Dboys AK74S konvertering.
Re: Dboys AK74S konvertering.
Det kan dock bli ganska svårt att få på ett AK47 RAS på en Dboys AK74.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
-
Har börjat inse att jag nog för nöja mig med en Taktisk AK istället, största anledningen till varför jag egentligen ville ha en så lik Vz.58 var för att jag har svårt att hantera M4:or som nu tjeckiska armén använder utöver Vz.58. Är mer en Ak person, får nog acceptera att Ak:n aldrig kommer att bli en Vz.58.
@Paxz - ingen av länkarna fungerar tydligen
Dock börjat luta lite åt antingen Cyma 039C (http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... A-AEG-039C) eller en G&P Ak Tactical (http://shop.ehobbyasia.com/gandp-ak-tactical.html).
Frågan är dock vilken som är mest prisvärd, vet inte så mycket om G&P utöver att det är TM-design så vitt jag har förstått det.
Cyma har jag aldrig haft problem med tidigare men vet inte hur kvalitén är på modellerna som inte är bland 04Xs modellerna.
Lite spontan fråga men..ingen råkar veta iaf man kan ta bort railen på Cyma 039C som sitter på ''toplock'' tror jag den delen heter?
Också lite fundersam av hur lätt ett byte av flash-hider är på en AK.
@Paxz - ingen av länkarna fungerar tydligen

Dock börjat luta lite åt antingen Cyma 039C (http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... A-AEG-039C) eller en G&P Ak Tactical (http://shop.ehobbyasia.com/gandp-ak-tactical.html).
Frågan är dock vilken som är mest prisvärd, vet inte så mycket om G&P utöver att det är TM-design så vitt jag har förstått det.
Cyma har jag aldrig haft problem med tidigare men vet inte hur kvalitén är på modellerna som inte är bland 04Xs modellerna.
Lite spontan fråga men..ingen råkar veta iaf man kan ta bort railen på Cyma 039C som sitter på ''toplock'' tror jag den delen heter?
Också lite fundersam av hur lätt ett byte av flash-hider är på en AK.
Min bror har en CM.029C som du länkade. Railet går inte att ta bort utan att modifiera på något sätt, så railen hjälper till att hålla "toplocket" på plats. Jag har för mig att det är så iallafall 

-
Aha, var ju lite av ett minus. Nog för att jag bara stör mig på utseendet på den 

Sorry MakingPeopleCrazy, av någon anledning så lyckades jag faila med länkarna. Får ta en titt på det om en stund.
Ang. CYMA 039C (som är en av de jag länkade till) så går det att ta bort railen på topplocket. Den delen går t.o.m att köpa löst till andra modeller. De flesta Cyma modeller från 035 och uppåt håller otroligt bra kvalité för priset.
Byta flashinder är inte svårare än någon annan bössa. Det finns (oftast) en liten sprint man behöver hålla inne innan man börjar skruva loss fanskapet. Sen är det bara hitta någon i samma gängsnitt och storlek, vilket varierar mellan olika tillverkare.
Ang. CYMA 039C (som är en av de jag länkade till) så går det att ta bort railen på topplocket. Den delen går t.o.m att köpa löst till andra modeller. De flesta Cyma modeller från 035 och uppåt håller otroligt bra kvalité för priset.
Byta flashinder är inte svårare än någon annan bössa. Det finns (oftast) en liten sprint man behöver hålla inne innan man börjar skruva loss fanskapet. Sen är det bara hitta någon i samma gängsnitt och storlek, vilket varierar mellan olika tillverkare.
-
@Paxz - Aha det lät mycket bra, nu är Cyma tillbaka på + igen
Du råkar inte veta hur svårt det kan tänkas vara att ta löst railen? Testade googlade lite men är ganska vagt att googla efter CM.039C Rail removal.
Undrar mest om det bara är att ta lös lite skruvar eller om det kräver ett något mer ansträngande arbete?
Låter bra att det inte är så svårt att byta flashider, har kollat lite mer på andra modeller. Gäller bara att ta reda på om de har rätt storlek och gängsnitt då hm...

Du råkar inte veta hur svårt det kan tänkas vara att ta löst railen? Testade googlade lite men är ganska vagt att googla efter CM.039C Rail removal.
Undrar mest om det bara är att ta lös lite skruvar eller om det kräver ett något mer ansträngande arbete?
Låter bra att det inte är så svårt att byta flashider, har kollat lite mer på andra modeller. Gäller bara att ta reda på om de har rätt storlek och gängsnitt då hm...
För 50 USD extra så skulle jag ta G&P AKn utan att blinka.
Edit *DERP*
Den är byggd på TM's gamla design så nu är jag återigen tveksam
. CYMAS rail ovanför topplocket verkar vara fränt, kör på den!
Edit *DERP*
Den är byggd på TM's gamla design så nu är jag återigen tveksam

@MPC - Du förolämpar mig nästan. Jag trodde att jag visste allt! På en CM 039 som har railen från början så det är inte svårare än att lossa på två skruvar. Kollar du på denna länken så bör du få en idé på hur det funkar. http://www.rsov.com/product.php?langId= ... 0&cateId=0
Vill man däremot montera detta på en annan AK som inte har hål för skruvarna så blir det aningen mer komplicerat, men absolut inte omöjligt.
@Danno: Då får du allt börja blinka.
Vill man däremot montera detta på en annan AK som inte har hål för skruvarna så blir det aningen mer komplicerat, men absolut inte omöjligt.
@Danno: Då får du allt börja blinka.

-
@Paxz - Var lite orolig ett tag där att du inte längre visste allting men än en gång så har min tro på dig blivit återställd!
Blir nog att kolla lite mer kring bössan, sen måste jag bara bli av med min andra innan jag köper en ny

Blir nog att kolla lite mer kring bössan, sen måste jag bara bli av med min andra innan jag köper en ny

Det ska dessutom gå att köra med AK74 magasin istället för AK47 rakt av, iaf från vissa tillverkare. Om inte annat så ska man inte behöva göra mycket mer än att modda brunnen eller magasinen något för att det ska passa optimalt. Sen hur pass RS det är uttalar jag mig inte om, men 99 personer av 100 ser inte skillnad på en AK47 eller AK74 på spelplan ändå, iaf inte om bössan är svart.