Färg på deathrag???
Re: Färg på deathrag???
Har jag förstått rätt nu, att det är att orange färg på en duk förstör/försämrar känslan på ett milsim för er som föredrar det? Samt att man helst inte vill köra med dödstrasa alls, men valt röd duk för att det ska "typ likna blod"
Eftersom en dåligt upphängd röd trasa lätt kan misstolkas som en röd lagmarkering vore det enklast om man enades kring att köra orange trasa så länge inget annat sägs. Tex special regler vid arrangerade spel. Svårare än så kan det ju inte vara.
Jag bara spånar här,..
(Fast det känns som jag upprepar vad folk redan säger)
Eftersom en dåligt upphängd röd trasa lätt kan misstolkas som en röd lagmarkering vore det enklast om man enades kring att köra orange trasa så länge inget annat sägs. Tex special regler vid arrangerade spel. Svårare än så kan det ju inte vara.
Jag bara spånar här,..
(Fast det känns som jag upprepar vad folk redan säger)
Lite finare, lite bättre
@Keather, Den är tyvärr endast 45x45cm, Tillverkad i ripstop, suger inte åt sig fukt m.a.o ändrar inte färg och blir väldigt liten när man rullar ihop den. Har själv två stycken.
M.v.h.
Charles a.k.a DaToolBox "The Father of Wulfjawz"
I'm just an old fart, Trying to cope with today's reality
Mina affärsredovisningar
Charles a.k.a DaToolBox "The Father of Wulfjawz"
I'm just an old fart, Trying to cope with today's reality
Mina affärsredovisningar
45 x 45 är ju iofs tillräckligt nära 50 x 50.
Pentex First Team.
http://www.airsoft-adventures.se
Någon som vet svenska airsoft eller vilken affär som helst som säljer dessa death rags eller nått som kan likna dem?
Intresserad av utländska med om inga svenska finns såklart dock om man vill ha den levererad så snabbt som möjligt så är ju Svenska affärerna bästa alternativt nål tråd och kanske färga nått vitt
Intresserad av utländska med om inga svenska finns såklart dock om man vill ha den levererad så snabbt som möjligt så är ju Svenska affärerna bästa alternativt nål tråd och kanske färga nått vitt

^ Det är ju bara till att traska till närmsta tygaffär och be om att få köpa en bit tyg. Blir inte mycket svårare än så =)
I reject your reality and substitute my own!
Själv har jag alltid alltid kört med delar av en lysväst (gul) men efter två händelser på ett spel när jag satt/halvlåg ner och hade min duk på huvudet, och blev ändå skjuten. Ena gången var det ca 30 meter och andra gången ca 10 meter. Bägge gångerna var det i lövskog. Jag frågade skytten bägge gångerna om de inte såg min deathrag, de svarade att den smälte in i den övriga faunan. Kan tilläggas att det var väldigt erfarna spelare bägge gångerna.
Detta är bara mina erfarenheter och belyser ej hur det bör/skall vara, utan tycker arrangör att de vill ha en viss färg på sitt spel, så fixar jag det.
Hädan efter blir det definitivt röd duk för min del (om arrangör ej säger annat).
Detta är bara mina erfarenheter och belyser ej hur det bör/skall vara, utan tycker arrangör att de vill ha en viss färg på sitt spel, så fixar jag det.
Hädan efter blir det definitivt röd duk för min del (om arrangör ej säger annat).

Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.
GOD created RANGERS so the SEAL´S could have HEROES too!
R.I.
Ett annat problem kan ju vara placeringen av dödsduken.
När man står upp så funkar det kanske att ha den på huvudet.
Men ligger man ner så är det inte säkert att det är just dödsduken som syns.
Mitt förslag, som jag själv börjar göra mer och mer, är att knyta den på pipan på vapnet, ställa vapnet upp när man ligger ner och hålla vapnet synligt. Då ser man inte ut som ett hot och man får upp dödsduken en bit.
Man kan välja att ta ner vapnet när en medic kommer fram, för att vara schysst mot sina medspelare så dom vet att man håller på att bli helad eller liknande.
När man står upp så funkar det kanske att ha den på huvudet.
Men ligger man ner så är det inte säkert att det är just dödsduken som syns.
Mitt förslag, som jag själv börjar göra mer och mer, är att knyta den på pipan på vapnet, ställa vapnet upp när man ligger ner och hålla vapnet synligt. Då ser man inte ut som ett hot och man får upp dödsduken en bit.
Man kan välja att ta ner vapnet när en medic kommer fram, för att vara schysst mot sina medspelare så dom vet att man håller på att bli helad eller liknande.
Pentex First Team.
+1 på Kether!
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.
R.I.
Håller med kether