Lathund för import?
Re: Lathund för import?
Du kan även kolla på Omdömen om återförsäljare här på forumet. Då får du en bild om vilka som har gott rykte.
Nä vapnena har jag ska bara köpa utröstning som gasmagg sikte väst och hölster....
leveranstiden kan vara lång men inte 3-4 mån är inte okej å vänta på nått så länge...
kollar mer redwolf...unc osv....får se skaffa mig paypal oxå nån dag.
leveranstiden kan vara lång men inte 3-4 mån är inte okej å vänta på nått så länge...
kollar mer redwolf...unc osv....får se skaffa mig paypal oxå nån dag.
taiwangun.com och gunfire.pl polska sidor låga priser o frakt med lev tid på ca 1 vecka! 
16 februari 2013, 11:14:
edit : inga tullavgifter på dessa sidor heller då det är inom eu

16 februari 2013, 11:14:
edit : inga tullavgifter på dessa sidor heller då det är inom eu

Kolla in mina affärsredovisningar:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=8907
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=8907
Är det ingen tull på sportutrustning/tillbehör menar du? Det var helt nytt för min del, jag har fått betala både moms och tull på de airsoftprylar jag beställt utanför EU om de inte missat båda på små beställningar (ej UPS)?Allan_g skrev: Då AS räknas som sport skulle jag bli förbannad om de lade på tull på mina saker och ringa ombuden och skälla ut dem.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Att de har missat på småbeställningar beror helt och hållet på hur mycket den beställningen gick på, dvs att under en viss summa så slipper man betala tull och moms och jag inte har helt fel så tror jag att den summan är någonstans runt 200SEK.
Och att man ska slippa betala tull och moms på airsoftprylar för att det ska vara en sport är helt nytt för mig också, aldrig hört talas om denna regel innan och import har diskuterats i oändligheter här på forumet.
Och att man ska slippa betala tull och moms på airsoftprylar för att det ska vara en sport är helt nytt för mig också, aldrig hört talas om denna regel innan och import har diskuterats i oändligheter här på forumet.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)
Tull är en extra avgift utöver tullmoms som är samma som momsen vi betalar i Sverige. Sedan finns det listor på vilka saker som blir belagda med tull.
Jag kan skälla ut tullens ombud där de gör fel och inte följer lagen. men jag har också tagit reda på vad som gäller.
Mitt bästa tipps jag kan ge.
Editerat: kan ju tilläga att jag alldrig påstod att man slipper tullmoms. Vi pratar om tullavgifter vilket är något helt annat.
Jag kan skälla ut tullens ombud där de gör fel och inte följer lagen. men jag har också tagit reda på vad som gäller.
Mitt bästa tipps jag kan ge.
Editerat: kan ju tilläga att jag alldrig påstod att man slipper tullmoms. Vi pratar om tullavgifter vilket är något helt annat.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.
Fick mail från hobbyking nu att den anlände till sverige idag så bör la ha den i veckan 

Senast redigerad av 1 PFT Hagbard, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Var vänlig citera inte i onödan, och absolut inte ett helt inlägg.
Anledning: Var vänlig citera inte i onödan, och absolut inte ett helt inlägg.
allan_g nu tror jag att jag går lite OT men tullmons finns det inget som heter när det gäller import, när vi i laget beställde första gången ringde vi till tullen för att kolla hur det egentligen ligger till och fick detta som svar.
Moms är något man betalar när man importerar utanför EU in till sverige och den ligger på 25%, utöver detta så tar tullen ut en avgift på de saker som importeras in och det är ollika beroende på vad man tar in just för airsofttrelatrerade saker som vapen och dylikt så ligger den så kallade tullavgiften på 3.28%.
Så hur de brukar räkna ut avgiften man ska betala går till så att de tar hela beloppet (inkl frakavgifte) och lägger på 25%, den summan som de får när de har lagt på detta lägger de på ytterligare 3.82%, därför brukar folk säga att gånga det du betalar med 1.29 så kommer det aldrig bli för lite när du räknar på hur mycket du ska betala extra.
Som sagt det finns inget som heter tullmoms men det finns moms samt tullavgift, hoppas att denna informationen var givande för dig.
Mvh Butcher.
Moms är något man betalar när man importerar utanför EU in till sverige och den ligger på 25%, utöver detta så tar tullen ut en avgift på de saker som importeras in och det är ollika beroende på vad man tar in just för airsofttrelatrerade saker som vapen och dylikt så ligger den så kallade tullavgiften på 3.28%.
Så hur de brukar räkna ut avgiften man ska betala går till så att de tar hela beloppet (inkl frakavgifte) och lägger på 25%, den summan som de får när de har lagt på detta lägger de på ytterligare 3.82%, därför brukar folk säga att gånga det du betalar med 1.29 så kommer det aldrig bli för lite när du räknar på hur mycket du ska betala extra.
Som sagt det finns inget som heter tullmoms men det finns moms samt tullavgift, hoppas att denna informationen var givande för dig.
Mvh Butcher.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)
Det där 3,28% är intressant. Till mig sade tulltjänstemannen som skulle vara expert innom området (blev kopplad till en handläggare som hade koll på AS) att det inte tillkommer någon tull. Jag har dessutom inte betalat på på ganska många beställningar utanför EU någon tull. Momsen betalar man alltid förutom när de missas eller de skickar sakerna som "gift" som går igenom.
Alla har ju olika historier ang. Import, det är därför jag alltid gör inlägg att de skall höra på egen hand med tullen vad som gäller.
Man kan alldrig hävda "han sade..." eller "jag hörde...".
Alla har ju olika historier ang. Import, det är därför jag alltid gör inlägg att de skall höra på egen hand med tullen vad som gäller.
Man kan alldrig hävda "han sade..." eller "jag hörde...".
Allan_G
Dem gångerna posten har tullbehandlat mina grejjor från utlandet så är det alltid varit en tullavgift på 100kr + 25% moms.... jag brukar alltid be butikerna dra ner värdet på innehållet samt skicka det som "gift".
av 40 beställda varor utanför EU så har endast ca 9 st fastnat hos tullen... Vad FedEx, UPS eller DHL tar för utgift för tull behandling kanske någon annan kan svara på...
av 40 beställda varor utanför EU så har endast ca 9 st fastnat hos tullen... Vad FedEx, UPS eller DHL tar för utgift för tull behandling kanske någon annan kan svara på...