Re: 2013 - Året då gasdrivna airsoftvapen SKALL legaliseras!
-
inte hört något på ett tag härifrån, hur ser det ut?
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
Som ovan, skall skriva ihop ett nytt brev med uppföljning i helgen / veckan.
Det kommer inte lösa sig på någon dag eller vecka, men stor förhoppning om till sommaren eller innan året är slut.
Förutsatt att det inte dyker upp några oförutsatta käppar i hjulet, men hittils har jag inga tecken på att det inte är genomförbart.
Det kommer inte lösa sig på någon dag eller vecka, men stor förhoppning om till sommaren eller innan året är slut.
Förutsatt att det inte dyker upp några oförutsatta käppar i hjulet, men hittils har jag inga tecken på att det inte är genomförbart.
en OTNonEx skrev:Jag tror ni kanske blandar ihop gaserna med den gamla HFC134a gasen som som användes i kylskåp och AC enheter förr (och även för airsoft). Den är vad jag vet förbjuden numera.
Den gammla kylgasen heter r12. r134a är den som används i dag, tex i bilar.
woho! blev nr 1500 : )
hur går det, någon vidare kontakt med tomtarna på loftet?
hur går det, någon vidare kontakt med tomtarna på loftet?
I reject your reality and substitute my own!
Nej, jag har väntat på det magiska 1500 innan jag konaktar dom, men nu är det avklarat så ska jag börja skriva ihop en åtekroppling till dom.
Grattis :p
Grattis :p
Re: Sv: 2013 - Året då gasdrivna airsoftvapen SKALL legalise
Grattis Nonex och alla vi andra 

Jag har i alla fall delat på Facebook så får vi se...
Potentiellt breaking news ang. "undantagstillstånd" från Tullevket tills lagen ändras;
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 15&t=11387
Tummen upp!
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 15&t=11387
Tummen upp!
Nu är det bara till att hoppas på det bästa. Förhoppningsvis kan gasvapen importeras helt problemfritt inom en snar framtid.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
OK, jag fick lite mer info och deras standardsvar i frågan var helt enkelt att om ett vapen KAN drivas av gas så är det olagligt, efter lite följdfrågor så skulle information skickas vidare till jurist för yttrande. Så det var inte så positivt som jag fick uppfattningen om, men bättre än inget.
Vi jagar vidare!
EDIT:
Har fått återkoppling ang. drivmedel från Polisen av någon anledning. Vet inte vad dom har med frågan att göra då dom endast är tolkande / tillämpande instans (?). Men men, jag tar allt jag kan få!
Vi jagar vidare!
EDIT:
Har fått återkoppling ang. drivmedel från Polisen av någon anledning. Vet inte vad dom har med frågan att göra då dom endast är tolkande / tillämpande instans (?). Men men, jag tar allt jag kan få!
Är signaturen så det blir väl inte bättre än så!Kommissarie /
Verksamhetsansvarig vapen