uppgradera Steyr SSG 69 P2

kimjoh560

Re: Sv: uppgradera Steyr SSG 69 P2

Inlägg av kimjoh560 »

APS type 96 och APS SR2 har jag hemma. Misstänker att det är APS-II du vill ha?

Alltså ser inte vapnet väldigt mycket ut som en vanlig Maruzen APS-II? dvs inte någon m24 modell med APS internals, utan originalet.

Det skulle kunna vara en klon rakt upp och ned. Jag har aldrig ens sett en sådan konstigt nog så jag vet inte.
Lgt. Skalptagare

Stygge

Re: uppgradera Steyr SSG 69 P2

Inlägg av Stygge »

APS2 Är iaf en Steyr SSG. Har ett originalhus liggandes i nån låda, ska se om jag kan hitta och mäta på det (orkar inte demontera min för att mäta PSS2 chambern). Nu har jag ju en -sv men internals ska vara desamma på denna och "vanliga", T96 skiljer sig en del.

Taint

Inlägg av Taint »

Orginal-hus till APS2: 22,3mm i diameter, 41,4 lång, matningshålet är 11,6x16mm (LxB), nozzlehålet är 7,15mm
Orginalhus till CA m24: 22mm i diameter, 51mm lång, 11,6x16,4mm (LxB), nozzlehålet är 7,1mm
PSS2 aerochamber till aps2: 51,8mm lång, 22,15mm i diameter fram till 18,7mm från husets bakkant sedan 20,7mm, matningshålet 11,3x16,7mm (LxB)
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Hoppla, bra där Taint!

Sån där info borde man spara någonstans för rätt som det är dyker frågan upp igen.
Lgt. Skalptagare

Blåbär

Inlägg av Blåbär »

@Kim

det finns ju en AS WiKi :)
I don't need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives

Taint

Inlägg av Taint »

Kimjoh560: När jag ändå hade lite hophus liggandes, från gamla projekt, så kunde jag likväl mäta upp dem. Dock verkar bössan det frågas om vara en vild blandning av olika system/design.
Hitta oss på Facebook

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Jahaja, tråkigt :(

Men även om det är att göra det onödigt svårt för sig så går det ju att trimma även hybridmodeller så de skjuter skapligt, säkerligen även denna. Polera upp pipan, shimma hopuphuset, täta etc. en *lite* starkare fjäder går säkert peta i med för det finns ju fler bössor med plast-trigger som gör 130+ ur lådan (läste att denna gjorde 95 m/s). Vilja våld och glasfiberspackel.
Lgt. Skalptagare

Taint

Inlägg av Taint »

Självklart, allt går med hemmafix, men utbudet av eftermarknadsdelar kan vara snålt om man har otur.
Hitta oss på Facebook

Nemesis

Inlägg av Nemesis »

Även jag vill tacka Taint för dessa mått, är lite sugen på att testa med ett APS2 hus.
Man skulle inte kunna få köpa ditt du har ligandes Taint?

Bössan gör ca 125 Mp/s ur lådan, den hade en av ASGs vackra max 1 joule klisterlapp men den gör 1.6 :lol:

Innerpipan är av ett material som jag inte skulle önska min västa fiende och har en infästning jag inte hittar på eftermarknadsprodukter :(
Det är det klassiska med en urfräsning på vardera sida, men de sitter PRESIC framför hopgummit.

Och hopgummit har en TM liknande design MEN med en längre och smalare "utstickare" som fästs i huset och går utmed hela gummit.
Detta känns dock som en sak man kan fixa så man kan använda TM gummin om man bara filar lite på huset.
Task force Aeigir

Skriv svar