Vapnet slutade fungera
Vapnet slutade fungera
Tjena, idag var jag ute o spelade lite airsoft och helt plötsligt började vapnet gå segt sen dog det.
Testade att byta batterier det gjorde ingen skillnad sen när jag kom hem testade jag att skjuta med den,
då flög det ut en kula kan det vara som så att kulan satt och blockerade luften så att den inte orkade dra runt?
MVH
Halkan
Testade att byta batterier det gjorde ingen skillnad sen när jag kom hem testade jag att skjuta med den,
då flög det ut en kula kan det vara som så att kulan satt och blockerade luften så att den inte orkade dra runt?
MVH
Halkan
-
Re: Vapnet slutade fungera
Hej! Hur gammalt är vapnet? Eftersom du testat ett annat batteri så kan vi utesluta det. En kula blockerar inte luftflödet såpass så att boxen inte orkar dra runt.
Jag hade det problemet en gång att vapnet sköt långsammare och långsammare, och tillslut dog. Det visade sig vara Switchassemblyt som hade bränt. Det var mycket semi på 11.1v lipo och utan mosfet, så synden straffar sig själv.
Jag hade det problemet en gång att vapnet sköt långsammare och långsammare, och tillslut dog. Det visade sig vara Switchassemblyt som hade bränt. Det var mycket semi på 11.1v lipo och utan mosfet, så synden straffar sig själv.
Fd. Septicemia
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Hej, den är helt ny köpte den för 2 månader sen har skjutit lite men tycker inte den har blivit något långsammare. Får försöka kolla upp hur switchassemblyt ser ut
-
Då lär det inte vara Sa:t. Vad använder du för batteri? Och låter det något från motorn när du försöker skjuta?
Fd. Septicemia
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Kan vara så lätt att din pistong saknar plast som blockar dreven. Du bör inte skjuta mera med den fören du har öppnat bössan och tittat.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.
Re: Sv: Vapnet slutade fungera
Nu fungerar den alltså?
Det kan vara köldrelaterat. Tillräckligt många minusgrader kan få även de bästa bössor att strula.
Det kan vara köldrelaterat. Tillräckligt många minusgrader kan få även de bästa bössor att strula.
Lgt. Skalptagare
-
Ah, då förstod jag fel... Vad kör du för batteri? Jag håller med Kimjoh, kylan kan ställa till en massa problem med vapnet. Och är det NiMh/NiCd så är de inga högpresterare när det kommer till kyla.
Fd. Septicemia
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Är det en kinabössa? Kör du med originalbatteriet?!
De batterierna är absolut inte de bästa, speciellt inte om det är lite kyligt ute.
När bössan stannar mitt i en cykel pga slött batteri kan man behöva ett starkare acc (9.6v+) för att få bössan att dra runt. Mitt råd är att du testar den med ett ordentligt batteri, stort (9.6v 2000mAh+) eller LiPo innan du börjar skruva i den. Kan nästan garantera att det är just batteriet som är boven.
De batterierna är absolut inte de bästa, speciellt inte om det är lite kyligt ute.
När bössan stannar mitt i en cykel pga slött batteri kan man behöva ett starkare acc (9.6v+) för att få bössan att dra runt. Mitt råd är att du testar den med ett ordentligt batteri, stort (9.6v 2000mAh+) eller LiPo innan du börjar skruva i den. Kan nästan garantera att det är just batteriet som är boven.
Okej, det är en cyma ak74m (cm.040c) körde med original batteriet samt testade med ett 9.6volt 3600mah ni-mh batteri.
9.6volts batteriet funkade hur bra som helst i andra vapen och man hörde även att motorn klickade när man tryckte på avtryckaren.
9.6volts batteriet funkade hur bra som helst i andra vapen och man hörde även att motorn klickade när man tryckte på avtryckaren.
-
Testade du skjuta inomhus eller utomhus? Om motorn bara klickar, så får du nog ställa ner motorskruven lite granna i taget, den är troligen för hårt åtdragen.
Fd. Septicemia
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar