H-spacer?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Re: H-spacer?

Inlägg av Twist »

Oavsett vilket kan det vara rätt stor skillnad mellan pipor, gummin och hopupenhetet så vill man vara säker får man prova sig fram.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

appslapp

Inlägg av appslapp »

Den svarta är fetare...i allfall element versionen, och det går väl utifrån högre trim tyngre kula = mer hopup = fetare spacer.
Så har jag och fler resonerat..men vem vet vi kanske har tänkt fel?
"Det var Van Damme som spelade rovdjuret från början i Rovdjuret!! Stora ryktet från 80-talet var sant! ;)"

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Jag tror att man har haft principen om ju högre utgångshastighet desto hårdare gummi i åtanke. Hårt gummi innebär ju mindre formbarhet och därmed är det logiskt att en "glesare" distans fungerar bättre vid högre utgångshastigheter, OM man använder ett "lämpligt" gummi, dvs hårdare.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Guarders silikongummi är bra va? http://www.taiwangun.com/parts-and-acce ... arder.html denna med andra ord. Han som inte hårdnar i kalla temperaturer ;)
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Ja. Det är ett av de gummin som brukar rekommenderas. Madbull och Element ligger också i "topp".

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Har nu fått tummen ur och fått hem en H-spacer. Den vita körde jag på. Jäklars vilket lyft! Går som ett spett med detta http://www.taiwangun.com/parts-and-acce ... e-acm.html gummi! För er som inte köpt H-spacer: Gör det snarast!!
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Trevligt! Får bara fila lite på min spacer, den vill inte riktigt leka med ICS M4 hopup.

gsa bengan

Inlägg av gsa bengan »

Är det bredden eller tjockleken du måste fila till? Vill också prova på min ics.

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Har testat alla h-spacers jag hittat... Alla har fungerat röv i mina vapen, så har alltid gått tillbaks till original elr någon annan "gummi" spacer. Vet dock att folk säger att de där otroligt bra... Men förstår inte hur då jag aldrig upplevt de bra på nåt sätt alls... Istället negativa grejer, så som dubbel matning o kulorna kommer 5 meter ibland på semi osv.

Testat de i allt från 90ms till 150ms, vapen... Tycker inte de är något märkvärdigt i något av trimmen, dessutom var de mycke varierade pip längder.. 36cm till 70cm pipor. O har som sagt inte fått skiten att funka bra på nått sett alls.. :o
De svider när jag kissar.

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Bengan: Det är bredden. Jag får nog fila ner den cirka 0.1 - 0,2 mm på varje sida eller så. Det är inte mycket som skall till för att få den att passa.

Edit: har kapat en liten liten bit kabel och stoppat i min vanliga spacer, så jag se hur den tar, innan jag filar på min H-spacer.
Senast redigerad av 1 Omegamortis, redigerad totalt 0 gånger.

Skriv svar