Swiss Arms SAR-10

thefripp

Re: Swiss Arms SAR-10

Inlägg av thefripp »

På fråga 1: Kolven- Ja och nej. modifikationer behövs för att kunna använda en annan VSR kolv. Dock så kan jag rekommendera att man kan ta bort gummipluggen på kolven borra 2 hål och fyll kolven med byggskum= bättre kolv än någon annan VSR Kolv jag har känt och klämt på.
Hopup-hus är samma som VSR.
Varför byta laddhandtag? det som sitter där kommer hålla längre än bolten/slutstycket som handtaget sitter på. Men skulle inte förvåna mig om VSR passar där med.

På fråga 2: 433mm lång. Standar VSR längd (ej G-spec)
Må Gud Vara Dig Nådig
För Jag Kommer Inte Vara Det

Medlem i ST-36 samt medarrangör av HaM-Spelen (bilbomber har blivit min nya hobby :P )

PFA

Inlägg av PFA »

Det var tråkigt att höra - hade i åtanke att slänga på en RA-Tech träkolv, men det kanske går att lösa. Vad kan behöva modifieras? Trä är ju tacksamt att arbeta med, menar jag.

Standardlängd på pipa: noterat. Tackar!
Tänk på döden! - Affärsredovisningar

thefripp

Inlägg av thefripp »

Längd och sånt är exakt (+/-någon mm) som en VSR. Det som skiljer på sar'en från VSR är spärrarna som håller bolten på plats. Alltså spärren som sitter framför avtryckaren och spaken som sitter på VÄ sida. Så några större modifikationer behövs inte.
OBS!
Jag har aldrig bytt kolven på en Sar-10 till en VSR-10 utan den här info är något jag kommer ihåg från gamla AirsoftSverige. Vet att där va en kille som bytte kolven och fick göra dessa modifikationer.
Må Gud Vara Dig Nådig

Medlem i ST-36 samt medarrangör av HaM-Spelen (bilbomber har blivit min nya hobby :P )

PFA

Inlägg av PFA »

Det låter ju lovande, må jag säga! Stort tack för den informationen.

Ett sidospår jag slog mig in på är också om det är möjligt att i så fall byta ut hela slutstycken mellan SAR-10:an och en annan VSR-klon. Kan SAR-10:ans kompletta kolsyreslutstycke fungera i en BAR-10, och vise versa, t.ex.?

thefripp

Inlägg av thefripp »

Det ska gå. Kimjoh560 vet nog lite mer om den än mig för jag har för mig att han har nämnt det någonstans. Men troligtvis så måste du flytta över hela avtryckarmekanismen också för att få det till att fungera som det ska.
Må Gud Vara Dig Nådig

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Mja. Det gör jag nog inte.

Jag har aldrig testat personligen men vad jag förstått är SAR-10 bara en kinaklon med ett co2-kit i.
Lgt. Skalptagare

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Tips till alla nybörjare, hamna inte i utgånghasitghetsfällan! SAR-10 köps mest av noobs som stirrar sig blinda på att den skjuter aphårt. Jag var också sån i början, och köpte bara grejer på hobbex cabom och liknande för att dom på alla hemsidor skrev att det var dåliga batterier och laddare med ex. JG-vapen. Sen att det var samma skit visste man ju inte. Men SAR-10 skulle jag undvika.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Skogsmulle

Inlägg av Skogsmulle »

Måste säga.

Sar-10 fyller en funktion. (Eller iaf dess bolt)

Ta en sar-10 och en jg bar-10 g-spec. Lägg till en pdi hopup, precpipa, och dämpmaterial i dämparen(kör 303mm pipa).

Sen har du en tyst co2 sniper perfekt för den vänsterhänta.

Byggde en sån som en kompis kör med, nästan lika tyst som min fjäder g-spec och hyfsad precision(med ärvda inkonsekvensen pga co2 får är självklart märkbar för en som brukar köra fjäder ).
You Can't have Manslaughter Without Laughter!

Black Forest Group

kimjoh560

Re: Sv: Swiss Arms SAR-10

Inlägg av kimjoh560 »

Går det inte att peta i de delarna direkt i SAR-10?
Lgt. Skalptagare

PFA

Inlägg av PFA »

Dum som jag var så köpte undertecknad en begagnad SAR-10:a av en mindre hederlig person för ett litet tag sedan - det visade sig att behållaren för CO2-patronen i slutstycket läcker som ett såll; sätt i en patron, skruva ihop och poisshhhhh så är behållaren tom; något som säljaren underlåtit sig att tala om. Några förslag på hur denna tätas och görs duglig på bästa sätt?

Skriv svar