Matningsproblem G36

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
futuremind

Re: Matningsproblem G36

Inlägg av futuremind »

testa att snurra och skjut lite ut och kolla efter att kulan ska dala så tidigt som möjligt är det för mörkt skjut med lampa :)

M.V.H Alexander
M.V.H Alexander

wilms

Inlägg av wilms »

Nu har jag provat lite av varje, jag har snurrat på hopen och skjutit med bössan uppochner och tro det eller ej men nu fungerar den igen, jag har inte en aning om vad som har hänt och varför, men jag testade lite från alla goda råd jag fått och nu fungerar den så jag är nöjd..

Tack för hjälpen, ni räddade min dag i morgon.
Who dares wins

futuremind

Inlägg av futuremind »

om hopen är hårt ställd så kan bössan (Klogga) det betyder att en kula fastnar i hopgummit detta kan även hända om det är kalt ute då gummit stelnar lite av kylan

M.V.H Alexander
M.V.H Alexander

wilms

Inlägg av wilms »

Ok.., tackar för den infon.
Bra att veta framöver :D
Who dares wins

InveiN

Inlägg av InveiN »

har en g36 och hade problem också fast det var pipstopp pga att jag satt för hög press på spacern i hopp huset. bytte även till silicon hopup gummi och den verkar klara kyla rätt bra :-) det magget du beskriver låter dom ett highcap kan ju vara fjädern i magget som inte är tillräkligt spänd för att kunna mata upp bb's i hoppen! hoppas problemet håller sig borta nu när den börjat fungera korrekt ;-)
Kolla in mina affärsredovisningar:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=8907

Jake

Inlägg av Jake »

+ på ovanstående.

Hade också problem med matningen på min G36 (CA), som jag misstänker berodde på highcap-magget, alternativt magwellen.
Löste sig när jag bytte till midcaps och/eller bytte magwell.

wilms

Inlägg av wilms »

Nu har mitt problem lokaliserats och åtgärdats.
Det var tydligen en BB som satt sig i pipan/hopen, jag pillade ut kulan och körde silikon spray, har inte strulat sedan det :)
Who dares wins

Skriv svar