Snabbare svarstid på avtryckaren
Re: Snabbare svarstid på avtryckaren
Måste flika in här, ascu 2 går att ha kablarna fammåt, krävs inga större ingrepp för att få det att funka.
Just med ascu kan man med fördel modda troggen med en stopskruv i gearbox som puttar fram triggern så nära som det absolut går.
Just med ascu kan man med fördel modda troggen med en stopskruv i gearbox som puttar fram triggern så nära som det absolut går.
Lite finare, lite bättre
Lånar tråden för en relaterad fråga, mod får säga till om dom tycker att de är för off
Är det någon som lyckats få till en närapå äkta känsla i sin avtryckare? De skulle jag väldigt gärna se på en bössa. Tips på att fixa de?
Är det någon som lyckats få till en närapå äkta känsla i sin avtryckare? De skulle jag väldigt gärna se på en bössa. Tips på att fixa de?
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "
Nu vet jag inte hur du menar med äkta känsla Grim, men jag antar med så absolut litet avtryck som möjligt? Isf har Welle svarat på det ovan. Det är möjligt att modda avtryckaren (om man har en ASCU) till att ligga så pass nära att knappen för avtryck att den nästan redan är intryckt.
Annars så har jag testat en mod som kräver att man moddar dvs. delar i gearboxen för ett lyckat resultat. Om man är intresserad av att kika på detta så finns det ett liknande projekt att läsa om här:
http://www.airsoftforum.com/board/AEG-H ... 98550.html (OBS! Äckligt högupplösta bilder).
En video på en kille som utfört en liknande (eller samma) mod med en custom avtryckare: http://www.youtube.com/watch?v=9YB_HIosuvs
Annars så tycker jag att en AWS Raptor med pre-cocked funktionen ligger bra till.
@Welle: Stämmer bra, men det är också något som jag inte tror något företag erbjuder eller något som jag skulle rekommendera till en nybörjare att försöka sig på.
Annars så har jag testat en mod som kräver att man moddar dvs. delar i gearboxen för ett lyckat resultat. Om man är intresserad av att kika på detta så finns det ett liknande projekt att läsa om här:
http://www.airsoftforum.com/board/AEG-H ... 98550.html (OBS! Äckligt högupplösta bilder).
En video på en kille som utfört en liknande (eller samma) mod med en custom avtryckare: http://www.youtube.com/watch?v=9YB_HIosuvs
Annars så tycker jag att en AWS Raptor med pre-cocked funktionen ligger bra till.
@Welle: Stämmer bra, men det är också något som jag inte tror något företag erbjuder eller något som jag skulle rekommendera till en nybörjare att försöka sig på.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Det går givetvis att installera ASCU med kablarna framåt. Allt går. Man bör dock tänka efter före. Eftersom Airsoft Systems själva säger att ASCU inte "kan" installeras med kablarna framåt är det något man blir tvungen att göra på helt egen risk. Här kan inte ens den annars väldigt generösa svenska konsumentlagstiftningen rädda en om det blir fel.
Vill man komma riktigt nära ett "riktigt" avtryck utan ganska omfattande modifikationer är det GBBr eller (möjligen) PTW/CTW/DTW/whateverTW som gäller.
Vill man komma riktigt nära ett "riktigt" avtryck utan ganska omfattande modifikationer är det GBBr eller (möjligen) PTW/CTW/DTW/whateverTW som gäller.

Riktiga avtryckare kräver ju ett visst kilo tryck för att mekaniken skall gå in. Tex 7 kg tryck med lite för slack. Svårt att förklara om man inte skjutit en RS bössa. Nu upplever jag att de bara är som att slå på en spak för att bössan ska avfyras.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "