R-hop resultat?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
zonee123

R-hop resultat?

Inlägg av zonee123 »

Hallå allihop, har kollat runt på olika forum och har läst att de skulle förbättra räck viden och träffsäkerheten,

Har beställt denna http://www.air-lab.co.uk/products/hop-up/z-kit.html

Har kollat många videos och vill prova de i min DMR.

Nu skulle jag vilja se om de finns fler som har testat detta och skulle ni då kunna säga hur de gick för er?

De var allt för mig denna gången, tacksam för alla svar !

Lazt

Re: R-hop resultat?

Inlägg av Lazt »

Jag har r-hoppat några hopuper, både z-kittet och några vanliga. det är ung samma sak, det jobbiga momentet är att fila skiten jämnt så den tar jämnt och fint. första gångerna tar man för lite, så det blir för mycket hop hur man än gör, men som tur är kan man fila mer ;)

Jag tycker väl att det är ganska jämförbart med flat-hop, lite bättre säkert då det i teorin borde vara lite större yta, å andra sidan är man där och filar ytan vilket man inte gör på en flat hop. bägge kräver en bra spacer dock, annars är det bortkastat, fireflys platta med stödpinnen eller hunterseekers egna skumkloss har funkat bäst för mig.

Annars är det bara köra på! gör några olika varianter och labba lite och ta den som blir bäst. du har ju egentligen tre försök på dig om du använder lite olika innerpipor :)
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

zonee123

Inlägg av zonee123 »

Okej tack för svaret.
bara en fråga jag använder guarders spacer ser ut som en vanlig och inte som ett litet block. Fungerar detta ändå?

Johan__

Inlägg av Johan__ »

Har filat lite på några Rhop och de verkar lovande men inte stridstestat dem än så återkommer.

Acepalm

Inlägg av Acepalm »

Shhhh! Berätta inte för svensson om r-hops! ;)
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

ministry

Inlägg av ministry »

Kom igen Acepalm, det är knappast en hemlighet. Tror de flesta blir avskräckta vad gäller installationen, många säger ju att det är svårt.

Zonee; en vanlig spacer kommer antagligen bli uselt ty hela idén är en större, jämnare hopyta. Frågan är ens om den kan trycka ner R-hopen alls.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Acepalm

Inlägg av Acepalm »

Fast det är ju egentligen inte svårt överhuvudtaget, men så var ju inte min kommentar jätteseriös heller :( , ursäkta.
Senast redigerad av 1 Acepalm, redigerad totalt 0 gånger.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

ministry

Inlägg av ministry »

Nej, jag vet det, på båda punkter :) Inga behov för ursäkter här!
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

zonee123

Inlägg av zonee123 »

ministry skrev:Kom igen Acepalm, det är knappast en hemlighet. Tror de flesta blir avskräckta vad gäller installationen, många säger ju att det är svårt.

Zonee; en vanlig spacer kommer antagligen bli uselt ty hela idén är en större, jämnare hopyta. Frågan är ens om den kan trycka ner R-hopen alls.
Vilken spacer hade du rekomenderat?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Zonee: Vänligen läs reglerna angående citat på forumet. Reglerna finns tillgängliga längst upp i alla forumsdelar.

R-hop och liknande lösningar har jag ännu inte experimenterat med men tänker dyka ner i det så snart jag hinner. Var skulle ni erfarna föreslå att man börjar? Det finns ju en uppsjö av olika varianter.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar