AEP Frågor
AEP Frågor
Hej!
Nu är det så att jag ska köpa mig ett backup vapen, och jag har kollat en del på ASG Glock 18c aep. Tänkte att en aep passar mig bra eftersom dom är billiga i drift. Jag läste någonstans att ASG Glock 18c och Cyma Glock 18c kommer från samma fabrik är det någon som kan bekräfta det? Hur ligger det till med extra magasin passar Cyma's glock 18c 100rds extended mags som finns på RSOV?
Mvh
Nu är det så att jag ska köpa mig ett backup vapen, och jag har kollat en del på ASG Glock 18c aep. Tänkte att en aep passar mig bra eftersom dom är billiga i drift. Jag läste någonstans att ASG Glock 18c och Cyma Glock 18c kommer från samma fabrik är det någon som kan bekräfta det? Hur ligger det till med extra magasin passar Cyma's glock 18c 100rds extended mags som finns på RSOV?
Mvh
Re: AEP Frågor
Var på tactical store och jämförde, det verkar som att ASG glock är ett fall av rebrandat cyma... eller någonting sådant (I alla fall av magasinen att döma)
De verkar då överensstämma till 100%
Sen har jag ett par av de magasinen från RSOV som sitter i tullen för närvarande kan antagligen berätta om hur de funkar om ett par dagar. Fast då har jag en cyma glock också.
De verkar då överensstämma till 100%
Sen har jag ett par av de magasinen från RSOV som sitter i tullen för närvarande kan antagligen berätta om hur de funkar om ett par dagar. Fast då har jag en cyma glock också.
Då blir det nog en ASG glock. Vart köpte du din Cyma?
Skulle gärna vilja veta hur magasinen fungerar när du får hem dom.
Skulle gärna vilja veta hur magasinen fungerar när du får hem dom.
Lägg pengarna på en GBB snälla. Aep låter illa och är tråkiga. Nu kanske jag är lite väl rakt på men jag tror du kommer har roligare i längden. Det finns billiga GBB pistoler. Lägger du mellanskillnaden mellan en dyrare picka bara på gas, kulor och nån oring då kommer du kunna ha roligt väldigt länge också. Dom drar mindre gas än man tror tycker jag
Taiwangun har både billiga pistoler och billig gas. Billig frakt och tullfritt.

Köpte den begagnat, men jag har varit mycket nöjd, inget strul, toklätt att använda och den fungerar jättebra att spela med. roffar bättre än mina gevär xD
Fast vad gäller känslan lägger den sig mycket riktigt platt i jämförelse med vilken gas eller kolsyrepistol som helst. Det går helt enkelt inte jämföra. Men å andra sidan kommer du aldrig missa en pistolrunda på grund av att dina magasin låter "PSSSHT" och när du laddar dem för att en packning gått sönder
Kan göra en recension när tullen släpper iväg dem
Fast vad gäller känslan lägger den sig mycket riktigt platt i jämförelse med vilken gas eller kolsyrepistol som helst. Det går helt enkelt inte jämföra. Men å andra sidan kommer du aldrig missa en pistolrunda på grund av att dina magasin låter "PSSSHT" och när du laddar dem för att en packning gått sönder

Kan göra en recension när tullen släpper iväg dem

Jag skulle gärna köpa en GBB men hur är skötsen? Det är skötseln som stoppar mig från att köpa en GBB. Vad är det igentligen som behövs göras på GBB?Maison skrev:Lägg pengarna på en GBB snälla. Aep låter illa och är tråkiga. Nu kanske jag är lite väl rakt på men jag tror du kommer har roligare i längden. Det finns billiga GBB pistoler. Lägger du mellanskillnaden mellan en dyrare picka bara på gas, kulor och nån oring då kommer du kunna ha roligt väldigt länge också. Dom drar mindre gas än man tror tycker jag
Tips på någon GBB glock?
Jag gör rent min gbb då och då men är värdelös på att underhålla magasin. Har ägt en aep också men tyckte att den var helt värdelös, både spelmässigt och känslomässigt jämfört md en gbb.
Går också i tankarna på att köpa en AEP, men det är endast för att ha något tillförlitligt på vintern. GBB's är solklart både bättre och roligare i varma väder.
Angående ASG's Glock, vad jag vet så finns det bara två AEP glockar, Tokyo Marui och klonen CYMA. ASG rebrandar och det är garanterat inte en TM, det bör vara en CYMA. Tror Gunfire har CYMAn inne, blir nog billigast därifrån.
Angående underhåll, jag gör nästan inget underhåll alls på min GBB. Så länge magasinen är täta så är det mer eller mindre bara att köra. Bytte packningarna mot oringar, sen dess är det tätt. Kan rengöra lite någon gång ibland och skicka in lite smörjmedel, men inte mer än så.
Angående ASG's Glock, vad jag vet så finns det bara två AEP glockar, Tokyo Marui och klonen CYMA. ASG rebrandar och det är garanterat inte en TM, det bör vara en CYMA. Tror Gunfire har CYMAn inne, blir nog billigast därifrån.
Angående underhåll, jag gör nästan inget underhåll alls på min GBB. Så länge magasinen är täta så är det mer eller mindre bara att köra. Bytte packningarna mot oringar, sen dess är det tätt. Kan rengöra lite någon gång ibland och skicka in lite smörjmedel, men inte mer än så.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch
Då värkar inte underhåll vara så svårt och noggrant som jag trott. Kollade på GBB glock's och hittade denna http://www.strikerairsoft.se/airsoftvap ... c-gbb.html
Vad tycker ni om den? Har ni några andra förslag på glock's?
Vad tycker ni om den? Har ni några andra förslag på glock's?
Vad jag har förstått så är det Co2-vapen som kräver underhåll. Gasvapen skall förvaras med lite gas kvar i magasinet då det innehåller smörjmedel och torkar därför ej ut packningar utan håller dessa i gott skick! Sen är väl inte lite vapenvård skadligt då och då oavsett om det är gas, el eller Co2 du kör.
Kort och gott: Co2 kräver underhåll med smörjning osv. Gas gör det inte.
Rätta mig gärna om jag har uppfattat det hela fel!
Kort och gott: Co2 kräver underhåll med smörjning osv. Gas gör det inte.
Rätta mig gärna om jag har uppfattat det hela fel!
- Stay Classy!