För dem som inte orkar köpa en komplett gearbox för 40% av kostnaden för en ny PTW.
Så kommer Systemas ambilåda (utan innehåll) gå att köpa som upgrade kit utanför Japan inom snar framtid (inget verifierat pris för tillfället).
Förresten. Inte för att det spelar någon som helst roll: Systema annonserade sin ambidextrous gearbox före FCC. Att börja misstänka att Systema snor idéer från FCC måste vara en av årets bästa hycklarkommentarer med tanke på vad FCC bygger sin verksamhet på. Men det är nog inte helt otroligt att det, liksom inom de flesta branscher, pågår en del otillåtna informationsflöden och spionage på någon nivå. Även om jag tror att det är ganska enkelriktat åt andra hållet. Konkurrens och tillbehör i all ära och det är bra för oss konsumenter, men det är något enklare att stå bredvid och tillverka tredjepartstillbehör och snabbt få ut på marknaden jämfört med att implementera och uppgradera en kärnprodukt, även om Systema i sig inte är världens snabbaste på något sätt.
" Börjar misstänka att någon från systema läcker info till fcc, eller jobbar med fcc. alternativt att systema snor idder från fcc."
Var en spekulation och inget påstående.
Oavsett så visste jag inte att de annonserat sin ptw box före fcc.
Och en FCC box kostar olika mycket jämfört med vilken ptw du köper.
Jämför du med en ptw som kostar 1200dollar så ligger fcc helt plötsligt på 1/4 del av priset. Komplett.
Sa aldrig att den var billig. Men billigare än att köpa komplett bössa. Men släpper ptw ambilåda löst så blir det billigast....tills en kinatillverkare kopierar. G&D eller Celcius.
Lite som en noob fråga här då jag är ny på den plattformen.
Vad är det för skillnad på en vanlig och den nya är det växel lådan? Lönt och byta från en 2012 till den nya?
Synd bara att dom bytt ut stocken. Gillar den gamla betydligt mer. För en vänsternisse som jag så är denna lösning kanon men hur ser det ut för realismen tror ni?
Tänker på om det finns ambilösning på en RS M4a?