Re: 2013 - Året då gasdrivna airsoftvapen SKALL legaliseras!

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Kalle

Inlägg av Kalle »

Man blir så varm inombords när man kommer hem från jobbet och sätter sig för att läsa det som hänt i den här tråden sedan dagen innan. :)
Superbt jobbat! Fortsätt så nu när du har så pass goda relationer med vederbörande så kommer det här nog att bli riktigt bra.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Mad John

Inlägg av Mad John »

Falkenberg Airsoft hade det på FB.
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.
GOD created RANGERS so the SEAL´S could have HEROES too!

NonEx

Inlägg av NonEx »

OK, tackar för att du postade iaf! :)

Typ såhära;

Bild

31 januari 2013, 15:47:

En liten observation.

Vet inte om detta har letat sig vidare ner till Tullverket men kan konstatera att av två airsoftpaket ifrån HK denna veckan så har varket UPS eller FedEx sökt mig ang. innehåll och frågor om drivmedel. Så dom kanske har lugnat ner sig lite.

Därmed inte sagt att det är fritt fram! Men tidigare så har dom varit på som iglar och kollat upp alla airsoftpaket.

:)

1119 namn, 70% svenska!, ca 30% har lämnat kommentarer.

Takolander

Inlägg av Takolander »

Respekt, NonEx!
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

DefconEagle

Inlägg av DefconEagle »

Otroligt bra jobbat NonEx! :)

NonEx

Inlägg av NonEx »

Återkoppling ifrån representant ifrån Justitsiedepartementet på den mailmall som skickades förra veckan;
Hej,

Tack för ditt mail. Jag har tittat på frågan och har en förhoppning om att vi ska kunna omhänderta detta förslag i lämpligt sammanhang framöver. Som du kan ha noterat överlämnades ett betänkande till regeringen igår med förslag på vissa andra frågor relaterade till vapenlagstiftningen, vilket sannolikt kommer föranleda lagstiftningsåtgärder. Det kan komma att vara ett lämpligt sammanhang att också titta på denna fråga. Först ska dock gårdagens betänkandet remitteras. Du kommer nog få ett formellt svar från ansvarig tjänstemän inom kort på de brev du skrivit hit - men du får gärna återkomma om en tid så kan jag, när vi kommit längre i beredningsprocessen, undersöka aktuell status i ärendet.

Vänliga hälsningar

Gustav Gellerbrant
Ska se om jag kan etablera direkt kontakt med honom och fortsätta dialogen den vägen.

EDIT:

Han satt tydlkigen limmad på mailboxen, 30 sekunder för svar;

Det är helt ok!

Vänliga hälsningar

Gustav Gellerbrant

LET THE GAMES BEGIN ! :D

EDIT: Har hört med Johan Linander om han vill vara med i dialogen vidare, med tanke på hans stöd och engagemang hittils så är det nog inte fel :)

1 164 namn på listan nu!
Senast redigerad av 3 NonEx, redigerad totalt 0 gång.

Stygge

Inlägg av Stygge »

Starta parti, du har min röst nästa val :D
All heder åt Dig som orkar styra upp detta, helt övertygad att detta kommer gå vägen :!:

NonEx

Inlägg av NonEx »

Jag fick precis en flashback på detta för typ ett år sen, när jag satt och läste DS 2010:6 från första till sista sidan, och fångade upp Kasimir Åbergs namn. Jagade den stackaren på Eniro och skickade SMS, som han svarade på, haha, han kunde dock inte hjälpa till, men det var lite kul ändå faktist :D

Nån mer som minns det ? :D

This shit is getting old !

EDIT:

Här är en skärmdump jag tog på mobilen när vi nådde 1000 ! :D
Historiskt ögonblick som krävde dokumentation!

Bild

2013-02-02 03:32
Svar ifrån Johan Linander, ang. att ha med honom i fortsatta diskussioner med JuDep:
Det låter bra. Lägg mig på kopia.

Mvh Johan

NonEx

Inlägg av NonEx »

PBCL, jag förstår att du försöker hjälpa till men det blev lite väl off topic här.

Jag är dock intresserad av vidare information ang. det du säger gällande att propan tagits bort som ett led i miljöfrågor. Det var nyheter för mig faktist.
Är intresserad av historiken av det, inte att dra upp frågan igen ;)

Sen får du gärna läsa ett hela tråden ang. vad som hänt för alla tecken hittils tyder på att det inte skall vara några problem att få igenom utan att det mer eller mindre bara är formalia från och med nu.

I den andra frågan så har jag skickat mail till dom som jag såg relevanta på Polishögskolan och frågat om och hur det påverkar effektbegränsade vapen. Jag kikade igenom dokumentet dock och sökte på just "effektbegränsade" och där var ett antal paragrafer relaterat till det som var i syfte av "undantag", men bara skumläsning.

Denna tråd gäller legalisering av gasdrivna airsoftvapen, för vidare diskussion om automatfrågan, se Twist's länk.

Tack.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Nu förstår jag inte riktigt... Propan används i stor utsträckning i alla möjliga tillämpningar. Varför skulle de marginella utsläpp vi står för utgöra ett hinder? Jag är med på att det är en växthusgas men en husvagn gör ju av med mer på en vecka än en airsoftare gör på flera år. Är det att gasen inte förbränns som är stötestenen?
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Låst