Nybörjare söker tips.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Hiawatha

Re: Nybörjare söker tips.

Inlägg av Hiawatha »

Ja nu lät det kanske lite väl från min sida :)
Med Magpul delar så är planen deras xt railcovers, ett afg frontgrepp och några "magpul gummin" (?)
Funderar på att härma dig med ditt rödpunkt också och köra ett OD gummi till det :)

Pistolfreppet och kolven får stanna kvar, några av dom sakerrna som drog mig till denna hk416!

Haha det tror jag du gör rätt i! Tycker g36 är en ganska elak bössa :)

Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Någon som har koll på hur man får bort kolven på en 416?
Står i manualen att det bara är till att hålla in "knappen" och dra, men är rädd att jag sliter sönder den snart faktiskt.

Anledningen till att jag måste ha bort den är för att jag idag ville prova mina nya batterier.
Hade läst att dom med nöd o näppe skulle få plats i tuben men ja, det sitter ju där de sitter nu iaf :(

Så om någon sett något så hojta gärna till!

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

På alla andra skjutkolvar trycker man inte in knappen utan drar ut den för att få av kolven.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Antar att vi menar samma sak egentligen.. Man trycker in en bit längre bak på kolven för att i främre delen dra ut den del som går ner och låses fast i kolvtuben. Som en vagga eller vafan man ska kalla det :D

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Ja, så gör man när man justerar kolven men när man ska ha av den gör man tvärtom. Om du håller vapnet normalt så tycker du uppåt för att justera kolven. För att dra av kolven så drar du istället nedåt.

Kolven ska inte gå att dra av när man trycker in "vaggan". Då hade man tappat kolven i stressade situationer. I kolvröret finns ett spår och en serie hål som den fjädrande staven ("spärren") klickar i. Bakom det sista hålet (yttersta läget) tar spåret slut och kolven går inte att dra längre ut. För att spärren ska komma förbi det läget måste man dra den längre ut än normalt. Det gör man genom att dra i "knappen" istället för att trycka på den.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Självklart var det så :)

Vet inte varför man postar frågor innan man knappt rört vid det.

Hursomhelst så sitter batterierna som satans i tuben och fick fila lite på batteriets plast.
Detta resulterade i att plasten tillslut sprack och lossnade, och man ser nu att det liksom är som 2 batterier i ett..
Kan man på något sett dela på dom så att dom går ner i varsitt rör i kolven ? (nunchuck)
Är det farligt alls att vara utan denna plast över eller är det lugna puckar?

Är det för luddigt kan jag posta bilder.

Mvh

Edit: länk till batteriet http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=17283

ohman

Inlägg av ohman »

Plasten är där för att vara ett skydd för batterierna, jag vet inte hur de ser ut innanför, men jag skulle nog rekommendera att du helt enkelt beställer ett nunchuck-batteri istället? Lipo är inte så kul om det blir fel då de kan bete sig en aning obehagligt. Så antingen lägger du på ny skyddsplast på det du har om du ska fortsätta använda det, eller så shoppar du ett nytt :)

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html bör fungera utmärkt i din kolv.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Ville uppdatera lite snabbt! :)

Batterifrågan är löst och inte förrens idag (!!!) spelade jag mitt första spel med bössan.

Funkade kanon och tyckte precisionen ökade mer o mer utmed spelets gång vilket var trevligt, kan dock fortfarande ångra valet av m4 bas istället för någon ak vaiant!

Mvh

ohman

Inlägg av ohman »

Vafalls!? Om något så borde du ångra att du inte har en G36! ;)
Kul att bössan lirar på bra och det är väl inget som hindrar dig från att shoppa en billig och bra Cyma AK för en tredjedel av priset på din 416? Gör aldrig ont att ha flera bössor! :D
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Haha jadå g36:or är också fina :D

Har hursom helt bestämt mig för att gå över till ak. Kan inte få mig själv till att gilla den så värst mycket :)

Min fråga lyder då, finns det verkligen ingen mening med att leta efter "dyrare, finare" ak:s än cyma, som många verkar påstå ?

Är det lika väl att skaffa en cyma ak74 som en vfc förrutom just ytfinishen?
Om man då tänker att man får en hel drös med mag, precpipa och massa annat skit till cyman, är allt annat korkat liksom ?

Just Cymas ak:s verkar ju vara ett otroligt komplett paket för priset om man ska tro alla recensioner som man läst!

Skriv svar