Hej
Måste ge mig in i snacket. Att köpa TW-plattform för att undvika trasiga bössor... det argumentet håller dessvärre inte!
Det du, som förstagångsanvändare BÖR göra är att skaffa dej så mycket kunskap i ämnet som du bara kan.
Finns i nuläget massor med tips och trixtrådar. Både i läsform samt videoform.
Jag skulle nog samla ihop pengar och köpa en PTW. Har haft min 2008 sen 2009.
Den bössan har aldrig strulat. Det enda som jag gjort på den är att byta motorkolen. Då ska tilläggas att dom var nednötta till hälften

Att det skulle vara sämre kvalitet i PTW kropparna, köper jag inte heller! Man bör ha klart för sig att det fortfarande är leksaker!
DYRA leksaker

Och skall behandlas som leksaker. Vad folk gör är att man hänger på alla sina balla tillbehör på bössan.
Detta blir då självklart en tyngd i sig... sen kanske man vill hänga den i en sling...
Det blir liksom en sorts brytning i bössan/godset.
Att man tappar bössan... ja, det säger ju sig självt
Krockar man med sin bil? Vad blir det då? Plåtskador!
Man, vill ju självklart att bössan för +10.000kr ska klara av detta. Men, behandlar man bössan varsamt och utefter vad det är...en leksak!
Då kommer den att hålla i all evighet!
Vad gäller motorerna så är väl det vida känt att dess kvalitet är sådär! Finns dom som klarar ett par år. Sen finns det dom som klarar av två magasin!
Finns olika alternativ till att råda bot på detta.
Gearboxen är, när man satt sig in i dess uppbyggnad ett helt underbart litet mästerverk!
Elen är i min mening helt perfekt som den är...
Att köpa dyra, i min värld sämre produkter (MIN UPPFATTNING) är bara galenskap!
Man, kommer tyvärr inte ifrån det... det mesta av efterproduktionen till TW plattformen är KINA/HK tillverkat.
Sen, att man marknadsför sina produkter på ett fantastiskt sätt för att få oss konsumenter att tro att deras produkter skulle vara bättre än orginal...nja!

Återigen... detta är min uppfattning! Bör tilläggas att jag absolut har provat/mekat med det mesta inom TW:s.
Så man ser att orginalprodukterna segrar över eftermarknads ditos.
Att man sen vill tweeka sin TW till max är en bidragande orsak till mycket haveri med.
Man, vill komma på den ultimata hoppen till exempel...
Har ALDRIG haft problem med min orginal hop! Kör på orginalgummi. Pipan är dock utbytt! Vet ej ens om det behövdes...
Det är leksaker... vill man träffa mitt i prick på 80m? Börja öva på älgbanan... med krutgevär i kaliber 30-06 eller liknande

Vi skjuter plastkulor med våra leksaksgevär. Vi ska INTE förvänta oss att bössan skall gå som på riktigt!
Hur vi än beter oss kommer vi inte ifrån fakta! Det är leksaker! Dyra, mysiga, härliga leksaker
Kram på er!
Mvh Rastaman... one of jah´s soldiers!