Min första PTW / CTW -vilken ska man välja ?

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
WOC-SENTRY

Inlägg av WOC-SENTRY »

Hej

Har endast kört med GBB bössor i mina få år inom Airsoft men känner för en mer pålitlig bössa som inte sviker.

Nu är frågan, vilken ska man köpa ? Max, SuperMax, 2012-2013? CTW? m.m..

Min budget är helt okej, kommer även sälja av mina samlar airsoft som bara samlar damm och bara på dom så är ekonomin räddad
för en ny bössa.

Kollat runt på denna:
http://airsoftsystem.se/index.php?route ... duct_id=75

Och även på dessa:
http://redwolfairsoft.com/redwolf/airso ... geIndex2=1

Någon som kan tipsa om en PTW/CTW ?

Kan man importera en sån bössa själv eller är det som GBB att man tar hem dom via en Airsoftbutik ?

Tacksam för svar :)

Prospero

Re: Min första PTW / CTW -vilken ska man välja ?

Inlägg av Prospero »

Skippa CTW ... Jag talar av erfarenhet... Kan bli värsta huvudvärken... Kan bli jätte bra... Men jag har 2 st och bägge rasade i gearbox och el ganska omgående..
Kolla ptwcustoms (fcc) och kolla systema...
Skall du spela med löjligt högt trimm eller köra semi Sniper kan du ju över väga super Max.... Men annars skulle jag säga Max....
En ny Ptw ..eller en Fcc om du vill slå på stort (20k)
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

kreator

Inlägg av kreator »

Komplett FCC bössa!

Jag vet inte hur det är med PTW:er nu för tiden, går fortf uppers av om man kollar på dom?
Motorerna lägger ju fortf av efter 10bb's om man har otur iaf.

Fight Club Custom HK416 Hard Anodized hade jag kört på.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Prospero

Inlägg av Prospero »

Uppers som är gjutna har vissa risk punkter om man behandlar dem som en vanlig m4 bryter den med karate slag osv, medans CNC skuret är mer hållbart. Problemet med 416 är att den är på back order... Sen har jag hört skräckisar om dålig passform etc om fcc oxå.. Hittar du en begagnad TW som du kan kolla historiken på dvs vet vilka tidigare ägare är etc och inte är allergisk mot patina eller målade rester..(som jag är) och som fungerat eller har en ny insatt och prövad gearbox så skulle jag säga köp.. (Rastaman/Purvins/Genocide) är tre som jag personligen vet är sjukt pedantiska och kompetenta på just TW plattformen och samtliga har jag själv gjort affärer med med bra resultat...
Signing of...
Fritte "PROSPERO"

Schultz

Inlägg av Schultz »

Jag skullle köpt en ny PTW direkt av Tackleberry så har du motor och hopup moddad redan från start.
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Prospero

Inlägg av Prospero »

Bra tanke dör faktiskt .. Tackelberry är inte bara en sjukt vapentokig snut i polis skolan han är även en TW- motor guru i England
Signing of...
Fritte "PROSPERO"

Nitzer

Inlägg av Nitzer »

Håll dig ifrån CTW bössorna. Köpte en CTW MX2 som jag fått byta ut allt internt för att få en bössa som fungerar. T ex nozzlen gick sönder med första magasinet.

Mvh
Ola

fester

Inlägg av fester »

CTW är väl inte alltid topnotch, du får antingen ett måndags ex eller inte :P
Den gamla nozzlen till mx2 i alu tål inte mycket, däremot har STTS gjort en i stål som är bra.

Kommer själv köpa antingen en FCC eller PTW nästa gång jag inhandlar en ny TW!

Äger idag en STTS TA2 som sköt som en kratta. Visade sig vara innerpipan som var obehandlad så inte så konstigt, fick ny pipa och det var skillnad direkt.

Sen visade det sig att STTS cyllen till denna inte verkade tät, vilken den var.
Trots detta seglade kulorna i slowmotion genom luften.
Strulet låg i att cylinderhead bumpergummit (Svarta) var för tjockt, kapade ner det med rakblad c:a 0,5-1mm och nu fungerar den med.

Men ska du handla en TW och vill ha hjälp och kunskap så kolla med GT -Airsoft. De vet vad de pysslar med & hjälper till med lösningar och säljer TW.

Men att tro att du kommer få den perfekta bössan som aldrig strular, så kvittar det om det är en AEG eller TW i min mening. Allt kan strula, ena billigare att fixa än den andra :)

Men TW plattformen är sjukt kul att lära sig och mycket lättare att meka med :)
Vill understryka att jag själv är ny i TW träsket ;)

Edit: stavning( säkert missat nått)
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

Nitisk

Inlägg av Nitisk »

Just nu händer det ju en del i just TW segmentet. Dels har du ju nya DTW'n som några redan hunnit testa, och DTW/CTW som har vissa bättre delar från ctw'n. Det verkar hända ganska mycket intressant där tillverkare "lånar" lösningar, tex We Katana. Och snart borde väl Airsoft Systems nya vapen komma också.

Bara hålla utkik på vad som händer, om man inte vill lägga ut en massa pengar nu med en gång.

rastaman

Inlägg av rastaman »

Hej

Måste ge mig in i snacket. Att köpa TW-plattform för att undvika trasiga bössor... det argumentet håller dessvärre inte!
Det du, som förstagångsanvändare BÖR göra är att skaffa dej så mycket kunskap i ämnet som du bara kan.
Finns i nuläget massor med tips och trixtrådar. Både i läsform samt videoform.
Jag skulle nog samla ihop pengar och köpa en PTW. Har haft min 2008 sen 2009.
Den bössan har aldrig strulat. Det enda som jag gjort på den är att byta motorkolen. Då ska tilläggas att dom var nednötta till hälften :)
Att det skulle vara sämre kvalitet i PTW kropparna, köper jag inte heller! Man bör ha klart för sig att det fortfarande är leksaker!
DYRA leksaker :) Och skall behandlas som leksaker. Vad folk gör är att man hänger på alla sina balla tillbehör på bössan.
Detta blir då självklart en tyngd i sig... sen kanske man vill hänga den i en sling...
Det blir liksom en sorts brytning i bössan/godset.
Att man tappar bössan... ja, det säger ju sig självt :roll:
Krockar man med sin bil? Vad blir det då? Plåtskador!
Man, vill ju självklart att bössan för +10.000kr ska klara av detta. Men, behandlar man bössan varsamt och utefter vad det är...en leksak!
Då kommer den att hålla i all evighet!
Vad gäller motorerna så är väl det vida känt att dess kvalitet är sådär! Finns dom som klarar ett par år. Sen finns det dom som klarar av två magasin!
Finns olika alternativ till att råda bot på detta.
Gearboxen är, när man satt sig in i dess uppbyggnad ett helt underbart litet mästerverk!
Elen är i min mening helt perfekt som den är...
Att köpa dyra, i min värld sämre produkter (MIN UPPFATTNING) är bara galenskap!
Man, kommer tyvärr inte ifrån det... det mesta av efterproduktionen till TW plattformen är KINA/HK tillverkat.
Sen, att man marknadsför sina produkter på ett fantastiskt sätt för att få oss konsumenter att tro att deras produkter skulle vara bättre än orginal...nja! :)
Återigen... detta är min uppfattning! Bör tilläggas att jag absolut har provat/mekat med det mesta inom TW:s.
Så man ser att orginalprodukterna segrar över eftermarknads ditos.
Att man sen vill tweeka sin TW till max är en bidragande orsak till mycket haveri med.
Man, vill komma på den ultimata hoppen till exempel...
Har ALDRIG haft problem med min orginal hop! Kör på orginalgummi. Pipan är dock utbytt! Vet ej ens om det behövdes...
Det är leksaker... vill man träffa mitt i prick på 80m? Börja öva på älgbanan... med krutgevär i kaliber 30-06 eller liknande :D
Vi skjuter plastkulor med våra leksaksgevär. Vi ska INTE förvänta oss att bössan skall gå som på riktigt!
Hur vi än beter oss kommer vi inte ifrån fakta! Det är leksaker! Dyra, mysiga, härliga leksaker :)

Kram på er!

Mvh Rastaman... one of jah´s soldiers!
TSW - The Sunshine Warriors! SKRIVER I STORA RÖDA BOKSTÄVER ATT JAG ÄGER LÖJLIGT MÅNGA PTW:ER!http://old.airsoftsverige.com/V6/viewto ... n&start=40Affärsredovisningar

Skriv svar