AK5 Airsoft
Re: AK5 Airsoft
@ Wassbladet: Enstaka eller hela resverdels kit finns inte. Maila G&G och se om du kan köpa loss från dem de delar du behöver; de äro då inte ovillgia att göra sånt, då man har gjrot det själv några gånger. ^^
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"
-
ta med skruven till en välsorterad järnhandel och se om du inte kan köpa en utbytes
Helvetes! Den där är ju stenhård!
Jo jag har mailat till G&G och frågat. Det kan väl inte vara allt för dyrt?Sabre skrev:@ Wassbladet: Enstaka eller hela resverdels kit finns inte. Maila G&G och se om du kan köpa loss från dem de delar du behöver; de äro då inte ovillgia att göra sånt, då man har gjrot det själv några gånger. ^^
Jag tror inte det skall vara en vanlig skruv? Lite svårt att jämföra med något då jag köpte AK5:an defekt. Är "hålet" gängat? Får ingen skruv att fastna och på sprängskissen ser det ut som något helt annat.[KAS]Björn skrev:ta med skruven till en välsorterad järnhandel och se om du inte kan köpa en utbytes
Hej. Airsoft vänner Jag har en fråga, vilka magasin använder ni till AK5C. Min matar bara med det magasinet som var med vapnet.
Jag har satt i en 90 fjäder. Efteråt så matar den dubbelskott på semi, vad har jag gjort för fel??
Jag har satt i en 90 fjäder. Efteråt så matar den dubbelskott på semi, vad har jag gjort för fel??
Tack Skepparn, för informationen angående nozzle-längden.
thule:
Det verkar vara ett utbrett problem med GK5C: Jag har haft två bössor, helt original och omanipulerade, och bägge hade svårigheter med att acceptera magasin från tredje part, varav den enda hade mycket värre problem än den andra... så det är antagligen inget du gjort, utan en felkonstruktion från fabrik. Lösning? Ingen har funnit en ännu, eller ens identifierat problemet, så vitt jag vet.
thule:
Det verkar vara ett utbrett problem med GK5C: Jag har haft två bössor, helt original och omanipulerade, och bägge hade svårigheter med att acceptera magasin från tredje part, varav den enda hade mycket värre problem än den andra... så det är antagligen inget du gjort, utan en felkonstruktion från fabrik. Lösning? Ingen har funnit en ännu, eller ens identifierat problemet, så vitt jag vet.
Tänk på döden! - Affärsredovisningar
-
är det GK-5C-14 och nr 1?Jag tror inte det skall vara en vanlig skruv? Lite svårt att jämföra med något då jag köpte AK5:an defekt. Är "hålet" gängat? Får ingen skruv att fastna och på sprängskissen ser det ut som något helt annat.
kan ju vara gängan i spring guiden som är slut!!!
Nej, det är GF85-16, vet inte riktigt vilken detalj som jävlas. Kan även vara GF-20 nummer 1.[KAS]Björn skrev:är det GK-5C-14 och nr 1?
kan ju vara gängan i spring guiden som är slut!!!
-
ahaaa det e den gamle modellen därför jag inte fattade!!!
du kan inte ta bilder?
du kan inte ta bilder?
thule skrev:Hej. Airsoft vänner Jag har en fråga, vilka magasin använder ni till AK5C. Min matar bara med det magasinet som var med vapnet.
Kör du på 11,1V Lipo? Prova att köra med 7,2V Lipo istället. Jag har haft min på service och väntar på att sätta i ett mosfet i den. Innan så dubbelmatade den för mig med, det är simpelt att cut off levern inte hinner med farten som kuggarna kommer upp i, något som den är otroligt kinkig med om man ändrar på.
MAG maggen matar numera.
*Ny tappetplate till Guarder. (org magg har alltid matat, så det ska inte spela någon roll tycker man)
*Element delayer på sector kugg.(org magg har alltid matat, så det ska inte spela någon roll tycker man. iaf inte i semiläge)
*Mjuka delen av velcro i maggbrunnen(närmast kolven).
Vad som egentligen hjälpte vet jag inte, tycker jag provade att trycka upp magget på alla möjliga vis utan att det hjälpte. Kanske råkade jag alltid ta ett av maggen som var lite sämre?
*Ny tappetplate till Guarder. (org magg har alltid matat, så det ska inte spela någon roll tycker man)
*Element delayer på sector kugg.(org magg har alltid matat, så det ska inte spela någon roll tycker man. iaf inte i semiläge)
*Mjuka delen av velcro i maggbrunnen(närmast kolven).
Vad som egentligen hjälpte vet jag inte, tycker jag provade att trycka upp magget på alla möjliga vis utan att det hjälpte. Kanske råkade jag alltid ta ett av maggen som var lite sämre?