Bästa responsen?
Bästa responsen?
Har nu bestämt mig för att bygga en ultimat cqb bysse, den utgår från en v2 gearbox. De jag är ute efter är respons, de jag menar är att kulan ska nästintill åka iväg innan jag tryckt in avtryckaren. Rofen bryr jag mig inte om, kör ändå bara semi.
Så vad skulle behövts? Vad för utväxling med kuggarna? Vad för motor speed elr torque? Hade tänkt att köra med 85 fjäder, om nu inget ska short strokas.
En film på era respons monster uppskattas gärna, samt info om era byggen.
Så vad skulle behövts? Vad för utväxling med kuggarna? Vad för motor speed elr torque? Hade tänkt att köra med 85 fjäder, om nu inget ska short strokas.
En film på era respons monster uppskattas gärna, samt info om era byggen.
De svider när jag kissar.
Re: Bästa responsen?
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
Tyvärr har den inget med de jag fråga att göra, den har med själva längden man måste trycka in avtryckaren på. Vilket jag fullständigt skiter i
Men nice try.

Så om jag fattat dig rätt så skiter du i om du måste trycka in avtryckaren 7mm innan det händer något, bara att bössan reagerar i samma ms som strömmen når fram? Makes sense.
Hög respons och kort avtryck brukar annars komma hand i hand då då du inte behöver trycka in avtryckaren lika långt innan du drar igång bössan.
Om du läser längre ner i tråden så handlar det lite mer om det du frågar efter. Annnars så kommer du behöva en mosfet, ett kraftigt batteri och en kraftig/snabb motor. Jag hade aldrig valt en highspeed motor, men det känns nästan som att en highspeed hade hunnit dra igång boxen snabbare än en high torque i detta fallet.
Att få snabb respons utan att rofen blir lidandes kan bli svårt, och med det menar jag mest att de flesta highspeed lösningar (vilket du kan behöva i detta fallet) orsakar dubbelmatning på semi. Att du sen vill ha en M85 fjäder gör det hela ännu mer problematiskt då en svagare fjäder blir pre-engaged lättare, speciellt om man har high speed kuggar eller motor.
Jag hade kört på en ASCU 2 med moddad avtryckare, 11.1V och en förbannat bra motor. Sen några kuggar och en pistong som inte går sönder det första de gör. En sån uppsättning med en CQB fjäder kommer ge dig en respons som är snabbare än vad du själv klarar skjuta.
Annars så hade du behövt en AWS Raptor med pre-cocking inställt så pistongen är låst i "laddat" läge, så fort strömmen släpps fram så har du ett skott iväg.

Om du läser längre ner i tråden så handlar det lite mer om det du frågar efter. Annnars så kommer du behöva en mosfet, ett kraftigt batteri och en kraftig/snabb motor. Jag hade aldrig valt en highspeed motor, men det känns nästan som att en highspeed hade hunnit dra igång boxen snabbare än en high torque i detta fallet.
Att få snabb respons utan att rofen blir lidandes kan bli svårt, och med det menar jag mest att de flesta highspeed lösningar (vilket du kan behöva i detta fallet) orsakar dubbelmatning på semi. Att du sen vill ha en M85 fjäder gör det hela ännu mer problematiskt då en svagare fjäder blir pre-engaged lättare, speciellt om man har high speed kuggar eller motor.
Jag hade kört på en ASCU 2 med moddad avtryckare, 11.1V och en förbannat bra motor. Sen några kuggar och en pistong som inte går sönder det första de gör. En sån uppsättning med en CQB fjäder kommer ge dig en respons som är snabbare än vad du själv klarar skjuta.
Annars så hade du behövt en AWS Raptor med pre-cocking inställt så pistongen är låst i "laddat" läge, så fort strömmen släpps fram så har du ett skott iväg.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
Men längden på avtrycket gör väldigt mycket för rapphetskänslan. Kör nån intern mosfet med microswitch och lipo så blir den skön att lira med.
/pucktvåa!
/pucktvåa!
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------
Har redan bra avtryckare de jag menade, så inget som behövs göras där. Använder en Ca extreme motor i den just nu, då de var meningen att den skulle vara en skogsbössa... Sen har jag standar utväxling på kuggarna, märke SHS och en merf 2 mosfet mest för aktiv brake. Men får fasiken inte den responsen jag vill åt.
De jag menade med att jag skiter i rofen på full auto är att jag aldrig använder den, kan lika bra ta bort den. Här är de semi som gäller.
Jag är egentligen ute efter att kunna kasta så mycke boll på några sekunder som möjligt igenom semi.
De jag menade med att jag skiter i rofen på full auto är att jag aldrig använder den, kan lika bra ta bort den. Här är de semi som gäller.

Jag är egentligen ute efter att kunna kasta så mycke boll på några sekunder som möjligt igenom semi.
Får man fråga varför? Det blir ju som att köra auto men med mycket mer slitage.
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
För de finns spel där reglerna är att man bara får köra semi?
Du är medveten om att folk oftast kör med det för en anledning va? Just för att det inte ska vara allt för många boll i luften samtidigt för att minska bla. skaderisken. Det är lite som att köra med en semisniper men sen fortfarande använda den som ett automat vapen. Men är det din kopp the så ska jag inte hindra dig utan hjälpa dig.
Är detta tillräckligt snabbt för dig eller vill du ha det ännu värre/bättre? http://www.youtube.com/watch?v=-9i100IJicY Värt att nämnas är att det där är med M120 så har man en svagare fjäder så går det ännu snabbare.
Är detta tillräckligt snabbt för dig eller vill du ha det ännu värre/bättre? http://www.youtube.com/watch?v=-9i100IJicY Värt att nämnas är att det där är med M120 så har man en svagare fjäder så går det ännu snabbare.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
Jo, är mycke medveten om varför de har semi spel. Det är nog minsta anledningen till varför jag vill ha en rapp bössa på semi. De är mer för att göra det så skönt o roligt som möjligt, ha en gammal slö bössa är inget som roar mig.
De där såg väl fint ut. Hur görs de?
De där såg väl fint ut. Hur görs de?