Behöver jag låna kronograf?
Behöver jag låna kronograf?
Hej, första posten här. Ska precis ge mig in på det här, kommer väl ge mig in på första evenemang jag kan när bössan anländer. Har planer på att kanske senare trimma den, men som det ser ut nu lämnar jag den stock. Specarna på vapnet är att den ska ligga runt 90-100 m/s vid 0.2 gram, så den ska vara säker för CQC, men finns det någon form av skyldighet att visa detta om man t.ex. spelar på klacken? Förstår ju att man inte vill ha folk som springer runt med trimmade vapen i närstrid...
Re: Behöver jag låna kronograf?
På de flesta spel så får du chrona ditt vapen innan spel. Om du vill vara 100% säker på att du får delta på spelet så kan det vara en fördel att chrona bössan innan du deltar då bössor sällan håller den hastigheten tillverkaren påstår att de ska göra. Detta gäller kinakloner framför allt.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
-
Eftersom du tydligen är i Stockholm rekommenderar jag ett besök på Vapenbutiken i Fittja.
Dels finns det CQB Bana där, men det finns också en chronograf som du kan använda, samt en skyttebana som är mycket hjälpsam när det kommer till att veta exakt hur bössan skjuter. Rekommenderas skarpt. Brukar oftast ta mina nyköp dit i den mån de inte är direkt inhandlade där.
Dels finns det CQB Bana där, men det finns också en chronograf som du kan använda, samt en skyttebana som är mycket hjälpsam när det kommer till att veta exakt hur bössan skjuter. Rekommenderas skarpt. Brukar oftast ta mina nyköp dit i den mån de inte är direkt inhandlade där.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)
Lånar tråden lite ang. Vapenbutikens skjutbana.
@JonathanRL: Är det bara att gå dit och be om att få testa sitt vapen, eller kostar det något för detta?
@JonathanRL: Är det bara att gå dit och be om att få testa sitt vapen, eller kostar det något för detta?
- Stay Classy!
Kan tänka mig att ADAM svarar strax. Passar på att utöka frågan: Vilket maxavstånd går det att skjuta in bössan hos VB?
Edit: Om du ändå är där och chronar så kan du väl passa på att köpa på dig lite kulor/gas etc för att stödja servicen med inomhus-skjutbana och chronograf?
Edit: Om du ändå är där och chronar så kan du väl passa på att köpa på dig lite kulor/gas etc för att stödja servicen med inomhus-skjutbana och chronograf?

-
Pontus: Ingen kostnad.
Vilket maxavstånd går det att skjuta in bössan hos VB?
Har för mig att de har en kort och en lång skjutbana. Den långa är 75 meter, men ligger i samband med själva banan och under spel inte så lämplig att gå till. Den andra är konfigurerad för CQB Avstånd, upp till 30 meter torde den vara och ligger i anslutning till banan för taktiskt skytte.
I övrigt stödjer jag Robes syn på saken. Man kan gott inhandla saker i fiket eller lite småsaker som man ändå behöver för att stödja servicen för det är en mycket bra sådan.
Vilket maxavstånd går det att skjuta in bössan hos VB?
Har för mig att de har en kort och en lång skjutbana. Den långa är 75 meter, men ligger i samband med själva banan och under spel inte så lämplig att gå till. Den andra är konfigurerad för CQB Avstånd, upp till 30 meter torde den vara och ligger i anslutning till banan för taktiskt skytte.
I övrigt stödjer jag Robes syn på saken. Man kan gott inhandla saker i fiket eller lite småsaker som man ändå behöver för att stödja servicen för det är en mycket bra sådan.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)
Det kostar ingenting att chrona och skjuta in bössan hos mig
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss