uppgradera Steyr SSG 69 P2

Cappet

uppgradera Steyr SSG 69 P2

Inlägg av Cappet »

hej skaffat en sådanhäringa som lite sniper projekt lek och funderar lite på att få den lite roligare typ fjäder hopup osv ngn som har ngr bra tips, samt lite bra sniper tips gärna ngn i runt gbg som lite hemligt delar med sig av erf;)

mats

kimjoh560

Re: uppgradera Steyr SSG 69 P2

Inlägg av kimjoh560 »

Det finns säkert någon med bättre koll än jag på den här modellen eftersom jag bara kikat som hastigast på polarens bössa:

Jag tror inte att det är någon idé att uppgradera. Om jag inte minns helt fel använder den ett helt eget hopupgummi och en 45 graders trigger av plast. Möjligt att den tar Maruzen APS-2 delar det törs jag inte säga. Men då pratar vi delar för tusentals kronor och det känns lite overkill i en sportline bössa.
Lgt. Skalptagare

Nemesis

Inlägg av Nemesis »

Fick hem en idag som jag ska fixa åt en kompis.
Jag sitter med den i knät och kan säga att i alla fall hoppen är en klon på TMs VSR-10, så den bör inte vara några problem att byta ut mot tex PSS10 hopp.

Avtryckarhuset är i plast :/ Men allt ser även här ut att vara VSR kopia.
Dock kan jag inte svära på det då jag inte har någon VSR att mäta med och jämföra.
Det är GOTT om plats i kolven så det bör inte vara några problem att byta avtryckare om det nu är VSR.
Och den kör på 45 graders pistonglåsning.

Har ni några frågor så är det bara fråga så ska jag kolla på den ;)
Task force Aeigir

kimjoh560

Re: Sv: uppgradera Steyr SSG 69 P2

Inlägg av kimjoh560 »

Är inte hopupen smalare än VSR? Samt att den har annorlunda mag?
Lgt. Skalptagare

Nemesis

Inlägg av Nemesis »

Jag har som sagt inget att mäta och jämnföra med men om någon kan förse mig med mått så mäter jag gärna.
Men den ser exakt ut som en tm hopp.

Magasinen ser nästan lika dana ut. De saknar dock rundningen bak utan är mer lådformade.
Senast redigerad av 1 Nemesis, redigerad totalt 0 gånger.
Task force Aeigir

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Den modellen jag hade isär hade samma mag och där var huset längre och smalare men hade samma mekanik som VSR men var uppbygd annorlunda. Gummit och pipans beskäring var av en helt annan typ än något jag sett tidgare och cylinder-internals var direkt kompatibla med APS bortsett vinkeln på pistongens bakdel. De var alltså smalare än VSR.

Nozzeln var av den tunna APS / pdi v1 hopup-typen (osäker på om det gick att byta rakt av.)

Jag har tyvärr inte heller någon original hop att mäta på men har VSR mag och nozzel liggandes. Jag tror att om man mäter kanterna på maggets läpp samt diametern på huvud borde man kunna utesluta VSR kompatiblitet om de inte överrenstämmer.

Ytterdiametern på en VSR hop bör vara ca 27 mm om jag inte minns fel.
Lgt. Skalptagare

Nemesis

Inlägg av Nemesis »

Okej, då ska jag ta det försiktigt med att köpa massa uppgraderingar till den innan jag fått mäta lite.
Tackar för denna info. :)
Mina antaganden baserades på visuella fakta ;)
Task force Aeigir

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Jo fast det gör ju mina också. Kan också tillägga att det var drygt ett år sedan :)
Lgt. Skalptagare

Taint

Inlägg av Taint »

Ett VSR10 hophus är 26,9mm i diameter och 63mm lång, hålet för magasinet mäter 15x15mm och hålet för nozzle är 8,5mm.
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

Nemesis

Inlägg av Nemesis »

Tackar för dessa mått, måtten som följer är naturligtvis från min SSG 69

Magasin hål 15 x 15 mm
Magasinbrunnen mäter 99 x 23 mm
Hopen är 63 mm lång och .... 22,3 mm i diameter :cry: Så där sprack ju det.... Hålet för nozzle är 7,2mm

Men om man håller tummarna för att en APS hopp går i så kan man ju kanske lösa detta ändå...
Någon som har några sådana mått att tillgå på en hopp?
Task force Aeigir

Skriv svar