AK5 Airsoft

Welle

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Welle »

Detta med hålet på fel ställe har jag oxå sett... Enda lösningen var att slipa lite på insidan av gearboxen så man kan dra dit en vanlig cylinder.
Lite finare, lite bättre

[KAS]Björn

Inlägg av [KAS]Björn »

Skepparn skrev:för cylinderhålet ska vara mycket längre fram än vad det är på dessa cylindrarna, så dessa skulle inte fungera för blowbacksystemet ändå.
kanske de laborerade med blowback på våra fina byssor men lyckades inte implementera det :/
Helvetes! Den där är ju stenhård!

Cpt

Inlägg av Cpt »

Om så skulle vara fallet är jag tacksam att de inte lyckades. Att trycka i en M120-M130 fjäder för att få ut ca 100m/s...ingen låtsas blowback är värd det ökade slitaget.

[KAS]Björn

Inlägg av [KAS]Björn »

Nej det har du rätt i. ni som bytt hur pass. Tät är den? Tänkte smälla i en 110 fjäder i hopp om att landa på ~120

Cpt

Inlägg av Cpt »

Fast helt rätt har jag inte, jag ska ta och revidera mitt uttalande.

I realiteten blir det ju så att cylindervolymen matchar inte pipan med org. cylinder. Det medför ju att kulan slutar accelerera efter säg 10 cm?(den som vill kan räkna, jag höftar bara nu). Luften slutar trycka på kulan helt enkelt. Det man gör när en cylinder som matchar sätts i, är ju att kulan kan ta upp energi under hela dess färd i pipan i och med att luften inte "tar slut".

Jag kom på det nu när jag läse din fråga björn i och med att min AK gjorde runt 140m/s med M120(Guarder) och med 210%(Element har jag för mig) fjäder gjorde han ca 158m/s. Som experiment har jag kapat innerpipan till ca 200mm längd, med 210% gör han nu ca 128m/s. Varför? Jag vill se om precisionen ökar.

Som svar på din fråga bör en M100 kanske M110 ge dig önskat resultat.

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Jag bytte cylinder till en oportad idag och då gjorde den 120ms direkt. Tätad av mig då ofc, men det är väl irrelevant, du ska alltid se till att bössan är tät. Om du tar isär en AK5C och kollar tätningen betyder det inte att nästa är lika tät/otät.
Jobbar på Röda Stjärnan

[KAS]Björn

Inlägg av [KAS]Björn »

Hmm ska inte den ha en portad cylinder?
Tänker främst på längden på pipan!

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Inte helt oportad kanske, men en sån med halv port i kanten typ. Vilket det blir om man som jag sågade ut ett jack i nya cylindern istället för att såga i boxen.
Jobbar på Röda Stjärnan

[KAS]Björn

Inlägg av [KAS]Björn »

Aha jo så kan man ju också göra. Jag har ju beställt grejer på sämsta möjliga tidpunkt till min bössa!!!! Får väl vänta februari ut innan de kommer!!

wassblad

Inlägg av wassblad »

Vart kan man hitta reservdelar till AK5? Behöver bl.a ny skruv till vikanordningen på stocken.
Har sökt som en tok.

Skriv svar