Ska köpa min första pistol!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
kawabunga

Ska köpa min första pistol!

Inlägg av kawabunga »

Hej

Först av allt vill jag tacka för alla svar jag fick då jag hade funderingar på vilket gevär jag skulle köpa.
Det blev en M4 carbine från CAA airsoft division, ett nytt amerikanskt märke som jobbar ihop med KIng Arms. CAA är tydligen bra på att göra riktiga vapen och prylar.

Nu är det så att ja ju också behöver köpa mig en GBB pistol. Vad ska jag tänka på, vad är bra att veta om tex utgångshastighet, modell, antal extra magasine kvalite osv osv...Jag vill ju ha magazin som ser ut som "riktiga" magasine och inte en tunn pinne man sticker upp i handtaget :D

Just nu är jag inne på att köpa mig en Glock 17, eller varför inte en HI Capa 7 Dragon Type
som denna:
http://www.airsoftbutiken.se/product.ht ... ory_id=189

Vad anser ni är en bra pistol??

Tack på förhand

mvh

Kawabunga
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

MakingPeopleCrazy

Re: Ska köpa min första pistol!

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Någon speciell prisklass du är ute efter? Lite skillnad mellan t ex KWA/KSC och TM.
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!

Affärsredovisningar

kreator

Inlägg av kreator »

Om du ska sträva mot en någorlunda realistisk helhet så skippa DragonSciFiCapan.

KSC Glock 19, WE P226 eller WE G17 är riktigt fina pistoler.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

kawabunga

Inlägg av kawabunga »

MakingPeopleCrazy skrev:Någon speciell prisklass du är ute efter? Lite skillnad mellan t ex KWA/KSC och TM.
Hej

Runt 1000-1500 kan jag nog tänka mig lägga på en pistol, hellre lägger jag någon krontor extra och får en riktigt bra pistol än snålar in på det. Ok över 2000 vill jag inte gå :)

18 februari 2013, 11:37:
kreator skrev:Om du ska sträva mot en någorlunda realistisk helhet så skippa DragonSciFiCapan.

KSC Glock 19, WE P226 eller WE G17 är riktigt fina pistoler.
Jag vill ha så nära the real thing som möjligt :D

Tyckte bara Dragon var lite cool och spacig he he bra mag kapacitet också
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

kreator

Inlägg av kreator »

Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

kawabunga

Inlägg av kawabunga »

tack Kreator!

Dom två såg mycket schyssta ut, hur stor vikt ska man ha gällande utgångshastigheten?? Jag kommer nog att börja spela utomhus men tänker nog prova på CQB också, hur gör man med gasen, har man extra behållare med sig ut på banan? är det lätt att fylla på?

Är extra maggen dyra? till dessa vapen
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

ohman

Inlägg av ohman »

För ett sidearm vill du ligga på eller under 100 m/s. Den är ju ändå primärt till för de tillfällen du inte kan använda din bössa (oftast på grund av säkerhetsavstånd). Om du har en pistol som har säkerhetsavstånd så är den helt plötsligt inte längre speciellt användbar i mitt tycke :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

MakingPeopleCrazy

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Problemet med WE är väl att deras pistoler är något större än originalet så vitt jag har förstått så de passar inte i t ex serpa hölster osv? Men om man nu inte har tänkt sig att använda speciella hölster kanske det kan gå bra med WE :) Dock får någon gärna verifiera detta då mitt minnet är inte det bästa då det kommer till detaljer ;)
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!

Affärsredovisningar

Trolliver94

Inlägg av Trolliver94 »

Tjena!

Ett tips om du inte riktigt har bestämt dig, så kan jag starkt rekommendera ASGs M9 Heavy Weight (rebrandad KJW M9a) fullmetal, har en riktigt grym rekyl, och är extremt snål på gas, äger denna själv och jag får ut 2-3 magg på en gasfyllning 50-75 kulor.
Och sen så är den somsagt c02 redo så du kan använda co2 magg för högre fps och fetare rekyl, detta innebär också att du behöver inte vara lika orolig på att du skulle avända för stark gas i vanliga magget då pistolen klarar det utan problem.

Ett hett tips bara då det är en underbar pistol!

Den ska finnas att köpa på både rödastjärnan och garderoben! ;)

kawabunga

Inlägg av kawabunga »

MakingPeopleCrazy skrev:Problemet med WE är väl att deras pistoler är något större än originalet så vitt jag har förstått så de passar inte i t ex serpa hölster osv? Men om man nu inte har tänkt sig att använda speciella hölster kanske det kan gå bra med WE :) Dock får någon gärna verifiera detta då mitt minnet är inte det bästa då det kommer till detaljer ;)
sant så sant, jag har ju köpt denna väst:

http://www.opsgear.com/index/page/produ ... e+Vest+Kit

från USA och den har ju redan ett pistolhölster, den ligger på posten och väntr på mig idag. får ta med hölstret till garderben eller rödastrjärnan och testa vilka pistoler som passar :-)

18 februari 2013, 12:11:
Trolliver94 skrev:Tjena!

Ett tips om du inte riktigt har bestämt dig, så kan jag starkt rekommendera ASGs M9 Heavy Weight (rebrandad KJW M9a) fullmetal, har en riktigt grym rekyl, och är extremt snål på gas, äger denna själv och jag får ut 2-3 magg på en gasfyllning 50-75 kulor.
Och sen så är den somsagt c02 redo så du kan använda co2 magg för högre fps och fetare rekyl, detta innebär också att du behöver inte vara lika orolig på att du skulle avända för stark gas i vanliga magget då pistolen klarar det utan problem.

Ett hett tips bara då det är en underbar pistol!

Den ska finnas att köpa på både rödastjärnan och garderoben! ;)
Den pistolen såg fin ut, Ryktet säger att Glock 17 är en prima pistol, stämmer det?
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

Skriv svar