KWC M1911, möjlig lösning på hög FPS

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Cpt

KWC M1911, möjlig lösning på hög FPS

Inlägg av Cpt »

Har suttit och fnulat ett bra tag på hur man skulle kunna göra KWC M1911 till en snällare pistol och mer sidearm vänlig.

Min lösning som är under utveckling är enligt bilder nedan:
Bild
Bild
Skruven som håller fast packningen byts ut mot en litet längre variant, som i sin tur gör att rocket valve(inte helt hajj på GBB, tror den heter så) släpper ut mindre gas framåt. I originalformat ser man inte ens RV när man tittar ned i hålet.

De gånger jag hann chrona gick han ned från 110m/s+ till 90m/s, nu är mina Co² patroner slut.

Jag hade lite bekymmer med att RV stack ut för långt genom nozzle och petade kulorna genom hop up, den filades då ned och problemet försvann. Däremot matade han drygt vartannat skott, men det beror troligtvis på 150% rekylfjäder. Hittade originalfjädern och stoppade i, då försvann problemet(men har då inte kunnat testa mer då jag sitter utan patroner). Först trodde jag det kunde bero på att skruven tar upp mer plats och strular till gasflödet, men troligen berodde det på rekylfjädern.

Skulle vara nice om någon är villig att prova denna modd då jag inte litar på min M1911 till fullo. Den har varit med ett tag, slide catch är utbytt på RS dito. Hop up gummit är lite halvknas med etc.

Droopfy
Admin

Re: KWC M1911, möjlig lösning på hög FPS

Inlägg av Droopfy »

Hej! Hur gick det sedan med denna lösning?

Har själv just fått hem i kwc 1911 och det vore jul kul om man kunde använda den också.

Kanske någon annan som har funnit en lösning?

//Droopfy
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

Possum

Inlägg av Possum »

Jag är oxå intresserad!

Har du passande skruv till övers får du gärna skicka så kan jag testa att modda min.

Vore skönt att slippa torrskjuta ny CO2 för att få ner sub 110

Droopfy
Admin

Inlägg av Droopfy »

Testade min picka nyss. 118-120m/s med ny patron. Samma resultat även efter 10 skott. :shock:

Ska riva isär och börja fundera på ett sätt att sänka fjutten.

//Droopfy

15 februari 2014, 18:45:

Plockade isär min klenod idag för att få en tydligare bild av hur saker sitter.
Tror helt klart att modifieringen som TS klurat fram kommer funka.
Ska leta fram en passande skruv framöver och testa.

En annan variant, som iofs vore lite krångligare, vore nog att fylla ut Rocketvalve en aning så att flödet mellan den och nozzle blir lägre. RV har formen av + så det finns fyra spår man kan fylla ut.

Dock lär TS lösning vara att föredra.

Vore lite kul att se vad man får för resultat utan RV. Troligen en jäkla fjutt på första kulan och en utebliven mantlingsrörelse.

//Droopfy
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Possum

Inlägg av Possum »

Kan nån av er tippsa om vilken skruv man ska använda, var man får tag i lämplig?

**Update från mig.

Var och kronade pistolen précis. Färsk co2 och 0.20 boll. Första skottet 113m/s. efter 5 skott nere på 103,5m/s... Känns inte som modden är lön för min del :)
Detta var med rums varm co2.

Men hade inte vart fel ändå att få ner den till säg 90m/s för att vara lite snällare.

Droopfy
Admin

Inlägg av Droopfy »

Ja under 100 är ju vänligt mot vännerna. Används ju ändå mest på korta avstånd.

Ang skruv så får du väl plocka loss den och ta med till en järnhandel och jämföra.

Ska se om jag hinner titta på det i veckan.

Droopfy
Admin

Inlägg av Droopfy »

Ägnade mig åt lite testande idag.

Skruven som omtalats är en vanlig M3. Jag använde en insex m3x12mm (total längd 14,85) vilket är längre än orginal (10mm)
Skruven stackade jag upp med brickor för att få RW att stå närmare sitt främre läge.

Jag provade olika antal brickor med lite varierande resultat. Skruvens skalle är knappt 3mm hög så redan från början gör det ganska stor skillnad.

Först använde jag bara en bricka. Ca 3,5mm totalt.
Detta gjorde ingen skillnad alls. Ca 118-120 m/s

Stackade upp med 4 brickor och landade på ett väldigt varierat resultat. Lägst runt 76 och upp till 106

Två brickor (knappt 4 mm) var den sista varianten för ikväll och då landade jag runt 105.

Tyvärr verkar det lite som att pickan blir mindre konsekvent i utgångshastigheten med stackningen. Det kan hända att RW inte alltid stannar i samma läge varje gång och därmed kan stänga tidigare/senare när gaspuffen kommer.

Däremot tycker jag mig uppleva att den kickar aningen bättre. :D

Återstår att forska vidare.

Possum

Inlägg av Possum »

Grym update!

Tack för infon - har själv inte hunnit testa än, men det verkar ändå ganska lovande

Droopfy
Admin

Inlägg av Droopfy »

Sista testet för i afton var med 3 brickor. Total höjd ca 4,5 mm
Började på 85m/s ökade sedan till 88, 91,93 och sist 99m/s. :?: :?:

Ska testa imorgon med nysmort vapen och se om den blir bättre då. Skulle vilja ligga precis under 100m/s.
Det kan även vara läge att svarva en ny RW för att se om man kan modefiera flödet kring den istället och få stabilare värden.

Possum

Inlägg av Possum »

Vad tror ni om att bara byta pipa i pistolen till någon vidare variant?

Om det går att hitta nån Widebore borde väl det sänka fps /ms?

Skriv svar