JG Jing Gong

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
kawabunga

JG Jing Gong

Inlägg av kawabunga »

Hej

JG ett bra eller dåligt märke? hur är deras kvalite både internt och externt på deras vapen?

vore tacksam för svar då jag hittade en hk 416 till ett bra pris
mvh

kawabanga
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

Le Gradovic

Re: JG Jing Gong

Inlägg av Le Gradovic »

Finns gott om information på forumet redan. Här är ett exempel:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 416#p66943

Kort sagt; JG är bra grejer. Externt finns det snyggare kloner (JGs prylar må vara av metall men är mer blanksvart i finnishen), men internt är de riktigt bra.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Aracus

Inlägg av Aracus »

JG är ett klonmärke men de har generellt rätt bra kloner och deras internals är allt som oftast helt okej med möjligt undantag av fjädern som tenderar vara lite starkare än den kanske behöver vara och pistongen som på många nya gevär borde bytas oavsett.

Till kroppen är de väl ett mellanmärke, sällan topkvalite men de är som jag förstått det bland de bästa i den generella prisklassen.

Paxz

Inlägg av Paxz »

Dears G36 och SIG modeller är omtalade till att vara de bland de bästa klonerna, om inte de bästa. Om det är JG HK416'an med stål så skulle jag inte kunna rekommendera den med ett gott samvete då den väger bly. Internt så är det bra saker för pengarna, byt ut fjädern till en svagare så bör det rulla på ett bra tag innan något tråkigt inträffar.

Ärligt talat så vet jag inte om de ens tillverkar modellen med RAS i stål längre. Om du har en länk till den specifika bössan du har i åtanke så får du gärna dela med dig.

Annars så är JG kortfattat ganska bra "skit". Men som med alla kloner så finns det aldrig någon 100% garanti på att du får något problemfritt.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

kawabunga

Inlägg av kawabunga »

kanon, tack för svaren.

Grejen är att jag nu står i valet och kvalet av att köpa ett gevär via redwolfairsoft eller gunfire.pl

valet står mellan dessa två:

M4 från CAA airsoft division för 310 usd från redwolfairsoft och 335 EUR hos gunfire.pl

är det någon skillnad på dessa två??

Sedan säljer gunfire en 416 från JG för 155 EUR

jag tycker bägge är sjukt snygga och har svårt att bestämma mig.

betyder replika/klon att det är sämre än om man köper orginal??

tack

mvh

kawabunga
Senast redigerad av 1 kawabunga, redigerad totalt 0 gånger.
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

Caim

Inlägg av Caim »

Var precis inne och kollade på Gunfire.pl efter den HK416 som du menade. Såvitt jag kan se så är den slut (?!) och sen blev jag lite fundersam angående vikten. 2700 gram låter lite lite. Den JG HK416 jag har väger nog in på en 4 kg iaf, men den är också fullmetall. Jag köpte den begagnad här på forumet och nån av dess ägare har satt in en mosfet i den. Den går som ett urverk och chronar 130 m/s.
Annars har jag haft 4 st JG bössor och av dem har jag haft måndagsexemplar på 1 av dem! Som sagts tidigare i tråden så är de rätt "heta" direkt ur lådan så chrona bössan omgående när/om du får hem den.

ohman

Inlägg av ohman »

Hej, det är skapligt stor skillnad mellan bössorna, förutom tillverkare så är det helt olika modeller? :D
Kvalitetsmässigt har jag ingen aning om CAA, JG brukar vara helt ok.

Största skillnaden mellan orginal och klon är oftast externt, dvs köper du en bössa från VFC (orginal) så är du garanterad en schysst finish och en bössa som känns solid. Köper du en klon så får du generellt sett lite sämre finish och du kan tänkas behöva skruva åt lite skruvar här och där för att allt ska sitta bra. Men det är väldigt varierande, det finns helt klart kloner som är hur trevliga som helst, det bästa är att leta efter reviews på den bössa du funderar på, är de överlag bra så kan du väl vara hyfsat säker på att det funkar.

Ytterligare något att ta i beaktande är att om du beställer från redwolf så åker du på svensk moms och tull då de skickar från asien, multiplicera totalsumman inklusive fraktkostnaden med 1.3 så får du en hyfsad uppfattning om vad det kostar i slutänden. Gunfire däremot ligger inom EU, så inga tilläggskostnader där utöver frakt.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

kawabunga

Inlägg av kawabunga »

Caim skrev:Var precis inne och kollade på Gunfire.pl efter den HK416 som du menade. Såvitt jag kan se så är den slut (?!) och sen blev jag lite fundersam angående vikten. 2700 gram låter lite lite. Den JG HK416 jag har väger nog in på en 4 kg iaf, men den är också fullmetall. Jag köpte den begagnad här på forumet och nån av dess ägare har satt in en mosfet i den. Den går som ett urverk och chronar 130 m/s.
Annars har jag haft 4 st JG bössor och av dem har jag haft måndagsexemplar på 1 av dem! Som sagts tidigare i tråden så är de rätt "heta" direkt ur lådan så chrona bössan omgående när/om du får hem den.

sorry men jag tror jag skrev fel, det ska vara JGF6621 men den är bra lik hk 416mvh

Kawabunga
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

Nixon

Inlägg av Nixon »

Du vill ha en modell som heter FB 66XX, de är i fullmetall med inbyggd mosfet. Det gäller 416 och M4.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

kawabunga

Inlägg av kawabunga »

Nixon

ursäkta mina nybörjar frågor men vad är FB 66XX har du någon länk till vart jag kan hitta detta vapen?
Team S.I.K.Y
A-TACS FG
CAA 14,5 inch M4 Rifle
WE L85A2 GGBR
Glock 18

Skriv svar