!
Hade en Echo 1 M240 förut. Mitt boxmagg pajade nästan direkt men jag gjorde ett eget med delar från ett 100rds boxmagg från en M249. Funkade perfekt.
Vapnet är ju inte till att skjutas från höften utan från höften eller framförallt, liggandes, så är ovanstånde beskrivna problem vid stående skjutställning förståelig.
Mitt tips skulle va att modda om en M249 till en Mk.48 och köra på det. Det är en sjukt mycket mer bevisad plattform i.m.o
Vapnet är ju inte till att skjutas från höften utan från höften eller framförallt, liggandes, så är ovanstånde beskrivna problem vid stående skjutställning förståelig.
Mitt tips skulle va att modda om en M249 till en Mk.48 och köra på det. Det är en sjukt mycket mer bevisad plattform i.m.o
Då är det mest logiskt att du köper båda bössorna 
Skämt åt sido, är väl mer en smaksak i sådana fall, för både PKM och M240 (egentligen FN MAG) syns överallt i världen, oavsett världsdel.
Jag gillar båda bössorna skarpt (FN MAG då) och det är det är dom finaste 7,62 understödsbössorna som finns. Otroligt väldesignade och beprövade.
Skaffar du en M240 så vore det ju vettigast att försöka bygga om den till FN MAG, då passar den till allt nästan. Problemet är att hitta träkolv och bärhandtag...

Skämt åt sido, är väl mer en smaksak i sådana fall, för både PKM och M240 (egentligen FN MAG) syns överallt i världen, oavsett världsdel.
Jag gillar båda bössorna skarpt (FN MAG då) och det är det är dom finaste 7,62 understödsbössorna som finns. Otroligt väldesignade och beprövade.
Skaffar du en M240 så vore det ju vettigast att försöka bygga om den till FN MAG, då passar den till allt nästan. Problemet är att hitta träkolv och bärhandtag...
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.
Cry havoc, and let slip the hogs of war.
Ja min tanke är m240 om jag nu får möjlighet att införskaffa skall göras till en basic modell. FN MAG..
tack för all info !!
tack för all info !!
Hej rike , du får följa min tråd som kommer om ett par veckor då jag kommer att modda om och uppgradera en Echo m240 till FN Mag 58. Har nu ordnat ihop RS trästock, flamdämpare, bipod, pipgrepp och sikten så när jag hittat en bössa går jagigång
RS
Pkm 8kg
m240 13kg
bara lite nördinfo;-)
Pkm 8kg
m240 13kg
bara lite nördinfo;-)
"Det var Van Damme som spelade rovdjuret från början i Rovdjuret!! Stora ryktet från 80-talet var sant! ;)"
Var kan man få tag på RS delar ?
Köp en inokatso MAG58-D. Ohhhh! Den är hård! 

Här är nu början till min förhoppningsvis låånga, bildtunga och så småningom inforika tråd om RS-dels moddning av en Echo1 m240 till en ksp58/ mag 58:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 20&t=13060
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 20&t=13060