VFC SCAR H SSR
VFC SCAR H SSR
Tjena,
Någon som har koll på denna bössa?
Är den något att ha?
Hur är möjligheten att trimma denna?
Funderar nämnligen på ett nytt semi sniper bygge och tänkte göra det på denna, men någon som har erfarenhet av denna får gärna komma med mer info
som jag förstår är det en custom gearbox?
Mvh
Max
Någon som har koll på denna bössa?
Är den något att ha?
Hur är möjligheten att trimma denna?
Funderar nämnligen på ett nytt semi sniper bygge och tänkte göra det på denna, men någon som har erfarenhet av denna får gärna komma med mer info
som jag förstår är det en custom gearbox?
Mvh
Max
Re: VFC SCAR H SSR
Av vad jag minns från den jag bytte till Paxz så är det egentligen bara nozzlen som är riktigt unik då det är en modell extra extra lång.
Sen är det väl en v2 box med de vanliga möjliga skillnaderna, selectorgear/plate, tappetplate och kanske avtryckaren? Fast jag tror det var en m4 avtryckare...
Edit: Hopphuset hade en rätt unik formgivning ner mot kulmatningen. Men i övrigt var det typ 90% vanligt m4 hopphus.
Störtskön bössa, dock råkade jag ut för att AR latchen slog in lite halv-regelbundet, så den hade nog mått riktigt bra av en mosfet för att reglera cyklarna.
Sedan var jag oförsiktig då jag monterade ur gearboxen så jag knäckte nozzeln. Och sedan sket sig hoppen, fixade det men då läckte den luft tror jag. Då gav jag upp och bytte den till Paxz.
Bollar vidare frågan, hoppas att Paxz tittar in här, är rätt nyfiken på att höra hur det gick med den han köpte hur som helst
Sen är det väl en v2 box med de vanliga möjliga skillnaderna, selectorgear/plate, tappetplate och kanske avtryckaren? Fast jag tror det var en m4 avtryckare...
Edit: Hopphuset hade en rätt unik formgivning ner mot kulmatningen. Men i övrigt var det typ 90% vanligt m4 hopphus.
Störtskön bössa, dock råkade jag ut för att AR latchen slog in lite halv-regelbundet, så den hade nog mått riktigt bra av en mosfet för att reglera cyklarna.
Sedan var jag oförsiktig då jag monterade ur gearboxen så jag knäckte nozzeln. Och sedan sket sig hoppen, fixade det men då läckte den luft tror jag. Då gav jag upp och bytte den till Paxz.
Bollar vidare frågan, hoppas att Paxz tittar in här, är rätt nyfiken på att höra hur det gick med den han köpte hur som helst

Låter nice
mer info tack 

-
Det meckigaste med VFC Scar är eldväljaren som är totalt jävla special. Inget som inte går att övervinna med lite fingerfärdighet och svordomar men kräver helt klart ett varningens tecken.
Den speciella eldväljaren gör dessutom att du behöver använda den box som sitter i bössan, fräsiga drop in-boxar är bara att glömma. Går möjligtvis att modifiera själv men inget jag vågar ge mej på.
Och så nozzeln då, som är special den med.
Den speciella eldväljaren gör dessutom att du behöver använda den box som sitter i bössan, fräsiga drop in-boxar är bara att glömma. Går möjligtvis att modifiera själv men inget jag vågar ge mej på.
Och så nozzeln då, som är special den med.
Okej, men hur mycket behöver man fixa med det, noozle går att köpa nya. Men är det en 2.5 box, typ som SR-25an?
-
Det är en V2 box. Men tack vare eldväljaren så krävs det borrade hål rakt genom boxen samt en egen selector plate. Om du kan så är det lika bra att du behåller den gamla boxen och bara byter internals.
Summa summarum kan man väl säga att det är en massa speciallösningar som du behöver brottas med i den här bössan. Är du van vid att meka ska det inte vara några problem.
Summa summarum kan man väl säga att det är en massa speciallösningar som du behöver brottas med i den här bössan. Är du van vid att meka ska det inte vara några problem.
okej, så boxen låter lite speciell, inte lämpad för att trimma upp till en 150ms box med andra ord?
-
Jodå, jag kör 150 i min så det inga problem. Men den är betydligt krångligare än en SPR t.ex.
okej
men ändå är den sjukt snygg, det som skulle vara värt allt besvär faktiskt

-
Du kan alltid sälja den billigt till mej när du ledsnat på att meka