Tips på butiker i Bangkok?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Scotty

Tips på butiker i Bangkok?

Inlägg av Scotty »

Befinner mig för tillfället i Thailand och besöker Bangkok om ett par dagar, vill höra om det finns någon som har tips på och erfarenhet från butiker som man kan besöka? En timmes googlande har inte gjort mig speciellt mycket klokare (gammal info, motstridiga uppgifter) så någon som har personliga erfarenheter uppskattas.

Letar efter tillbehör, kläder och utrustning. Tack på förhand!
Proud member of =(TT)=
a.k.a Trojan Trespassers

Erka

Re: Tips på butiker i Bangkok?

Inlägg av Erka »

På det gamla forumet fanns flera trådar om detta och jag har själv varit på "black market" i Bangkok.
Minns ej var det ligger då jag frågade taxichaufförer om platsen när jag var där.
Kan vara ett tips att fråga taxichaufförer eller i teknik samt leksaks affärer. :)

Spy vs Spy

Inlägg av Spy vs Spy »

Dom har en weekend market varje Lördag och Söndag i Bangkok. Denna kallas JJ Market, riktiga namn är Chatuchak ( uttalas Jatujak ). Denna marknad är STOR och där är speciellt ett "stråk" / område där dom har nyare militaria gear osv. Mycket kopior men äkta har också börjat säljas. Efter en heldag på JJ market så tror jag ändå att du inte set allt där! It is BIG :D

Enjoy ;)

Regards
// M
Don`t tell mum I work on the Oil Rigs, she thinks Im a piano player in a whore house.

-- Spetsnaz Vityaz --

Whopper

Inlägg av Whopper »

Vet inte om det kan finnas någon affär inne på MBK också, det huset är stort. Sushibaren där är grymm! Såg dock inga airsoft när jag var där men jag tittade inte heller efter några.

Scotty

Inlägg av Scotty »

Tack! Hur är utbudet (varumärken etc.) och prisnivån? Man har ju hört talas om local och foreigner price.

Edit: förtydligande gällande utbud
Senast redigerad av 1 Scotty, redigerad totalt 0 gånger.
Proud member of =(TT)=
a.k.a Trojan Trespassers

Whopper

Inlägg av Whopper »

På MBK behöver man inte pruta men om du går på en marknad så vill dom gärna ha dubbla priset av utlänningar. Syrran var en jäkel på att pruta men jag suger på det haha

DaToolBox

Inlägg av DaToolBox »

Här borde du kunna hitta lite mer information alt. få hjälp att lokalisera butiker i Bangkok.
http://www.thailandairsoft.com/
M.v.h.
Charles a.k.a DaToolBox "The Father of Wulfjawz"
I'm just an old fart, Trying to cope with today's reality
Mina affärsredovisningar

tilldig

Inlägg av tilldig »

Jag har varit mycket i thailand och i dom kretsarna jag rör mig så kan jag inte åka taxi någonstans utan att se en reklam skylt där det står bb gun shop eller bb gun arena så att det är verkligen inte svårt att hitta ett ställe som säljer.

Men när det gäller sånna här saker och annat som är äkta vara(elektronik och div saker) så är priserna väldigt lika dom i resten av världen eftersom allt kommer från samma tillverkare oavsett vilket land saken säljs i.

Däremot kan man hitta riktigt mycket gear och kläder till bra priser på marknader.
Har varit på flera lokala kvälls marknader och sett flera stånd som har varit smockfulla med div molle fickor och andra häftiga saker, synd att man inte var insatt i detta då.

Om man är i närheten av Pattaya området så tycker jag man ska ta sig dit för där har jag sett mycket, annars är det i Rayong där det finns ett varuhus som heter Laem thong där finns det en AS butik eller så håller man ögonen öppna längs vägarna eller frågar.
Jag vet att Airsoft är allmänt kännt hos yngre Thai's

Skriv svar