Comtac II + PTT. Kina eller RS?
Re: Comtac II + PTT. Kina eller RS?
Jag läste på något annat forum (så pålitligheten är väl sådär) om någon som skrev att om man byter till en Element / Z-Tactical mikrofon till Peltor Comtac II så slipper man impedansproblemen. Är det någon utav er som provat detta?
Verkar ju vara en synnerligen enkel lösning om det fungerar.
Edit: Länk http://www.airsoftcanada.com/showthread ... 793&page=7
Verkar ju vara en synnerligen enkel lösning om det fungerar.
Edit: Länk http://www.airsoftcanada.com/showthread ... 793&page=7
LIFTER
-
Så du vill byta ut en robust militär mikrofon mot kinaskräp för att slippa lägga ett par hundralappar på en PTT? Nice!
Oj, finns det en historia av att just mikrofonerna är dåliga? Som jag har förstått det så verkar det ju vara all annan elektronik som slutar fungera, jag måste ha missuppfattat det. Men det där har säkert du erfarenhet av, du verkar kunna rätt mycket.
Det är väl snarare så att jag vill byta ut mikrofonen för att kunna använda t.ex en omodifierad Nexus U94, om det fungerar. Det vet jag som sagt inte.
Det är väl snarare så att jag vill byta ut mikrofonen för att kunna använda t.ex en omodifierad Nexus U94, om det fungerar. Det vet jag som sagt inte.
LIFTER
Eller bara byta från plint 2-3 i en vanlig kina ptt om du nu inte vill köpa en Nexus eller modifiera ett redan vettigt headset.
Senast redigerad av 1 Krille, redigerad totalt 0 gånger.
-
Jag vet väl så pass mycket att jag inte skulle sabba ett fungerande headset för att spara ett par tjugor.
Köp en vettig Ptt så är saken klar.
Köp en vettig Ptt så är saken klar.
Det är tanken. Jag var mest nyfiken på om någon provat om det fungerar.
Det jag söker är en Nexus U94 med sexpinkontakt som kompenserar för eventuella impedansproblem, vet inte om jag är shit out of luck dock, verkar inte finnas någon.
Det jag söker är en Nexus U94 med sexpinkontakt som kompenserar för eventuella impedansproblem, vet inte om jag är shit out of luck dock, verkar inte finnas någon.
LIFTER
-
Det är bättre att spara pengarna tills du har råd med en riktig mikrofon. Jämför en pissig mikrofon från biltema, motsv. Och en Sennheiser. Dålig jämförelse kanske, men jag har ingen bra erfarenhet av lågbudget elektronik. sen finns det givetvis undantag. När det kommer till PTT, så kolla på Ebay. Jag beställde nyligen en PTT från PX-airsoft för 25$. Hur kvaliteten är får tiden utgöra. Är den kass, så köper jag en riktig, då vet jag att det fungerar.
Fd. Septicemia
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Toysoldier gör såna, kvalitén vågar jag inte säga något om.LFTR skrev:Det är tanken. Jag var mest nyfiken på om någon provat om det fungerar.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"
För att förtydliga snacket om att modda kina ptt. Det är kablarna på bläck 2 och 3 som ska byta plats. Det är förmodligen den enklaste lödningen du kommer göra i ditt liv.
Funkar klockers med RS mickar. Kvaliten går ju självklart att diskutera. Annars är det enda jag vill klaga på knappen som kan ge lite dålig respons ibland
Funkar klockers med RS mickar. Kvaliten går ju självklart att diskutera. Annars är det enda jag vill klaga på knappen som kan ge lite dålig respons ibland
Quite frankly, I didn't even want to use you guys, with your dip and velcro and all your gear bullshit. I wanted to drop a bomb. But people didn't believe in this lead enough to drop a bomb. So they're using you guys as canaries.
Vad exakt är det den modden gör, dvs vilket problem är det den löser?
Jag har ett par RS MSA Sordin på väg och har i nuläget endast en z-tactical ptt med kenwood-2 pin. Vilka problem kan jag stöta på om jag inte moddar?
Jag har ett par RS MSA Sordin på väg och har i nuläget endast en z-tactical ptt med kenwood-2 pin. Vilka problem kan jag stöta på om jag inte moddar?