Ska köpa min första pistol!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Trolliver94

Re: Ska köpa min första pistol!

Inlägg av Trolliver94 »

Det är en smaksak, jag personligen gillar inte glock, då varenda glock jag har hållt i har haft kass gaskapacitet, klen blowback och så låter dom fjutt fjutt, men jag har bara testat ASGs Glock 17/18 och WEs Glock 17, och det är bara min personliga åsikt ;)

Anledningen till att jag gillar m9an mer är att den är fullmetall, tycker det är en härligare känsla, och somsagt så är den riktigt bra på de flesta sätt.
Ett tips är att försök att få testa lite olika pistoler och se vad som känns bäst för dig, jag hade fått testa en Glock Och en M9a på klacken i stockholm, och M9an föll jag för direkt, och du kan somsagt ha co2 magg i den, perfekt om du ska köra utomhus, och kan säga att det blir ett jävla drag i den då, både vad det gäller ljud, utgångshastighet och blowback, känlsan är oslagbar första gången jag fick den i handen! :D

Känner att jag håller på att drömma mig iväg här nu, men försök att få testa olika pistoler själv, att kolla youtubevideos hjälper inte ;)

Hare gött ;)

kawabunga

Inlägg av kawabunga »

ha ha jag håller nog med dig om att man vill ha lite rekyl och bra känsla i pistolen, dock är det ju inte så stor ide att att köpa en asg om den inte passar i det hölster jag fått med, ev kan man ju kanske byta ut det mot ett annat, det får jag se ikväll då jag hämtar ut den :-)

hare gött!
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

MakingPeopleCrazy

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Vill man ha riktig känsla och tyngd + metall så kan jag rekommendera den här http://www.rodastjarnan.com/airsoft-asg-cz-75-gbb-15064

Jag har en själv och kan nästan inte hålla händerna borta från den utan måste sitta och pilla... ;)
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!

Affärsredovisningar

kawabunga

Inlägg av kawabunga »

De såg också mycket fin ut oj oj får ta med mig höstret och prova vilka som passar och sedan slå till :-)

Är dte någom ide att köpa en pistol via utlandet, typ från asien?? tjänar man något på det i detta fall då det gäller pistoler?
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

MakingPeopleCrazy

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Tja..det är väl billigare att köpa utomlands MEN enligt lag så får man egentligen inte beställa in till Sverige som jag har förstått det, det kan hända att de skickar tillbaka pistolerna och ger en böter. Dock så har vissa tur och kommer ändå igenom tullen, fast ibland kan man ha otur och då sitter man där utan pistoler och med böter ;)
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!

Affärsredovisningar

kreator

Inlägg av kreator »

Köp inte från utlandet.slut
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Trolliver94

Inlägg av Trolliver94 »

Tjena igen, ASG passar i de flesta hölster, det är WE glockarna som inte passar pga att dem ärr lite tjockare, jag har ett blackhawk serpa hölster till min M9a, sitter helt utmärkt ;)

Så passformen behöver du inte oroa dig över, bara om du köper WE ;)

kawabunga

Inlägg av kawabunga »

MakingPeopleCrazy skrev:Tja..det är väl billigare att köpa utomlands MEN enligt lag så får man egentligen inte beställa in till Sverige som jag har förstått det, det kan hända att de skickar tillbaka pistolerna och ger en böter. Dock så har vissa tur och kommer ändå igenom tullen, fast ibland kan man ha otur och då sitter man där utan pistoler och med böter ;)
Men är det någon skillnad att köpa en pistol mot ett gevär då?? beställde ju igår ett gevär fron redwolfairsoft!! :shock:
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

kreator

Inlägg av kreator »

Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

MiqaFox

Inlägg av MiqaFox »

Med tanke på att det är ett tyghölster vi snackar om så lär allt passa. För att förtydliga, om du tänker köpa ett plast- eller kydexhölster så är det inte säkert att t.ex. WE G17 passar då manteln på dessa är bredare än en riktig G17. Men med tyghölstret som kommer med så lär det inte vara några problem. Kan dock rekommendera ett i plast för framtiden.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Skriv svar