AK5 Airsoft
Re: AK5 Airsoft
Hej.Jag har en AK5C som dubbelmatar (1till4 skott). jag har satt i en annan fjäder, vad kan det vara för fel??
Då det verkar som att nozzeln i Caesarn är specifik/unik för just det geväret, undrar jag om någon vänlig och duktig själ har mätt den, och/eller vet om någon annan typ av nozzel går att ersätta originalet med. AUG-längd, kanske?
Tänk på döden! - Affärsredovisningar
thule: dubbelmatar den bara vid start eller hela tiden som du håller in avtryckare ?
Om det bara är vid starten så kan du ha något fel med antireverselatchen.
Är det däremot hela tiden så skulle jag tippa på att flänsen på hopupgummit blivit skadat, eller att du glömt sätta tillbaka fjädern till tappetplaten.
Om det bara är vid starten så kan du ha något fel med antireverselatchen.
Är det däremot hela tiden så skulle jag tippa på att flänsen på hopupgummit blivit skadat, eller att du glömt sätta tillbaka fjädern till tappetplaten.
Mina Affärsredovisningar"We are not retreating — we are advancing in another direction."
Fick min AK5C för ca 2 veckor sedan, och första gången jag prövade den fungerade den OK, hade lite matnings problem med det löstes med att byta ut ett magasin på min bössa.
Dock under mitt senaste spel så ville bössan inte mata och jag kunde bara skjuta ut en kula, sen var jag tvungen att ta ut magasinet och sätta in den igen för att skjuta ut en ny kula. Vi var 3 stycken på banan, alla med G&G GK5C, men bara en fungerade some den skulle. Dessutom fungerade samma magasin som jag använde i just den fungerande bössan.
Den andra GK5C ville inte mata heller på fält, men när den kom hem i värmen så matade den utan problem.
För mig, tja fotfarande samma problem, dock kan jag skjuta ca 4-6 kulor ifrån G&G's highcap som kom med bössan när den är fullt spänd.
Någon som har stött på samma problem eller kan ge lite hypoteser vad problemet kan vara?
Dock under mitt senaste spel så ville bössan inte mata och jag kunde bara skjuta ut en kula, sen var jag tvungen att ta ut magasinet och sätta in den igen för att skjuta ut en ny kula. Vi var 3 stycken på banan, alla med G&G GK5C, men bara en fungerade some den skulle. Dessutom fungerade samma magasin som jag använde i just den fungerande bössan.
Den andra GK5C ville inte mata heller på fält, men när den kom hem i värmen så matade den utan problem.
För mig, tja fotfarande samma problem, dock kan jag skjuta ca 4-6 kulor ifrån G&G's highcap som kom med bössan när den är fullt spänd.
Någon som har stött på samma problem eller kan ge lite hypoteser vad problemet kan vara?
Cleric: glappar maggen i maggbrunnen ? isf testa att trycka in lr röra runt magget och se om det blir någon skillnad.
Mina Affärsredovisningar"We are not retreating — we are advancing in another direction."
De magasin som jag använder vobblar ytterst lite i bössan.
-
provat med andra kulor? min matar kasst med ICS eller inte alls bytte till garder matar flavless
med "socom" magg (stavfel?)
med "socom" magg (stavfel?)
Helvetes! Den där är ju stenhård!
Kan pröva när jag har tillgång till andra kulor
Har det någon större betydelse om man kör med svarta eller gråa standard plåtmagg? Om man vill vara något sånär trogen de verkliga förlagorna 

-
Prova magasin från Taiwan gun
Senast redigerad av 1 Copral_ice, redigerad totalt 0 gånger.