HK 417 frågor.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
wilms

HK 417 frågor.

Inlägg av wilms »

Hej,
Jag har stora planer på att köpa en HK 417 (VFC) med en CNC växellåda.
Är det någon som har erfarenhet av detta vapen? Då det kostar 5000kr så vill jag inte bara köpa utan att först höra mig för lite om andra Airsoft spelares erfarenheter av vapnet.

Varför jag just fastnat för detta vapen är utseende och jag gillar hur den ligger i handen men som sagt, är det en bra bössa?
Jag vill verkligen inte ha en bössa som är mycket hemma mek med.

Hjälp mig, jag är nybörjare och uppskattar allas svar, funderingar och erfarenheter med HK 417.
Who dares wins

ohman

Re: HK 417 frågor.

Inlägg av ohman »

Det är en bra bössa, jag tror inte att VFC tillverkar någon som är "dålig".
Du kan säkert kolla närmare med Hiawatha som köpte en nyligen.

Edit: Hiawatha köpte en 416, dvs 5.56 modellen av samma vapen.
Senast redigerad av 1 ohman, redigerad totalt 0 gånger.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

wilms

Inlägg av wilms »

CNC växellåda är det en udda växellåda eller en beprövad, tänkte om det är lika lätt att få tag på delen till den som alla andra?
Who dares wins

ohman

Inlägg av ohman »

När de skriver CNC-gearbox innebär det vanligtvis att skalet inte är gjutet utan gjort med CNC-maskiner (dvs fräst antar jag). Det innebär bara att skalet ska vara tåligare än en gjuten motsvarighet. Det är fortfarande samma modell på gearbox som i alla andra 416 (v2 misstänker jag).
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

dariantel

Inlägg av dariantel »

Det jag har läst om just 417 är att de ha ett special hopp hus. någon som har erfarenhet av detta och kan säga något posetivt / negativt om just det?
I övrigt snyggt vapen.

wilms

Inlägg av wilms »

Om jag har förstått allt rätt så är inte bara hoppup till att ställa bbs spin utan den har väl lite med hur rakt kulan gå, eller?

Om kulan svänger åt höger efter ca 30m och det är helt vindstilla, vad kan felet vara då? Kan man ställa detta med hoppupen på något sätt?
Who dares wins

Paxz

Inlägg av Paxz »

Precisionspipan, hopuphus och gummi är det som styr precisionen och hur långt du skjuter. Skulle skotten dra åt ett håll så skulle min första gissning ligga på att hopup gummit är felmonterat eller utslitet. Skulle det mot förmodan sitta som det ska så kan det vara något mikroskopiskt fel på pipan som orsakar problemet.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

wilms

Inlägg av wilms »

Då är det nog dags för mig att lämna in bössan så någon kan serva den då jag inte har en susning om hur man gör och vilka delar som behövs.

Jag tackar för detta och om det är någon som har något att berätta om HK417 så bara skriv på, jag önskar all info om just detta vapen, positivt som negativt.
Who dares wins

Possum

Inlägg av Possum »

Jag kan inte ge någon konstruktiv feedback - men en ryggdunk föra att du köpt ett grymt vapen! :)

MarLin

Inlägg av MarLin »

Har en vfc 417 på väg i detta nu, beställde en asia edition. Den erfarenhet jag har av vfc sedan tidigare är av deras hk 416.

Var en av dom första att få en när dom kom till Sverige. Och det som slog mig var kvaliteten som var grym på det externa men sämre internt.

Skall tillägga att det var version 1 av den bössan, dom senare har tydligen visat sig vara bättre.

Kommer såklart bilder på den så fort den kittats med godis.
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...

Skriv svar