HK 417 frågor.
Re: HK 417 frågor.
Hejsan!
Vart själv sugen som fan på en hk417 innan jag la en order på en hk416 istället!
Kan inte säga så mkt om det interna, egentligen inte om det externa heller då jag inte kan jämföra med mkt annat än min relativt fattiga kalash (?) ak och jaktvapen, men kan ärligt talat inte tro att det kan bli mycket bättre än såhär!
Kolla på gunfire.pl
Där kan du dra hem en för ca 3k.
Vart själv sugen som fan på en hk417 innan jag la en order på en hk416 istället!
Kan inte säga så mkt om det interna, egentligen inte om det externa heller då jag inte kan jämföra med mkt annat än min relativt fattiga kalash (?) ak och jaktvapen, men kan ärligt talat inte tro att det kan bli mycket bättre än såhär!
Kolla på gunfire.pl
Där kan du dra hem en för ca 3k.
Nemas!
Kan tillägga att jag köpte min hk416 därifrån och det var hur smidigt som helst!
Såg dock att den var slut på lager nu.
Kan tillägga att jag köpte min hk416 därifrån och det var hur smidigt som helst!
Såg dock att den var slut på lager nu.
Suck och stön..., men det kommer nog hem fler snart, ska inte köpa den idag.., är det stor skillnad på hk 416 och hk 417?
Finns det någon anledning till att du valde 416?
Finns det någon anledning till att du valde 416?
Who dares wins
Får hoppas det. Maila och fråga kanske ?
Om det är stor skillnad kan jag inte riktigt svara på, förrutom att jag tycker 417 är lite mer unik och cool.
Förrutom storleken så vet jag bara att kolv-tuben är grövre vilket gör det lite mindre uppgraderingsbart, Om man nu ens vill byta från originalkolven då den är störtskön!
Sen är det något annat som är unikt med gearboxen men kan inte svara på vad, besitter ingen större kunskap om det interna än
Vet bara att den kallas V 2,5
Jag valde 416 före 417 tillslut mest pga vikten, 417 väger hela 4.7kilo !
Alltså hela 1,7kilo mera än min 416.
Det andra var dom unika magen som verkar svåra att få tag på och kostar skjortan.
Gunfire säljer iaf deras high-cap för 41.67€ (Också slutsålda såg jag nu)
Om det är stor skillnad kan jag inte riktigt svara på, förrutom att jag tycker 417 är lite mer unik och cool.
Förrutom storleken så vet jag bara att kolv-tuben är grövre vilket gör det lite mindre uppgraderingsbart, Om man nu ens vill byta från originalkolven då den är störtskön!
Sen är det något annat som är unikt med gearboxen men kan inte svara på vad, besitter ingen större kunskap om det interna än

Vet bara att den kallas V 2,5
Jag valde 416 före 417 tillslut mest pga vikten, 417 väger hela 4.7kilo !
Alltså hela 1,7kilo mera än min 416.
Det andra var dom unika magen som verkar svåra att få tag på och kostar skjortan.
Gunfire säljer iaf deras high-cap för 41.67€ (Också slutsålda såg jag nu)
Ok.., jag tackar.
Visste faktiskt inte att det var så tungt, är ju en del att bära på i skogen men säkert 4,7kg kärlek
Visste faktiskt inte att det var så tungt, är ju en del att bära på i skogen men säkert 4,7kg kärlek

Who dares wins
Efter mycket funderande från min sida så hämtade jag en HK417 igår kväll, har inte hunnit prova den än men den är uppackad ur låda och än så länge ser det lovande ut, jag är en lycklig människa på jobbet idag iallafall.
Who dares wins
Har också fått min idag, Kan säga att det är den överlägset stabilaste bössa jag haft hittils, Som ett järnspett. Inget vobbel whatsoever, Inget rassel.
Och jag har haft många...
Köpte Asia versionen från Airsoftglobal, Den med alla korrekta markings såklart.
Sen vet jag inte hur mycker mer den skiljer sig från den vanliga versionen men i deras beskrivning står följande.
- Steel leaf-shaped flash hider
- Steel extension barrel
- New H&K front & rear sight
- CNC mechanic aluminum quad rail
- CNC mechanic aluminum casting receiver and lisenced trademark
- 1:1 scale lower receiver
- 3D molded dummy bolt plate with H&K marking and plastic cover
- Steel safety lever
- Fully operational chargeing handle ambi slot for the latch
- Operational bolt catch, M4/HK416 V2 platform hop up system
- HK417 telescoping stock, Butt pad is compatible with HK416
- HK417 stock tube
- Extra space for battery storage
- Steel stock tube nut and lower receiver plate
- Standard H&K AEG battle grip with quick detchable butt cap
- Collection grade reproduction of military version FFRS screws
- Collection grade reproduction of gas piston rod assembly
- Collection grade reproduction of gas block and stainless gas adjust knob
- Collection grade reproduction of super size HK417 barrel lock
- Collection grade HK417 transparent magazine, reproduction of the live ammunition marking on the rim of dummy bullets.
Har som sagt ingen aning vad som skiljer dem åt mer än markings.
Så nu blir det till att pimpa upp den innan foton kommer. Funderar på att testa MIAD grepp och UBR kolv.
Eller kanske bara dit med en Iron M320 Launcher.
Någon som köpt den på EB Airsoft? Kommer den med eller utan markings?
På deras sida står det utan men det skriver dom ofta för att slippa strul med orginaltillverkare osv.
Eller skall man kanske slå till med 20" rail och pipsetet? Bygga en fet semisniper?

Och jag har haft många...
Köpte Asia versionen från Airsoftglobal, Den med alla korrekta markings såklart.
Sen vet jag inte hur mycker mer den skiljer sig från den vanliga versionen men i deras beskrivning står följande.
- Steel leaf-shaped flash hider
- Steel extension barrel
- New H&K front & rear sight
- CNC mechanic aluminum quad rail
- CNC mechanic aluminum casting receiver and lisenced trademark
- 1:1 scale lower receiver
- 3D molded dummy bolt plate with H&K marking and plastic cover
- Steel safety lever
- Fully operational chargeing handle ambi slot for the latch
- Operational bolt catch, M4/HK416 V2 platform hop up system
- HK417 telescoping stock, Butt pad is compatible with HK416
- HK417 stock tube
- Extra space for battery storage
- Steel stock tube nut and lower receiver plate
- Standard H&K AEG battle grip with quick detchable butt cap
- Collection grade reproduction of military version FFRS screws
- Collection grade reproduction of gas piston rod assembly
- Collection grade reproduction of gas block and stainless gas adjust knob
- Collection grade reproduction of super size HK417 barrel lock
- Collection grade HK417 transparent magazine, reproduction of the live ammunition marking on the rim of dummy bullets.
Har som sagt ingen aning vad som skiljer dem åt mer än markings.
Så nu blir det till att pimpa upp den innan foton kommer. Funderar på att testa MIAD grepp och UBR kolv.
Eller kanske bara dit med en Iron M320 Launcher.

Någon som köpt den på EB Airsoft? Kommer den med eller utan markings?
På deras sida står det utan men det skriver dom ofta för att slippa strul med orginaltillverkare osv.
Eller skall man kanske slå till med 20" rail och pipsetet? Bygga en fet semisniper?

Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...
Jag har en VFC HK417 som jag införskaffa via forumet här i slutet av förra året. Tyvärr har jag bara hunnit med ett spel, men den gick riktigt fint. Då är den original internet, och min gör då strax under 110 ms med .20.
Som tidigare postare nämnt så är bössan sjukt stabil, inget vobbel alls, vilket jag gillar skarpt! Lätt att byta batteriet oxå då stocken inte behöver tas av.
En sak du kan fundera på är hur du vill ha din lösning för sling. Då buffertuben är fetare än på vanliga M4 bössor så passar inte de delarna. Finns dock ett spec fäste för just 417an som VFC släppt som finns på WGC, bara söka på 417.
Enda negativa jag har att säga är väl att magasinen är relativt dyra, även om WGC släppt dom billigare nu ca 20-22$/st för 100rnds. Tidigare var det billigaste jag hittade 35$ på ehobby vilket jag tycker är saftigt för AEG magasin. Hade även varit sjysst om de hade lite högre kapacitet, så som 120-140 rnds. Tilläggas är väl också att magasinen , när dom är nya, inte funkar att ladda med 100 bbs, då matar dom inte korrekt. Jag laddade ca 60-70 och då funkade det fint. Hoppas att de ska slitas in så att man kommer närmare 100 i kapacitet så småningom.
Grattis till ett sjysst köp iaf!
Edit; Asia editionen har väl svagare fjäder i? Tyckte jag såg tex Ehobby sälja den "vanliga" modellen, och den skulle göra runt 120 original, medans WGC sålde asia och den skulle rulla på ca 100ms. Kan missminna mig...
Den är ruskigt snygg med M320, men känns som den inte blir spelbar pga tyngden. Kanske jag som är mesigt svag, men tycker denna bössa utan någon pimpning redan väger mer än snittet.
Som tidigare postare nämnt så är bössan sjukt stabil, inget vobbel alls, vilket jag gillar skarpt! Lätt att byta batteriet oxå då stocken inte behöver tas av.
En sak du kan fundera på är hur du vill ha din lösning för sling. Då buffertuben är fetare än på vanliga M4 bössor så passar inte de delarna. Finns dock ett spec fäste för just 417an som VFC släppt som finns på WGC, bara söka på 417.
Enda negativa jag har att säga är väl att magasinen är relativt dyra, även om WGC släppt dom billigare nu ca 20-22$/st för 100rnds. Tidigare var det billigaste jag hittade 35$ på ehobby vilket jag tycker är saftigt för AEG magasin. Hade även varit sjysst om de hade lite högre kapacitet, så som 120-140 rnds. Tilläggas är väl också att magasinen , när dom är nya, inte funkar att ladda med 100 bbs, då matar dom inte korrekt. Jag laddade ca 60-70 och då funkade det fint. Hoppas att de ska slitas in så att man kommer närmare 100 i kapacitet så småningom.
Grattis till ett sjysst köp iaf!
Edit; Asia editionen har väl svagare fjäder i? Tyckte jag såg tex Ehobby sälja den "vanliga" modellen, och den skulle göra runt 120 original, medans WGC sålde asia och den skulle rulla på ca 100ms. Kan missminna mig...
Den är ruskigt snygg med M320, men känns som den inte blir spelbar pga tyngden. Kanske jag som är mesigt svag, men tycker denna bössa utan någon pimpning redan väger mer än snittet.
Min affärsredovisning:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1007
-- Like A Boss --
http://www.laget.se/Like_A_Boss